/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Bud på dårligste film EVER!
Fra : Andrew


Dato : 30-04-03 22:12

Hej

Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!

Under 5 *'er på imdb

Mvh Anders



 
 
Lars Haugaard (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Haugaard


Dato : 30-04-03 22:29

så lige det sidste af politiskolen nr. x, den var edermanme dårlig.
Så engang en der hed Skiskolen den var heler ikke for god
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:b8pe6h$b5p$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
>
> Under 5 *'er på imdb
>
> Mvh Anders
>
>



C. H. Engelbrecht (30-04-2003)
Kommentar
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 30-04-03 22:43

Det er den med Arnold, ikke? Jeg kan heller ikke fordrage den, men jeg
kender da et par stykker (kvinder) der elsker den. Selv sådan en så åndssvag
sødsuppehistorie finder sin målgruppe.
Den dårligste film må være den der bare ikke kan finde nogen målgruppe.
'Stjerner uden hjerner' må vel være et pragteksempel.

> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
>
> Under 5 *'er på imdb




Don G. (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Don G.


Dato : 01-05-03 14:02

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev...
> Det er den med Arnold, ikke? Jeg kan heller ikke fordrage den, men jeg
> kender da et par stykker (kvinder) der elsker den. Selv sådan en så
åndssvag
> sødsuppehistorie finder sin målgruppe.

Apropos plottet i Junior:
http://www.malepregnancy.com




Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>





ChriZ (01-05-2003)
Kommentar
Fra : ChriZ


Dato : 01-05-03 14:36

Wow ... for underligt!!

--
Venlig hilsen
Christian

- Hvem er Åge...?
www.hvemeraage.tk


"Don G." <news@don-gSLETTES.dk> skrev i en meddelelse
news:b8r5tg$iqj$1@sunsite.dk...
> "C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev...
> > Det er den med Arnold, ikke? Jeg kan heller ikke fordrage den, men jeg
> > kender da et par stykker (kvinder) der elsker den. Selv sådan en så
> åndssvag
> > sødsuppehistorie finder sin målgruppe.
>
> Apropos plottet i Junior:
> http://www.malepregnancy.com
>
>
>
>
> Mvh. Don G.
>
> <signature>
> nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
> http://www.nerdiac.com
> </signature>
>
>
>
>



SiMoN (30-04-2003)
Kommentar
Fra : SiMoN


Dato : 30-04-03 23:08


"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:b8pe6h$b5p$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
>
> Under 5 *'er på imdb
>
> Mvh Anders


Min mest oplagte kandidat må uden tvivle være "Half past dead" med Steven
Seagal og Ja Rule... Puha hvor en gang lort. Jeg er klar over at man ikke
skal forvente noget mesteværk når Seagal er på rollelisten men han har da
lavet film som er underholdende.

/simon



Niels Søndergaard (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 30-04-03 23:27

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev:

>Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
>film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
>den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!

Dancer in the Dark er også et godt bud.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

vadmand (30-04-2003)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 30-04-03 23:32


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:fbj0bvciecvvq0c5d12i94jmatsqkp5433@4ax.com...
> "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev:
>
> >Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> >film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> >den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
>
> Dancer in the Dark er også et godt bud.
> --
Det siger I kun, fordi I ikke har set "I fjor i Marienbad"! Et væsentligt
bud på en rigtigt dårlig film må være, at den tager sig selv død-alvorligt -
derfor duer hverken Junior, Politiskolen-film eller selv en skodfilm som
Stjerner uden Hjerner. De dårligste film er dem, der har en helvedes masse
prætentioner og så taber det hele på gulvet.

Per V.



Niels Søndergaard (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-05-03 00:39

"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:

>> Dancer in the Dark er også et godt bud.
>> --
>Det siger I kun, fordi I ikke har set "I fjor i Marienbad"! Et væsentligt
>bud på en rigtigt dårlig film må være, at den tager sig selv død-alvorligt -
>derfor duer hverken Junior, Politiskolen-film eller selv en skodfilm som
>Stjerner uden Hjerner. De dårligste film er dem, der har en helvedes masse
>prætentioner og så taber det hele på gulvet.

Jeg ved ikke helt, hvad du svarede på her, men det er jo netop derfor,
jeg synes, "Dancer in the Dark" er et godt bud.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Bitbucket (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Bitbucket


Dato : 01-05-03 00:09

Andrew <andvalen@post.tele.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
>
> Under 5 *'er på imdb
>
> Mvh Anders

Cirkus Casablanca
Easy Rider
Et anständigt liv
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Homer (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Homer


Dato : 01-05-03 06:56

Bitbucket wrote:

> Easy Rider

LOL! Dét mener du forhåbentlig ikke? Jeg er til dels enig i det allerede
opstillede kriterie om, at en film tager sig selv alvorligt og derefter
"taber det hele på gulvet". Dén kategori er Easy Rider ikke i! At den
desuden for mange står som én af Dennis Hoppers bedste præstationer i de
yngre år, gennembruddet for Jack Nicholson OG siden er blevet et
fascinerende studie i kulturen i slutningen af 60'erne, gør at jeg
desværre må bede dig slette dit indlæg ...

--
Med venlig hilsen
Homer.
- "Mr Gumble, this is a Girls' Scouts meeting!"
- "Is it?! Or is it that you girls can't admit you have a problem?!"



Bitbucket (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Bitbucket


Dato : 01-05-03 07:02

Homer <psv@isaid.nospam.e-box.dk> wrote:

> Bitbucket wrote:
>
> > Easy Rider
>
> LOL! Dét mener du forhåbentlig ikke? Jeg er til dels enig i det allerede
> opstillede kriterie om, at en film tager sig selv alvorligt og derefter
> "taber det hele på gulvet". Dén kategori er Easy Rider ikke i! At den
> desuden for mange står som én af Dennis Hoppers bedste præstationer i de
> yngre år, gennembruddet for Jack Nicholson OG siden er blevet et
> fascinerende studie i kulturen i slutningen af 60'erne, gør at jeg
> desværre må bede dig slette dit indlæg ...

Jeg mener at Easy Rider er noget prætetiøst lort! Det er en 94 min
sovepille uden nogle værdi, den er ufattligt dårligt lavet. Godt nok er
det 23 år siden jeg så den, men har set meget få film siden der var så
ringe.
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Ronny Nielsen (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Ronny Nielsen


Dato : 01-05-03 02:26

Mean Guns. Jeg ikke bare kedede mig, jeg fik det helt dårligt så ringe var
den.

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:b8pe6h$b5p$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
>
> Under 5 *'er på imdb
>
> Mvh Anders
>
>



Peter Holm (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 01-05-03 06:58

Andrew wrote:
> Hej
>
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de
> dårligste film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde
> den ud; og tar' den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten
> det værste!

Jeg ved jeg sikkert står meget alene, da alle jeg kender anbefalede mig at
se denne film. Men jeg har godt nok sjældent kedet mig så bravt som da jeg
bruge 2 timer på at kæmpe mig igennem "The Hours".
Hvad er det lige der er så interessant ved den film? På trods af, at jeg
selv er engelsk stud. så kan jeg ikke se det spændende i en dræbende kedelig
historie om Virginia Wolf. Jeg ved ikke om filmen har intenderet et flow af
Wolfs "stream of consciousness" skrivemåde, men uanset, så mener jeg ikke
det er lykkedes. Synd at ellers udemærkede skuespillerpræstationer skal gå
tabt i så ilde en film. Søvndyssende og uinspirerende - zero stjerner
herfra!

