adsl konfigurering og ældre mac- min tålmo~
Fra : Jakob

Dato : 30-04-03 17:11

Jeg har bokset noget med en 7500 for at få adsl op og køre og det er
ikke gået så godt.

Jeg fik det til at køre, men så installerede jeg adobe acrobat reader og
efter den installation var der ikke "hul" igennem mere. Det er ikke
sikkert at det har noget med hindanden at gøre men er dog lidt
underligt.

Det er en 7500 hvorpå jeg har lagt 9.1. Den medfølgende IE5 ter sig også
underligt. Indstillingspanelet kunne ikke åbnes, og fejlen blev ved selv
om jeg hentede en 5.1 på nettet. Jeg har haft fat i TDC support og de
siger at linien er ok, og routeren har hentet en IP så fejlen skulle
ligge mellem router og mac.

Jeg har valgt "ethernet" i appletalk. I "tcp/ip" har jeg valgt "dhcp"
eller hvad det nu hedder. I vælger er appletalk sat til aktiv, men er
der andet jeg skal være opmærksom på ?????

Det system jeg har lagt på kommer fra en installationsdisk til en G4,
kan det skabe problemer ???

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 30-04-03 18:12

Jakob <nomail@nomail.no> wrote:

> [...]
> der andet jeg skal være opmærksom på ?????
>
> Det system jeg har lagt på kommer fra en installationsdisk til en G4,

Skal man konfigurere routeren?

Hvis du har været i stand til at installere fra den G4CD så tror jeg,
den er go´ nok

Hvor "stærk" er den 7500?

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 30-04-03 18:23

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Skal man konfigurere routeren?
>
> Hvis du har været i stand til at installere fra den G4CD så tror jeg,
> den er go´ nok
>
> Hvor "stærk" er den 7500?
>
> M.

P.S. Der er vist noget med en subnetmask, men giv lige
netværksopsætningseksperterne lidt tid, inden du river håret ud
af.....

M.

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-04-03 19:08

On Wed, 30 Apr 2003 19:23:19 +0200, Morten Lind wrote:

> P.S. Der er vist noget med en subnetmask, men giv lige
> netværksopsætningseksperterne lidt tid, inden du river håret ud
> af.....

Subnetmasken kommer også automatisk med DHCP.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : morten

Dato : 30-04-03 19:39

> Subnetmasken kommer også automatisk med DHCP.

Tak
--
[2880]...where rock´n´roll showed...

Fra : Jakob

Dato : 30-04-03 19:33

> Hvis du har været i stand til at installere fra den G4CD så tror jeg,
> den er go´ nok

Som sendt for oven er det lige pludselig begyndt at virke igen, men tak
for dine svar.

MVH

Jakob

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-04-03 19:07

On Wed, 30 Apr 2003 18:11:05 +0200, Jakob wrote:

> Jeg har valgt "ethernet" i appletalk. I "tcp/ip" har jeg valgt "dhcp"
> eller hvad det nu hedder. I vælger er appletalk sat til aktiv, men er
> der andet jeg skal være opmærksom på ?????

Klassiskt Mac OS har det med at smadre TCP/IP-indstillingerne. Prøv at
smide dem ud, genstarte og sætte TCP/IP til DHCB og ethernet igen.

> Det system jeg har lagt på kommer fra en installationsdisk til en G4,
> kan det skabe problemer ???

-- Det burde det ikke.
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-04-03 19:29

On Wed, 30 Apr 2003 20:07:17 +0200, Martin Edlich wrote:

> DHCB

Arrgh, DHCP selvfølgelig.....
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Jakob

Dato : 30-04-03 19:31

> Klassiskt Mac OS har det med at smadre TCP/IP-indstillingerne. Prøv at
> smide dem ud, genstarte og sætte TCP/IP til DHCB og ethernet igen.

Jeg har lige snakket med min kollega, og med et virker det igen, meget
mærkeligt. Men det med at smide indstillingerne ud vil jeg huske, et
godt tip.

Tak for hjælpen.

PS: du skulle ikke tilfældigvis have et bud på hvad der sker med IE
siden instillingerne ikke kan åbnes ?

Hygge

Jakob

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 30-04-03 20:46

"Jakob" <nomail@nomail.no> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige snakket med min kollega, og med et virker det igen, meget
> mærkeligt. Men det med at smide indstillingerne ud vil jeg huske, et
> godt tip.

Nu kan jeg jo ikke vide om du også har forsøgt med en anden computer for
lige at se om der skulle være hul igennem. Det er jo nærliggende at prøve
med noget andet for at se om der skulle være noget galt med det første. Man
skal bare huske på at den lokale fordelingscentral holder styr på hvilket
fysisk netkort der er er logget på adsl forbindelsen. Nogle selskaber
accepterer ikke at man bare lystigt logger på med det og det andet netkort.
Der kan f.eks. godt gå en lille times tid før det accepteres at et andet
nekort logger på. Det er vist noget med at så løser man visse problemer med
at fortsætte forbindelsen hvis den skulle blive afbrudt undervejs. Derfor er
det også en fordel at bruge en router når man vil dele en forbindelse.