Peter



Niels Søndergaard (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-05-03 10:01

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev:

>Jeg ved jeg sikkert står meget alene, da alle jeg kender anbefalede mig at
>se denne film. Men jeg har godt nok sjældent kedet mig så bravt som da jeg
>bruge 2 timer på at kæmpe mig igennem "The Hours".
>Hvad er det lige der er så interessant ved den film? På trods af, at jeg
>selv er engelsk stud. så kan jeg ikke se det spændende i en dræbende kedelig
>historie om Virginia Wolf. Jeg ved ikke om filmen har intenderet et flow af
>Wolfs "stream of consciousness" skrivemåde, men uanset, så mener jeg ikke
>det er lykkedes. Synd at ellers udemærkede skuespillerpræstationer skal gå
>tabt i så ilde en film. Søvndyssende og uinspirerende - zero stjerner
>herfra!

Det glæder mig at høre, for den havde jeg valgt fra ud fra en
fornemmelse af, at den garanteret var røøøvkedelig. Og den kom jo også
op i Grand.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Rune Zedeler (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 01-05-03 10:40

Niels Søndergaard wrote:

> Det glæder mig at høre, for den havde jeg valgt fra ud fra en
> fornemmelse af, at den garanteret var røøøvkedelig. Og den kom jo også
> op i Grand.

Hvis man fravalgte film, der kommer op i Grand, så ville man f.eks. være
gået glip af Orkidétyven (Adaptation) - og det ville jo være en skam.
Men ja, jeg sad også og småsov (I Grand, btw) til The Hours.

-Rune


Niels Søndergaard (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-05-03 12:15

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> skrev:

>Hvis man fravalgte film, der kommer op i Grand, så ville man f.eks. være
>gået glip af Orkidétyven (Adaptation) - og det ville jo være en skam.
>Men ja, jeg sad også og småsov (I Grand, btw) til The Hours.

Der er undtagelser, men det er nu en meget god tommelfingerregel
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Robert Johannes Rasm~ (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Robert Johannes Rasm~


Dato : 03-05-03 10:59


Andrew wrote:
> Hej
>
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de
> dårligste film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde
> den ud; og tar' den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten
> det værste!

Jeg ved jeg sikkert står meget alene, da alle jeg kender anbefalede mig at
se denne film. Men jeg har godt nok sjældent kedet mig så bravt som da jeg
bruge 2 timer på at kæmpe mig igennem "The Hours".
Hvad er det lige der er så interessant ved den film? På trods af, at jeg
selv er engelsk stud. så kan jeg ikke se det spændende i en dræbende kedelig
historie om Virginia Wolf. Jeg ved ikke om filmen har intenderet et flow af
Wolfs "stream of consciousness" skrivemåde, men uanset, så mener jeg ikke
det er lykkedes. Synd at ellers udemærkede skuespillerpræstationer skal gå
tabt i så ilde en film. Søvndyssende og uinspirerende - zero stjerner
herfra!

Peter

At du ikke kan lide filmen undrer mig, men om det kan begrundes i dit studie
ved jeg nu ikke. Filmen er intelligent og smuk, og skuespillet er noget af
det bedste de filmen agerende skuespillere nogensinde har præsteret. Meryl
Streep giver gåsehud!

Hvad er det der gør historien kedelig? Jeg mener det er spændnede og rørende
historie, men tendensen ernok, at man ikke bryder sig om film, der bliver
for "rørende"- macho pis!

Den er spækket med intertekstualitet, hvilket burde tiltale dig, og giver et
godt indblik i Woolfs liv. Måden hvorpå skæbnerne samles og kobles er smukt
lavet. Det er berigende, at der stadig findes instruktører, der tør lave en
film der rører ved noget, og ikke fiser afsted med 100 km. i timen.


Robert Johannes Rasmussen
Litteraturvidenskabsstuderende ved SDU



MP Jakobsen (01-05-2003)
Kommentar
Fra : MP Jakobsen


Dato : 01-05-03 07:34


"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:b8pe6h$b5p$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
>
> Under 5 *'er på imdb
>
> Mvh Anders

Jeg har desværre ikke kunnet finde originaltitlen på den, men for et par år
siden så jeg en fantastisk, utrolig, enestående dårlig film på video, der på
dansk hed 'Dræberbierne'.

Scene fra filmen: En mand er trængt op på første sal og ud på badeværelset
da de afrikanske dræberbier er ved at jage ham. Han lukker alle vinduer og
dører - men ak - dræberbierne er for stærke og de er nu ved at få ødelagt
vinduerne så de kan komme ind. [ Vi ser et andet klip fra et andet sted ] Vi
er tilbage på badeværelset. Den kloge fyr ligger nu i badekarret som
pludselig er fyldt med vand, og trækker vejret igennem et sugerør (som de
fleste amerikaner vel har liggende på badeværelset).

Jeg gad sgu' godt have et badekar man bare kunne fylde med vand på 10-15
sek. Dét smart!

Den værste film jeg endnu har set må dog gå til Xtro 3:
http://us.imdb.com/Title?0115006

MP



Martin Andersen (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 01-05-03 08:04

> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!

Alle nyere film med Van Damme, Stallone eller Steven Seagal.

Stallone lavede kun gode film i 70'erne og 80'erne. Og tænk så på at han vil
igang med at lave Rambo 4 og Rocky 6(eller er det 7).





Anders Sune Jensen (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 01-05-03 19:23


> Stallone lavede kun gode film i 70'erne og 80'erne. Og tænk så på at han
vil
> igang med at lave Rambo 4 og Rocky 6(eller er det 7).


Ah mulle, rolig nu. Copland med Stallone var faktisk ganske god. Stor fed
halvdøv betjent uden 'rambo' manerer. Han har heller ikke lavet så meget
siden.

MVH Anders



vadmand (01-05-2003)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 01-05-03 20:31


"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:b8roni$k3a$1@sunsite.dk...
>
> > Stallone lavede kun gode film i 70'erne og 80'erne. Og tænk så på at han
> vil
> > igang med at lave Rambo 4 og Rocky 6(eller er det 7).
>
>
> Ah mulle, rolig nu. Copland med Stallone var faktisk ganske god. Stor fed
> halvdøv betjent uden 'rambo' manerer. Han har heller ikke lavet så meget
> siden.
Forbløffende nok var han faktisk også ret god i komedien "Oscar" - måske
skulle han gøre noget mere ud af at vælge ikke-rambo-roller?

Per v.



hansen (01-05-2003)
Kommentar
Fra : hansen


Dato : 01-05-03 08:08


"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:b8pe6h$b5p$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
>
> Under 5 *'er på imdb
>
> Mvh Anders
>

Hvis jeg skal tage det efter, hvilke film jeg (og min mand) ikke har kunne
se til ende så må det være xXx og X-men. Videoen blev slukket efter en halv
time - man skulle jo give dem en chance. 8 kvinder var jeg ved at udvandre
fra i biffen, men blev kun siddende fordi jeg havde givet 50 kr. for en
billet! Så er der også den film Peter Ålbæks gamle filmselskab producerede -
en film der vist nok skulle være poetisk, men som falder totalt igennem. Jeg
kan ikke huske titlen, men den solgte vist også kun ca. 10 billetter og var
skyld i at filmselskabet gik nedenom og hjem.
VH Lise



AJC (01-05-2003)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 01-05-03 08:41

"hansen" <lshansennospam@privat.dk> wrote in
news:b8qh3f$d4t$1@sunsite.dk:

> Hvis jeg skal tage det efter, hvilke film jeg (og min mand) ikke har
> kunne se til ende så må det være xXx og X-men.

Chok!!!
X-Men rules!

Niels Søndergaard (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-05-03 10:04

"hansen" <lshansennospam@privat.dk> skrev:

>Hvis jeg skal tage det efter, hvilke film jeg (og min mand) ikke har kunne
>se til ende så må det være xXx og X-men. Videoen blev slukket efter en halv
>time - man skulle jo give dem en chance.

Slukkede I for X-Men? Hvilken planet kommer I fra?
Et gæt: Den, hvor Dancer in the Dark og The Hours kører døgnet rundt.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

hansen (01-05-2003)
Kommentar
Fra : hansen


Dato : 01-05-03 11:16



>
> Slukkede I for X-Men? Hvilken planet kommer I fra?
> Et gæt: Den, hvor Dancer in the Dark og The Hours kører døgnet rundt.
>
Hi hi! Jeg kan skam godt lide Dancer in the Dark (The Hours har jeg ikke set
endnu - glæder mig til den), men jeg synes jeg er åben for mange typer
film - sluger NÆSTEN alt. Jeg glædede mig vildt til at se xXx og X-men, men
jeg kunne altså ikke se dem til ende!



Niels Søndergaard (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-05-03 12:20

"hansen" <lshansennospam@privat.dk> skrev:

>Hi hi! Jeg kan skam godt lide Dancer in the Dark (The Hours har jeg ikke set
>endnu - glæder mig til den),

Tja, der findes vel også dem, der glæder sig til at få en
rodbehandling.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Peter B. Juul (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 01-05-03 10:32

"hansen" <lshansennospam@privat.dk> writes:

> Hvis jeg skal tage det efter, hvilke film jeg (og min mand) ikke har kunne
> se til ende så må det være xXx og X-men.

Ah. I så dem i den forkerte rækkefølge. Den rigtige rækkefølge er:

X-Men
X2
xXx

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget
I speak only 0}._.{0 inde i verdens gang som de fleste journalister. Dét er
for myself. O/ \O ikke særlig sundt!" - Jakob Martin Strid

Homer (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Homer


Dato : 01-05-03 13:25

Peter B. Juul wrote:
> "hansen" <lshansennospam@privat.dk> writes:
>
>> Hvis jeg skal tage det efter, hvilke film jeg (og min mand) ikke har
>> kunne se til ende så må det være xXx og X-men.
>
> Ah. I så dem i den forkerte rækkefølge. Den rigtige rækkefølge er:
>
> X-Men
> X2
> xXx

? - Hvad så med Fear X?

--
Med venlig hilsen
Homer.
- "Mr Gumble, this is a Girls' Scouts meeting!"
- "Is it?! Or is it that you girls can't admit you have a problem?!"



Rune Zedeler (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 01-05-03 10:43

hansen wrote:

> 8 kvinder var jeg ved at udvandre
> fra i biffen, men blev kun siddende fordi jeg havde givet 50 kr. for en
> billet!

Chok!
8 kvinder rulez!!!

-Rune (der flere gange under 8 kvinder sad og vred sig i sædet af grin)


Peter Bjerre Rosa (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 01-05-03 10:52

Rune Zedeler skrev:

> Chok!
> 8 kvinder rulez!!!

Ja, den var fantastisk god. Jeg går stadig og nynner musikken.

--
Mvh. Peter - http://filmsvar.dk
"Nothing I do is my fault."


Heidi (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Heidi


Dato : 01-05-03 08:48

Andrew wrote:
> Hej
>
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de
> dårligste film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde
> den ud; og tar' den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten
> det værste!
>
> Under 5 *'er på imdb

Jeg har vist sagt det før - men Fear runs silent
http://us.imdb.com/Title?0185307
er mit bedste bud på en film det skulle være forbudt at spilde sin tid
på.

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!
"Time is fun when you're having flies" - Kermit


Erland Stig Bredgaar~ (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Erland Stig Bredgaar~


Dato : 01-05-03 09:40

"Andrew" skrev

> de dårligste film nogensinde lavet.

'Driven' af og med Sylvester Stallone tager prisen for mit vedkommende
- pinligt dårlige effekter, banaliteter præsenteret som 'vise ord', og et
totalt utroværdigt plot. Nogle gange er den dog ufrivilligt morsom på
grund af alle banaliteterne, hvilket måske til nød kan gøre den berettiget
som 'hadefilm'... Retfærdigvis skal jeg dog også sige, at racerbilsfilm
normalt ikke har min største interesse, naturligvis undtaget Bjergkøbing
Grand Prix

Mvh. Erland


Jim Andersen (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 01-05-03 10:14


"Erland Stig Bredgaard" <nospam@erlands.dk> skrev i en meddelelse
news:b8qmcf$5nr$1@sunsite.dk...
> "Andrew" skrev
>
> > de dårligste film nogensinde lavet.
>
> 'Driven' af og med Sylvester Stallone tager prisen for mit vedkommende
> - pinligt dårlige effekter, banaliteter præsenteret som 'vise ord', og et
> totalt utroværdigt plot. Nogle gange er den dog ufrivilligt morsom på
> grund af alle banaliteterne, hvilket måske til nød kan gøre den berettiget
> som 'hadefilm'... Retfærdigvis skal jeg dog også sige, at racerbilsfilm
> normalt ikke har min største interesse, naturligvis undtaget Bjergkøbing
> Grand Prix

Totalt enig.

/jim



Peter B. Juul (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 01-05-03 10:29

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> writes:

> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
>
> Under 5 *'er på imdb

Det er umuligt at nå i nærheden af noget der ligner en rimelig
konsensus om hvad verdens dårligste film er uden at sætte nogle mere
specifikke kriterier.

Skal filmen have været i bred distribution? Skal den komme fra et af
de store studier? osv.

De dårligste film bliver jo ikke udgivet.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver
I speak only 0}._.{0 rumraketter, når de bliver kønsmodne."
for myself. O/ \O -POK

Peter Brodersen (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 01-05-03 20:38

On 01 May 2003 11:29:10 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Det er umuligt at nå i nærheden af noget der ligner en rimelig
>konsensus om hvad verdens dårligste film er uden at sætte nogle mere
>specifikke kriterier.

... og det er endda under tre måneder siden, der sidst var den snak.
Nyhedsgruppen har tilsyneladende ingen hukommelse.

Mine kommentarer om problemet med at vælge "Dårligste film":
<news:b2s10f$f9b$1@dknews.tiscali.dk>

Mine bud: <news:b2s36v$fs9$1@dknews.tiscali.dk>

--
- Peter Brodersen

Per (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-05-03 10:41

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:b8pe6h$b5p$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
>
> Under 5 *'er på imdb
>
> Mvh Anders
>

Jeg vil gerne nominere Daredevil, der uden tvivl er burde have været udgivet
direkte til TV6 action.



Anders Houmark (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 01-05-03 19:44


"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb0ebc8$1$83049$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>
> Jeg vil gerne nominere Daredevil, der uden tvivl er burde have været
udgivet
> direkte til TV6 action.

Næsten enig.. Spiderman ligger på pladsen LIGE før Daredevil.. Utroligt
sådan noget pis kan udsendes


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



Niels Søndergaard (02-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 02-05-03 00:15

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev:

>Næsten enig.. Spiderman ligger på pladsen LIGE før Daredevil.. Utroligt
>sådan noget pis kan udsendes

Nu troller du da vist.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Anders Houmark (04-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 04-05-03 19:44


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:hha3bv40m1ttnn0v40t4n3659hhdfijv0c@4ax.com...
> "Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev:
>
> >Næsten enig.. Spiderman ligger på pladsen LIGE før Daredevil.. Utroligt
> >sådan noget pis kan udsendes
>
> Nu troller du da vist.

Ok en lille smule, men seriøst så mener jeg altså, at Spiderman var ødelagt
af de enormt dårlige effekter.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



Brian Nielsen (04-05-2003)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 04-05-03 21:08


"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse
news:i9dta.49284$y3.3417101@news010.worldonline.dk...
> > Nu troller du da vist.
>
> Ok en lille smule, men seriøst så mener jeg altså, at Spiderman var
ødelagt
> af de enormt dårlige effekter.
>

Lad mig trolle lidt mere:
Hvis du synes at Spidermans effekter var enormt dårlige, så
tjek lige traileren til Matrix Reloaded.

Bring on the flames!

/Brian



Anders Houmark (04-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 04-05-03 21:58


"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:eqeta.49546$y3.3428623@news010.worldonline.dk...

> Lad mig trolle lidt mere:
> Hvis du synes at Spidermans effekter var enormt dårlige, så
> tjek lige traileren til Matrix Reloaded.
>
> Bring on the flames!

Jamen, jeg synes bare ikke Spidermans effekter overholder fysikkens love
særlig godt.. Men det slemmeste er nu engang, at det er SÅ tydeligt at
Spiderman aldrig har set andet end indersiden af et studie.. belysningen af
ham passer ikke til omgivelserne, farverne er for flotte på ham, i forhold
til omgivelserne.

Hvordan er det du synes effekterne i traileren til Matrix 2 ikke virker?


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



Robert Johannes Rasm~ (05-05-2003)
Kommentar
Fra : Robert Johannes Rasm~


Dato : 05-05-03 09:09


"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse
news:86fta.49732$y3.3434745@news010.worldonline.dk...
>
> "Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:eqeta.49546$y3.3428623@news010.worldonline.dk...
>
> > Lad mig trolle lidt mere:
> > Hvis du synes at Spidermans effekter var enormt dårlige, så
> > tjek lige traileren til Matrix Reloaded.
> >
> > Bring on the flames!
>
> Jamen, jeg synes bare ikke Spidermans effekter overholder fysikkens love
> særlig godt.. Men det slemmeste er nu engang, at det er SÅ tydeligt at
> Spiderman aldrig har set andet end indersiden af et studie.. belysningen
af
> ham passer ikke til omgivelserne, farverne er for flotte på ham, i forhold
> til omgivelserne.
>
Hvordan er det du synes effekterne i traileren til Matrix 2 ikke virker?
>
> --
> Anders Houmark
> www.AndersH.dk
> Hvis man leger med tis,
> brænder man i sengen!
>
Måske briller ville være anvendelige i dit tilfælde!
"Overholder ikke fysikkens love" skriver du, hvilken actionfilm med respekt
for sig selv gør det?

Og hvorfor er det så slemt, at "Spindelmanden" ikke har set andet end et
studie indefra, hvilket heller ikke passer helt, men lad os nu bare blive
derved.

Kan du heller ikke lide Burtons "Batman" film - de er også i den grad
studieoptaget - måske endda mere.

Men ok. Subjektivitet er ofte fremherskende og dominerende i forhold til
objektivitet . Disse to går åbenbart - hos nogle - ikke godt i spænd!

Robert Johannes Rasmussen
Film- og Litteraturvidenskabsstuderende ved SDU




Brian Nielsen (05-05-2003)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 05-05-03 21:58


"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse
news:86fta.49732$y3.3434745@news010.worldonline.dk...
>
>
> Hvordan er det du synes effekterne i traileren til Matrix 2 ikke virker?
>

Nu er det jo kun en trailer, og man kan jo håbe at den enten baserer sig på
ufærdigt materiale,
eller at der er en for historien relevant grund til at scenerene er så
åbenlyst CGI.

I mange af kampscenerne, specielt i bullettime-sekvenserne ser det ud som
om det starter som en real optagelse som efterfølgende morpher over i noget
computerspilagtig grafik.
Tydeligst er det Neos kappe/frakke der ser fake ud, men også nogle af
personerne i
enkelte klip ser meget fake ud (og jeg tænker ikke på de 100 Agent Smith
kloner).

Så er der scenen hvor Neo flyver henover et "flot" bjerglandskab. Åbenlys
matte-painting.
Og så er der klippet hvor vi ser alle de der maskiner der også jagtede
skibet i etteren, det
ser meget CGI-agtigt ud.

Hvad havde jeg forventet? Tja, måske en visuel stil der var mere tro mod den
første film.
Heldigvis er dette med til at sænke mine forventninger, så måske ender jeg
med IKKE at blive skuffet
Og som sagt, det kan være at det har en bestemt betydning for historien.
Som det er nu, har jeg svært ved
at forstå den begejstring der har været over traileren.

Skal jeg virkelig trolle, syntes jeg faktisk at Hulk traileren ser mere
troværdig ud

/Brian



Niels Søndergaard (06-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 06-05-03 00:56

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev:

>Skal jeg virkelig trolle, syntes jeg faktisk at Hulk traileren ser mere
>troværdig ud

Det synes jeg bestemt ikke. CGI, så det basker. Det monster er da
totalt latterligt at se på.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

vadmand (06-05-2003)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 06-05-03 21:42


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en
>
> Det synes jeg bestemt ikke. CGI, så det basker. Det monster er da
> totalt latterligt at se på.
Off topic: Niels, det skuffer mig, at du ikke ved, at det hedder et uhyre
(til nød et monstrum) på dansk.

Per V.



Peter Brodersen (06-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 06-05-03 22:25

On Tue, 6 May 2003 22:41:40 +0200, "vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Off topic: Niels, det skuffer mig, at du ikke ved, at det hedder et uhyre
>(til nød et monstrum) på dansk.

Hm, selv i Retskrivningsordbogen fra 1986 er monster nævnt, endda med
"uhyre" i parentes bagefter... Politikens Nudansk Ordbog er ikke
uenig.

Nå, videre i en anden gruppe.

--
- Peter Brodersen

Niels Søndergaard (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 07-05-03 21:40

"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:

>Off topic: Niels, det skuffer mig, at du ikke ved, at det hedder et uhyre
>(til nød et monstrum) på dansk.

Næppe så meget, som det skuffer mig, at du ikke kigger i
Retskrivningsordbogen, før du skriver sådan noget sludder.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

vadmand (07-05-2003)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 07-05-03 22:19


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:9nribvk1gdp36bgj23t0gtg74cv350qhg9@4ax.com...
> "vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:
>
> >Off topic: Niels, det skuffer mig, at du ikke ved, at det hedder et uhyre
> >(til nød et monstrum) på dansk.
>
> Næppe så meget, som det skuffer mig, at du ikke kigger i
> Retskrivningsordbogen, før du skriver sådan noget sludder.

Det undrer mig, at du pludselig bruger RO som autoritet. Den tillader også
moren og faren.

Og monster er en dum amerikanisme, der ikke hører hjemme i ordentligt dansk.

Per V.



Niels Søndergaard (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 07-05-03 23:03

"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:

>Det undrer mig, at du pludselig bruger RO som autoritet. Den tillader også
>moren og faren.

Hvad er der nu i vejen med Othello og den, man svæver i?

Spøg til side - Retskrivningsordbogen er en autoritet, som vi bør
holde os til, selv om vi naturligvis også skal kritisere den hårdt for
fjollede unoder. Uden faste regler ender vi i anarki.

Hvad der er godt dansk for mig, afgør jeg selv, tak. Og jeg ser intet
problem i ordet monster, som jeg har brugt i årtier. Du er da nok det
sidste menneske i Danmark, der kan hidse sig op over det. Helt
ærligt...!

Jeg bliver til gengæld rigtig godt gammeldags irriteret, hver gang jeg
ser dig bruge stavemåden "osse" i en af dine oversættelser.

Og sådan er der så meget.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

vadmand (08-05-2003)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 08-05-03 08:50


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:n80jbv4h3mlonr0l0l9ueojphf6hsud5pj@4ax.com...
> "vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:
>
> >Det undrer mig, at du pludselig bruger RO som autoritet. Den tillader
også
> >moren og faren.
>
> Hvad er der nu i vejen med Othello og den, man svæver i?
>
> Spøg til side - Retskrivningsordbogen er en autoritet, som vi bør
> holde os til, selv om vi naturligvis også skal kritisere den hårdt for
> fjollede unoder. Uden faste regler ender vi i anarki.
>
> Hvad der er godt dansk for mig, afgør jeg selv, tak. Og jeg ser intet
> problem i ordet monster, som jeg har brugt i årtier. Du er da nok det
> sidste menneske i Danmark, der kan hidse sig op over det. Helt
> ærligt...!
>
> Jeg bliver til gengæld rigtig godt gammeldags irriteret, hver gang jeg
> ser dig bruge stavemåden "osse" i en af dine oversættelser.
>

Hvilket jeg vist ikke har gjort, siden jeg fik computer med stavekontrol.

Jeg må så blot sige, at din accept af ordet "monster" hensætter mig i stille
undren på grund af mit kendskab til dine øvrige sproglige holdninger.

Men jeg vil jo også selv til hber en tid hævde retten til at være
inkonsekvent, så lad det ligge, som TV-degnen siger...

Per V.



Rune Zedeler (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 01-05-03 10:48

Jeg forstår ikke at ingen endnu har nævnt 1941.

-Rune (der ellers godt kan lide spielberg)


Mark Thomas Gazel (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 01-05-03 11:24

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> skrev:

> Jeg forstår ikke at ingen endnu har nævnt 1941.

Eller Plan Nine From Outer Space. Er det ikke den man plejer at nævne?

Og så fortsættelserne til Highlander.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



AJC (01-05-2003)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 01-05-03 11:28

Hudson Hawk med Bruce Willis!

Niels Søndergaard (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-05-03 12:28

AJC <@> skrev:

>Hudson Hawk med Bruce Willis!

Ja, den er småkikset, men da bedre end så meget andet.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Per (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-05-03 12:33

"AJC" <@> skrev i en meddelelse
news:3eb0f6a7$0$10420$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hudson Hawk med Bruce Willis!

Det er sgu da en fed film!?



Peter B. Juul (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 01-05-03 13:53

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> writes:

> Eller Plan Nine From Outer Space. Er det ikke den man plejer at nævne?

Jo, men Plan 9 er _ikke_ verdens dårligste film. Verdens dårligste
film er sikkert aldrig blevet fremkaldt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Med et kort næb / og med en kort hals / måske med
The RockBear. ((^)) gullig pels / så ville den ligne en puma. /
I speak only 0}._.{0 Måske ikke den sejeste puma verden har set /
for myself. O/ \O men dog en puma og hurra for det."

Michael Wojciechowsk~ (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Michael Wojciechowsk~


Dato : 01-05-03 14:01

On Thu, 1 May 2003 12:24:02 +0200, Mark Thomas Gazel
<markgazel@hotmail.com> wrote:

> Eller Plan Nine From Outer Space. Er det ikke den man plejer at
> nævne?

Der er desuden "DEATH RACE 2000"
<http://www.badmovies.org/movies/deathrace/>.

> Og så fortsættelserne til Highlander.

Jeg synes at de fleste af de billige sf-produktioner han har spillet i
siden "Highlander I" er skod. Billige effekter er ok, blot hvis der er
en/anden form for gennemtænkt handling. Det synes jeg ikke at man kan
sige om film som "Beowulf" eller "Nirvana".

Jeg synes, at hans karriere ligner lidt Rutger Hauer. ;)

--
Michael Wojciechowski

One must suffer before enlightenment.

Morten DH (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 01-05-03 17:17

"Michael Wojciechowski" <wojci@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb11a74$0$29526$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Der er desuden "DEATH RACE 2000"
> <http://www.badmovies.org/movies/deathrace/>.

Øh hallo det er sgu da nærmest en klassiker... men ok, jeg nominerer hermed
Moulin Rouge - den dårligste film jeg kan huske jeg har set...



Niels Søndergaard (02-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 02-05-03 00:18

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev:

>"Michael Wojciechowski" <wojci@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>news:3eb11a74$0$29526$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>> Der er desuden "DEATH RACE 2000"
>> <http://www.badmovies.org/movies/deathrace/>.
>
>Øh hallo det er sgu da nærmest en klassiker... men ok, jeg nominerer hermed
>Moulin Rouge - den dårligste film jeg kan huske jeg har set...

Jeg forstår, hvad du mener. Der gik 25 minutter, før jeg vænnede mig
til stilen og anakronismerne. Men så nød jeg den faktisk, selv om det
ret beset er noget pseudointellektuelt fis. Men hvad kan man forvente
af folk, der nedstammer fra irske straffefanger?

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Peter Brodersen (02-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 02-05-03 00:47

On Fri, 02 May 2003 01:17:42 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Men så nød jeg den faktisk, selv om det
>ret beset er noget pseudointellektuelt fis.

Pseudointellektuelt fis? Baz Luhrmann laver da netop historier, hvor
plottet kan stå på bagsiden af et frimærke (to elsker hinanden, og har
problemer med at få hinanden). Det har været tilfældet i Strictly
Ballroom, i Romeo+Julie og i Moulin Rouge!.

Det fascinerende er dog, at han alligevel er i stand til at fylde hele
biograffilm ud med så simple historier. Som jeg ser det, lægges der
ikke engang skjul på at historierne er yderst simple og minimale.

--
- Peter Brodersen

Anders Houmark (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 01-05-03 19:46


"Michael Wojciechowski" <wojci@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb11a74$0$29526$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> On Thu, 1 May 2003 12:24:02 +0200, Mark Thomas Gazel
> <markgazel@hotmail.com> wrote:
>
> > Eller Plan Nine From Outer Space. Er det ikke den man plejer at
> > nævne?
>
> Der er desuden "DEATH RACE 2000"
> <http://www.badmovies.org/movies/deathrace/>.

HALLOOOOOOOOOOOOOo det er en fuc**** KLASSIKER ...
Den er da utrolig sjov :)


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



Niels Søndergaard (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-05-03 12:27

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> skrev:

>Jeg forstår ikke at ingen endnu har nævnt 1941.

Det er ikke hans bedste film, men verdens dårligste? No way!
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Bitbucket (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Bitbucket


Dato : 01-05-03 20:25

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> wrote:

> Jeg forstår ikke at ingen endnu har nævnt 1941.
>
> -Rune (der ellers godt kan lide spielberg)

Det er sgu da en af de en af de fedeste komedier jeg har set. Den lange
version, hvor Hollis Wood fælder juletræer der viser sig at være
japanere forklædt som juletræer er fantastisk
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Don G. (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Don G.


Dato : 01-05-03 12:29

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev...
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en
> af de dårligste film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare
> ikke holde den ud; og tar' den ikke sig selv rimelig alvorligt?!
> DÉT er næsten det værste!

Det undrer mig at ingen endnu har nævnt Battlefield Earth
(http://us.imdb.com/Title?0185183) med Travolta! Mage til **** skal man
dæleme lede længe efter. Jeg måtte gå i biffen for at se om den virkelig var
SÅ ringe - og det var den - jeg må indrømme at det kun var min nærighed der
fik mig til at blive siddende.



Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>





Per (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-05-03 12:34

> Det undrer mig at ingen endnu har nævnt Battlefield Earth
> (http://us.imdb.com/Title?0185183) med Travolta! Mage til **** skal man
> dæleme lede længe efter. Jeg måtte gå i biffen for at se om den virkelig
var
> SÅ ringe - og det var den - jeg må indrømme at det kun var min nærighed
der
> fik mig til at blive siddende.
>

Ja, den er godt nok dårlig. Den må dele førstepladsen med Daredevil.



Robert Johannes Rasm~ (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Robert Johannes Rasm~


Dato : 01-05-03 14:04

Det er ganske spændende at se, hvorledes størstedelen af de nævnte film er
af amerikansk oprindelse.

Personligt vil jeg gerne indstille stort set alle dansk film fra midten af
halvfemserne til nu.

Stereotypt makværk, der plagierer i stedet for at producere et minimun af
selvtænkning. Skuespillerer, der bruges og genbruges, så man gang på gang
bliver sovset ind i floskler, der lugter værer end Esbjerg havn en steghed
sommerdag. Bodnia, hvis mimik ikke bevæger sig en tomme fra det så velkendte
og røvsyge "stoneface" og skuespil, det er vidst en by i Rusland, hvis man
kigger på hans præstationer.

Så er der alle de unge instruktører - og ældre for den sags skyld - der har
så helvedes travlt med at promovere sig internationalt,at de føler sig
nødsaget til at efteligne det amerikanske filmkoncept.

Hvad går der lige galt, når en "instruktør" som Lasse Spang Olsen kan få
financeret "Gamle mænd i nye biler" - aldrig er der set noget ringere. Hvis
man ikke kan lave actionog special effects, så skal man fanme holde sig fra
det.

Næhh, det er så brækken og galden stigeren til næsen, når man slår avisen
op, og Bille August selvfede kapitalist fjæs stinker en i mødeog man læser,
at han gerne vil lave en film om H.C.Andersen, men det skal være med
internationalt anerkendte skuespillere - det er sku da kvalmende, at man
ikke tager fra egen stald.

Dansk er yt!

Robert Johannes Rasmussen
Film- og Litteraturvidenskabsstuderende ved SDU




Don G. (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Don G.


Dato : 01-05-03 14:21

"Robert Johannes Rasmussen" <yoda@galnet.dk> skrev...

[snip]

> Skuespillere, der bruges og genbruges, så man gang på gang
> bliver sovset ind i floskler, der lugter værer end Esbjerg havn
> en steghed sommerdag.

[snip]

> ...lave en film om H.C.Andersen, men det skal være med
> internationalt anerkendte skuespillere - det er sku da kvalmende,
> at man ikke tager fra egen stald.

Tsk tsk - flot at du lige skulle lege Troll og så modsiger dig selv.
Ærgeligt hva!


Hav en fortsat god dag

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>





Robert Johannes Rasm~ (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Robert Johannes Rasm~


Dato : 01-05-03 14:51


"Don G." <news@don-gSLETTES.dk> skrev i en meddelelse
news:b8r6vh$n02$1@sunsite.dk...
> "Robert Johannes Rasmussen" <yoda@galnet.dk> skrev...
>
> [snip]
>
> > Skuespillere, der bruges og genbruges, så man gang på gang
> > bliver sovset ind i floskler, der lugter værer end Esbjerg havn
> > en steghed sommerdag.
>
> [snip]
>
> > ...lave en film om H.C.Andersen, men det skal være med
> > internationalt anerkendte skuespillere - det er sku da kvalmende,
> > at man ikke tager fra egen stald.
>
> Tsk tsk - flot at du lige skulle lege Troll og så modsiger dig selv.
> Ærgeligt hva!
>
>
Næhhh, ikke ærgeligt - men manglede at skrive, at man burde gribe tilbage
til nogle af vores ældre skuespillere. De yngre skal castes i andre roller,
og kaste sig over manuskripter, der i den grad lugter af inkompentence og
profitmageri.

Men flot klippet - SNIP.

Robert Rasmussen

Hav en fortsat god dag
>
> Mvh. Don G.
>
> <signature>
> nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
> http://www.nerdiac.com
> </signature>
>
>
>
>



vadmand (01-05-2003)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 01-05-03 15:47


"Robert Johannes Rasmussen" <yoda@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> at han gerne vil lave en film om H.C.Andersen, men det skal være med
> internationalt anerkendte skuespillere - det er sku da kvalmende, at man
> ikke tager fra egen stald.
>
> Dansk er yt!

Modsiger du ikke dig selv bare en LILLE smule her?

Per V.



Robert Johannes Rasm~ (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Robert Johannes Rasm~


Dato : 01-05-03 16:26


"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:b8rc22$hq0$1@sunsite.dk...
>
> "Robert Johannes Rasmussen" <yoda@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> > at han gerne vil lave en film om H.C.Andersen, men det skal være med
> > internationalt anerkendte skuespillere - det er sku da kvalmende, at man
> > ikke tager fra egen stald.
> >
> > Dansk er yt!
>
> Modsiger du ikke dig selv bare en LILLE smule her?
>
> Per V.

Har i et senere indlæg redegjort for, hvad der anses for at være en
modsigelse. Dette er blevet rettet og uddybet.

Robert Rasmussen



Jens Thomsen (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 01-05-03 17:01


"Robert Johannes Rasmussen" <yoda@galnet.dk> skrev i en meddelelse
news:s%8sa.1780$vd5.659@news.get2net.dk...

> Hvad går der lige galt, når en "instruktør" som Lasse Spang Olsen kan få
> financeret "Gamle mænd i nye biler" - aldrig er der set noget ringere.
Hvis
> man ikke kan lave actionog special effects, så skal man fanme holde sig
fra
> det.

Ikke alle er åbenbart enig. Filmen fik som bekendt gruppens pris for bedste
danske film 2002.

Jeg græmmes stadigvæk.

--
Jens Thomsen

"You can't really dust for vomit."




zcully (01-05-2003)
Kommentar
Fra : zcully


Dato : 01-05-03 14:32

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:b8pe6h$b5p$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
>
> Under 5 *'er på imdb
>
> Mvh Anders

En af de dårligste jeg nogensinde har set er klart "Die another day" eller
"Black skorpion"(mener jeg den hed. Den er med Jean Claude Van Damme).

/Zcully



LA2 (01-05-2003)
Kommentar
Fra : LA2


Dato : 01-05-03 15:59


"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:b8pe6h$b5p$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
>
> Under 5 *'er på imdb
>
> Mvh Anders
>
> Lambada the forbidden dance. Det er den værste/dårligste.
LA2



Silver (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Silver


Dato : 01-05-03 18:34

Shawshank Redemption er efter min mening den værste film jeg har set, den
har ingen flair, og karaktererne i filmen er komplet overfladiske, den
stinker som bare fanden.

Mvh
Silver





























fnis...gad vide hvor mange som hopper på den....





C. H. Engelbrecht (01-05-2003)
Kommentar
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 01-05-03 23:01

>
>
>
>
>
>
>
>
>
> fnis...gad vide hvor mange som hopper på den....


Troll. Jeg var kraftedme lige ved at blive fanget.




Silver (02-05-2003)
Kommentar
Fra : Silver


Dato : 02-05-03 16:32

hehe :D nej den film står som en af de bedste i hele 90'erne for mit
vedkomne.

Mht den værste....hmmm Dancer in the Dark vil jeg mene.

Mvh
Silver



Peter Holm (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 03-05-03 20:05

Silver wrote:
> Shawshank Redemption er efter min mening den værste film jeg har set,
> den har ingen flair, og karaktererne i filmen er komplet
> overfladiske, den stinker som bare fanden.
>

LOL



Silver (04-05-2003)
Kommentar
Fra : Silver


Dato : 04-05-03 18:49


"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb412e6$0$7629$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Silver wrote:
> > Shawshank Redemption er efter min mening den værste film jeg har set,
> > den har ingen flair, og karaktererne i filmen er komplet
> > overfladiske, den stinker som bare fanden.
> >
>
> LOL
>
>
Jeg håber selvf. du scrollede ned i min post

Mvh
Silver



bjan (01-05-2003)
Kommentar
Fra : bjan


Dato : 01-05-03 18:51


"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:b8pe6h$b5p$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
>
> Under 5 *'er på imdb
>
> Mvh Anders
>
>
Har alle lykkeligt glemt rollerball
http://us.imdb.com/Title?0246894
Jeg synes i hvertfald det er et godt bud på en dårlig film.

Bjarne



Bitbucket (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Bitbucket


Dato : 01-05-03 20:35

bjan <bjarne_andersen@hotmail.com> wrote:

> "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:b8pe6h$b5p$1@sunsite.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg synes at filmen "Junior" er et SERIØST godt bud på en af de dårligste
> > film nogensinde lavet. Jeg kan simpelthen bare ikke holde den ud; og tar'
> > den ikke sig selv rimelig alvorligt?! DÉT er næsten det værste!
> >
> > Under 5 *'er på imdb
> >
> > Mvh Anders
> >
> >
> Har alle lykkeligt glemt rollerball
> http://us.imdb.com/Title?0246894
> Jeg synes i hvertfald det er et godt bud på en dårlig film.
>
> Bjarne

Umådeligt ringe film!
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Jørgen Flainard (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 01-05-03 19:29


Værste film???

Egentlig er der mange kandidater til den titel, er der ikke? I de 7 år jeg
legede filmanmelder var der to film jeg gav karakteren 0. Den ene var
Highlander 3 og den anden var Color of Night med Bruce Willis. Men derudover
findes der jo et hav af oplagte kandidater, mange af dem har jeg heldigvis
ikke set - f.eks Burn Hollywood Burn http://us.imdb.com/Title?0118577


J



Peter B. Juul (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 01-05-03 20:05

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> writes:

> Værste film???

Folk gør sig jo ikke engang umage.

"Ja, jeg synes Moulin Rouge er verdens dårligste film."

"Nejnej, SPIDERMAN er verdens dårligste film."

"Nej altså, jeg kan med sikkerhed sige, at <indsæt Hollywood-sag, som
af en eller anden grund gik dig på> er den dårligste film nogensinde i
hele verden."

Nå. Så er du dum i roen, kammerat. Jeg synes personligt at Ang Lees
(efter sigende) mesterværker "The Ice Storm" og "Crouching Tiger,
Hidden Dragon" er kedelige og langtrukne og de siger ikke mig noget,
men jeg er ikke så tåbelig at jeg straks stiller mig op og skriger
"VERDENS VÆRSTE MØGFILM!"

Det kan de simpelthen ikke være, når der er så mange, der synes, at de
er virkelig gode. Og det kan de simpelthen ikke være, når de faktisk
er blevet set i rimeligt omfang i biograferne og på hjemmemedier.

At udnævne en blockbuster til verdens ringeste film vidner om total
mangel på noget som helst, der ligner sans for at kvalitetsbedømme
film.

Som sagt før: Verdens ringeste film er aldrig set i en biograf. Hvis
den overhovedet er blevet fremkaldt efter at Per-Ole og Georg Raff
optog den på 8 mm smalfilm i Per-Ole's onkels dagligstue, så er den
allerhøjst blevet set af deres familier.

--
Peter B. Juul, o.-.o There are 10 types of people in the world.
The RockBear. ((^)) Those who understand binary
I speak only 0}._.{0 And those who don't.
for myself. O/ \O

HKJ (01-05-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 01-05-03 20:16


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m34r4ev66f.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> "Nej altså, jeg kan med sikkerhed sige, at <indsæt Hollywood-sag, som
> af en eller anden grund gik dig på> er den dårligste film nogensinde i
> hele verden."

[snip, fornuftig snak]

Tillyke med det mest fornuftige indlæg i denne tråd.

Alle de andre udtagelser må være af folk der næsten ingen film ser, med de
film de udnævner til verdes dårligste film.



Thomas Ærvold Bjerr~ (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Ærvold Bjerr~


Dato : 01-05-03 22:20


"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:b8rrpc$2v4$1@news.cybercity.dk...
>
> "Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> news:m34r4ev66f.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>
> > "Nej altså, jeg kan med sikkerhed sige, at <indsæt Hollywood-sag, som
> > af en eller anden grund gik dig på> er den dårligste film nogensinde i
> > hele verden."
>
> [snip, fornuftig snak]
>
> Tillyke med det mest fornuftige indlæg i denne tråd.
>
> Alle de andre udtagelser må være af folk der næsten ingen film ser, med de
> film de udnævner til verdes dårligste film.

Øh, er meningen med den her lille leg ikke bare at høre folks meninger om de
film de nu engang HAR set? Det siger da sig selv, at ingen kan definere
verdens dårligste film, men man kan komme med nogle bud ud fra de film, man
selv har set.

Hvis jeg nøjes med at gå 1 år tilbage, er der 2 film, der står frem som
rædselsfulde oplevelser: The One med Jet Li og The Guru med Heather Graham.
Pinlige begge to, selvom der selvfølgelig er noget at komme efter, hvis man
er til (latterligt) overdrevne kampscener eller tåkrummepinlige
forvekslingskomedier.

bare mine 2 cents.

Thomas



Peter B. Juul (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 01-05-03 23:36

" Thomas Ærvold Bjerre" <tbjerre@hco.kollegienet.dk> writes:

> Øh, er meningen med den her lille leg ikke bare at høre folks meninger om de
> film de nu engang HAR set?

Det er muligt, men så _var_ det nok bedre

a) at formulere spørgsmålet anderledes

b) om folk gad fortælle lidt om hvorfor de mener som de mener (jeg vil
henvise til Peter Brodersens indlæg om samme for tre måneder siden,
som er linket andetsteds i denne tråd.

Denne tråd er i sin nuværende form om muligt _endnu_ mere spild af
båndbredde end top-10 lister.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Niels Søndergaard (02-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 02-05-03 00:24

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) skrev:

>Denne tråd er i sin nuværende form om muligt _endnu_ mere spild af
>båndbredde end top-10 lister.

Hvorfor spilder du så tid på den?


Niels Søndergaard

PS. A Beautiful Mind stinker værre end Donnie Darko!

Peter B. Juul (02-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 02-05-03 00:39

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Hvorfor spilder du så tid på den?

Fordi vi er en del, der ynder at skabe os hysterisk over ting, som vi
dybest set bare burde ignorere. Du kender sikkert fornemmelsen...

> PS. A Beautiful Mind stinker værre end Donnie Darko!

Det er næsten ikke muligt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein

Robert Johannes Rasm~ (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Robert Johannes Rasm~


Dato : 03-05-03 10:48

Sig mig, ser folk ikke film? Alle film er amerikanske og inden for de sidste
10 år - her kan man tale om en snæver horisont.

Øhhhh, ja jeg mener "Moulin Rouge" stinker er der en, der skriver. Samme
måde beskrives "A Beautiful Mind" på - absolut ikke konstruktivt og helt
sikkert infantilt irriterende.

Robert.




Niels Søndergaard (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 03-05-03 15:08

"Robert Johannes Rasmussen" <yoda@galnet.dk> skrev:

>Sig mig, ser folk ikke film? Alle film er amerikanske og inden for de sidste
>10 år - her kan man tale om en snæver horisont.
>
>Øhhhh, ja jeg mener "Moulin Rouge" stinker er der en, der skriver. Samme
>måde beskrives "A Beautiful Mind" på - absolut ikke konstruktivt og helt
>sikkert infantilt irriterende.

Bare fordi du synes, "A Beautiful Mind" er en god film, skal hele
verden vel ikke tvinges til at mene det samme, vel? Jeg noterer mig
med dyb undren, at der er mennesker, som falder i svime over "The
Hours" og "Dancer in the Dark" og lignende, men jeg bliver da ikke
irriteret over det. Hvis folk virkelig har den smag, er det da fint,
at der er nogen, der gider lave film til dem.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Robert Johannes Rasm~ (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Robert Johannes Rasm~


Dato : 03-05-03 15:52


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:c6j7bv8hokrc8298cv370kppnbjb13ln6d@4ax.com...
> "Robert Johannes Rasmussen" <yoda@galnet.dk> skrev:
>
> >Sig mig, ser folk ikke film? Alle film er amerikanske og inden for de
sidste
> >10 år - her kan man tale om en snæver horisont.
> >
> >Øhhhh, ja jeg mener "Moulin Rouge" stinker er der en, der skriver. Samme
> >måde beskrives "A Beautiful Mind" på - absolut ikke konstruktivt og helt
> >sikkert infantilt irriterende.
>
> Bare fordi du synes, "A Beautiful Mind" er en god film, skal hele
> verden vel ikke tvinges til at mene det samme, vel? Jeg noterer mig
> med dyb undren, at der er mennesker, som falder i svime over "The
> Hours" og "Dancer in the Dark" og lignende, men jeg bliver da ikke
> irriteret over det. Hvis folk virkelig har den smag, er det da fint,
> at der er nogen, der gider lave film til dem.
>
> --
> Niels Søndergaard


Du kan notere dig hvad du vil, da du har åbenbart ikke forstået mit indlæg!
Jeg vil sku ikke tvinge nogen til noget. Jeg konkluderede bare, at folks
horisont hvad film angår er snæver, hvilket jeg begrunder i, at størstedelen
af de "dårlige" film er amrikanske og produceret indenfor det sidste årti.

Og så kan du ellers undre dig noget så dybt over, at folk synes om "The
Hours" - det kommer ikke sagen ved.

Robert Rasmussen.

> Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
> Suveræn samling af sproglige smuttere



Niels Søndergaard (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 03-05-03 17:36

"Robert Johannes Rasmussen" <yoda@galnet.dk> skrev:

> Jeg konkluderede bare, at folks
>horisont hvad film angår er snæver, hvilket jeg begrunder i, at størstedelen
>af de "dårlige" film er amrikanske og produceret indenfor det sidste årti.

Det er jo et rent smagsdommerpostulat. Jeg vil tværtiomod påstå, at
størstedelen af de dårlige film (og jeg sætter ikke engang "dårlige" i
gåseøjne) fra et hvilket som helst årti er europæiske. Og ja, så leger
jeg også smagsdommer.

Kan vi ikke blive enige om, at den ene persons mening er lige så god
som den andens?

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

vadmand (06-05-2003)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 06-05-03 21:40


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:9or7bvgi0eg41tmuiv3d62ortccaonec7m@4ax.com...
> "Robert Johannes Rasmussen" <yoda@galnet.dk> skrev:
>
> > Jeg konkluderede bare, at folks
> >horisont hvad film angår er snæver, hvilket jeg begrunder i, at
størstedelen
> >af de "dårlige" film er amrikanske og produceret indenfor det sidste
årti.
>
> Det er jo et rent smagsdommerpostulat. Jeg vil tværtiomod påstå, at
> størstedelen af de dårlige film (og jeg sætter ikke engang "dårlige" i
> gåseøjne) fra et hvilket som helst årti er europæiske. Og ja, så leger
> jeg også smagsdommer.
>
Læs lige en gang til, Niels - sådan som jeg forstod det, gik indlægget på
det interessante ved, at folks horisont, uanset om det gælder dårlige film
eller film i det hele taget, er begrænset til amerikanske film fra det
sidste tiår.

Og det synes jeg, man objektivt kan kalde en snæver horisont, for selv du
vil da vel indrømme, at der laves gode - og dårlige - film uden for USA og
er lavet ditto inden 1990?

Per V.



Robert Johannes Rasm~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Robert Johannes Rasm~


Dato : 07-05-03 08:54


"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:b996ij$nmp$1@sunsite.dk...
>
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
> news:9or7bvgi0eg41tmuiv3d62ortccaonec7m@4ax.com...
> > "Robert Johannes Rasmussen" <yoda@galnet.dk> skrev:
> >
> > > Jeg konkluderede bare, at folks
> > >horisont hvad film angår er snæver, hvilket jeg begrunder i, at
> størstedelen
> > >af de "dårlige" film er amrikanske og produceret indenfor det sidste
> årti.
> >
> > Det er jo et rent smagsdommerpostulat. Jeg vil tværtiomod påstå, at
> > størstedelen af de dårlige film (og jeg sætter ikke engang "dårlige" i
> > gåseøjne) fra et hvilket som helst årti er europæiske. Og ja, så leger
> > jeg også smagsdommer.
> >
> Læs lige en gang til, Niels - sådan som jeg forstod det, gik indlægget på
> det interessante ved, at folks horisont, uanset om det gælder dårlige film
> eller film i det hele taget, er begrænset til amerikanske film fra det
> sidste tiår.
>
> Og det synes jeg, man objektivt kan kalde en snæver horisont, for selv du
> vil da vel indrømme, at der laves gode - og dårlige - film uden for USA og
> er lavet ditto inden 1990?
>
> Per V.

Jeg er bange for, at de fleste læsninger af mit indlæg er endt med
fejltolkning. Dette råder jeg hermed bod på!

Hvad jeg mente var, at de film, der i denne diskussion er anført som
"dårlige" alle er amerikanske, og stort set alle fra halvfemserne og senere.

Bemærk at termet dårlige er placeret i citationstegn, hvilket bør aflede den
tankekombination, at jeg finder det obskurt at nævne film som bl.a. "Moulin
Rouge, Spider-Man og A Beautiful Mind", da disse film klart opfylder deres
mål og i særdeleshed er flotte repræsentanter for deres respektive genre.

Snæversynet skal hermed forståes i retning af, at folk åbenbart ikke ser
film, der produceres uden for USA, da man ellers ville se en mere nuanceret
tilgang til det, at finde den dårligste film. Men naturligvis, hvis den
enkelte finder, at "Moulin Rouge" stinker, ja så er det hans beslutning!

Subjektivitet ja - objektivitet nej - empiri absolut ikke!

Robert Johannes Rasmussen
Film- og litteraturvidenskabsstuderende ved SDU.



Niels Søndergaard (02-05-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 02-05-03 00:21

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev:

>
>Værste film???
>
>Egentlig er der mange kandidater til den titel, er der ikke? I de 7 år jeg
>legede filmanmelder var der to film jeg gav karakteren 0. Den ene var
>Highlander 3 og den anden var Color of Night med Bruce Willis. Men derudover
>findes der jo et hav af oplagte kandidater, mange af dem har jeg heldigvis
>ikke set - f.eks Burn Hollywood Burn http://us.imdb.com/Title?0118577

The Color of Night er en FED film!
Spade! Hængerøv!

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste