Vinyl der afspiller indefra og ud??
Fra : LarsJ

Dato : 30-04-03 08:51

Heysa!

Jeg troede, jeg var ved at blive skør, da nålen blev ved med at hoppe af,
da jeg ville sætte en af mine plader på...
Til sidst fandt jeg ud af, at det var fordi nålen løb udad!!
Så jeg prøvede at sætte nålen på inde ved pladens midte, og herefter kunne
jeg høre pladen... mystisk!

Er der nogle af jer, der har oplevet andre af sådanne plader??

--
cheers, LarsJ

-remove SWONKEE from e-mail adress when mailing me...

Fra : Uffe Holst

Dato : 30-04-03 09:03

In an article of 30 Apr 2003 LarsJ wrote:

> [...]
> jeg høre pladen... mystisk!
>
> Er der nogle af jer, der har oplevet andre af sådanne plader??

Næh, men for mange, mange år siden hørte jeg om det. Jeg troede dog ikke
på det, men måske havde fyren ret alligevel

--
Uffe Holst

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 30-04-03 09:06

LarsJ wrote:
> [...]
> herefter kunne jeg høre pladen... mystisk!
>
> Er der nogle af jer, der har oplevet andre af sådanne plader??

Hehe.. Nej det har jeg aldrig i mit liv hørt om..

Hvad er det for en plade.?

-
Vh. Henrik Sørensen
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must -
http://flash.to/oe-quotefix

Fra : LarsJ

Dato : 30-04-03 12:31

Henrik Sørensen <snurredk*NOSPAM@phreaker.net> wrote in news:3eaf83d4$0
$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hehe.. Nej det har jeg aldrig i mit liv hørt om..

> [...]

det er en plade jeg har købt på tilbud i StreetDance, der hedder
"Knockwave - Africa EP"

den bruger bla. samme stemmesample som Chemical Brothers' "It Began In
Afrika", hvis nogen af jer kender den..?

Efter hvad jeg kan læse på den, er den optrykt i Tyskland

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-04-03 09:45

"LarsJ" <lars@SWONKEEpuskas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg høre pladen... mystisk!
>
> Er der nogle af jer, der har oplevet andre af sådanne plader??

Hej Lars

Nej det har jeg tilgode endnu, men jeg tror jeg kender fornemmelsen, da jeg
skulle høre " Thank God, it's friday " Bonuspladen deri, er jo kun
indspillet på den ene side, så jeg startede bare pladen, og gik tilbage på
min plads, og der var bemærkelsesværdigt stille, men kom til den konklusion,
at jeg måtte have glemt at starte pladespilleren, så situationen gentog sig
et par gange. Var min pladespiller godt nok gået i stykker. Det tog altså
lige lidt tid, før det gik op for en, at der var en helt tom side på pladen
. Men jeg kan forestille mig din undren, når pick-up'en ryger af )

M.V.H.....Benny..

Fra : Uffe Holst

Dato : 30-04-03 09:49

In an article of 30 Apr 2003 Benny Mortensen wrote:

> [...]
> lige lidt tid, før det gik op for en, at der var en helt tom side på pladen
> . Men jeg kan forestille mig din undren, når pick-up'en ryger af )

Du mener, at de har lagt et 'tomt' spor på den ene side?

Underligt. Jeg har oplevet plader, hvor den ene side er helt blank, men
aldrig en med et spor uden noget.

--
Uffe Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-04-03 10:24

)

[...]

Hej Uffe

Vend blikket tilbage, og læs igen. Står der noget om et spor ??.

M.V.H.....Benny..

Fra : Uffe Holst

Dato : 30-04-03 22:33

In an article of 30 Apr 2003 Benny Mortensen wrote:

> Vend blikket tilbage, og læs igen. Står der noget om et spor ??.

Jeg læste det faktisk to gange. Jeg føler det ret vanskeligt overhovedet
at starte en plade, hvis der ikke er et spor. De plader, jeg har, hvor der
kun er noget på den ene side, er helt blanke på den anden side. Okay,
hvis man absolut vil, så kan man vel godt sætte pickupen derned på.

--
Uffe Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-05-03 16:54

> [...]

kun er noget på den ene side, er helt blanke på den anden side. Okay,
hvis man absolut vil, så kan man vel godt sætte pickupen derned på.

Hej igen Uffe

Tja og hvis din pladespiller så F.eks var en B & O 8000, så kigger man
faktisk ikke særligt nøje efter sådan noget, for det finder den selv ud af,
og sjovt nok, det hed min, og midt på natten, var det passende dunkelt i
stuen, så det var ikke meget man så på pladen, og normalt er der jo noget på
begge sider, så vanen tro, gjorde man bare som man plejer. Så derfor
forekom det underligt, at den ikke begyndte at spille, så man startede da
bare pladespilleren, for det måtte man da have glemt, men den blev sgu ved
med at lade være med at spille, og sjovt nok, vil den sikkert også gøre det
idag, præcist som den gjorde det dengang, hvis jeg skulle finde på at prøve
igen. Hvis du er i tvivl om udfaldet, så kan du jo bare prøve.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Bernau

Dato : 01-05-03 17:08

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> kun er noget på den ene side, er helt blanke på den anden side. Okay,
> hvis man absolut vil, så kan man vel godt sætte pickupen derned på.

Den tidligere omtalt Dr. Baker plade var fuldstændigt blank på bagsiden.
Og hvis man satte pickuppen ned på pladen skøjtede den direkte ind til
midten af pladen.

--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-05-03 11:57

"Lars Bernau" <bernau@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Lars Bernau
> "Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Hej Lars

Ganske korrekt, og når man så er en B&O 8000 eller for den sags skyld, også
de andre, så løfter de pick-up'en og kører hjem. Så de første gange troede
man bare man ikke havde fået startet pladespilleren, indtil man opdagede, at
der ikke var noget spor, men bare en blank overflade .

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Bernau

Dato : 02-05-03 16:27

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> man bare man ikke havde fået startet pladespilleren, indtil man opdagede, at
> der ikke var noget spor, men bare en blank overflade .

Se det problem slipper man for med en 1210'er. Der er selvbetjening over
hele linien.

Fra : Martin San.

Dato : 30-04-03 10:15

Det er ikke 1. maj endnu.....

Fra : Brutalis

Dato : 30-04-03 10:27

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er ikke 1. maj endnu.....

Du mener måske det er en der holder tale ?
Eller vil du bare demonstrere ....

--
Brutalis

Fra : Martin San.

Dato : 30-04-03 17:59

Brutalis wrote:
> Du mener måske det er en der holder tale ?
> Eller vil du bare demonstrere ....

Nah, jeg var bare ret sikker på at det var en joke...

/Martin

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 30-04-03 18:08

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nah, jeg var bare ret sikker på at det var en joke...

Altså det vi andre gør 1. april?

Larsen

Fra : Martin San.

Dato : 01-05-03 11:09

Lars Lienhøft Larsen wrote:
> Altså det vi andre gør 1. april?

Jah, eller 1. maj måske??

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 01-05-03 22:02

On Thu, 1 May 2003 12:09:15 +0200, "Martin San."
<feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Jah, eller 1. maj måske??

Nej, kun 1. april!

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : John K

Dato : 02-05-03 12:21

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, kun 1. april!

Aldrig hør om "majkat" før?

Mvh

John K

Fra : Martin San.

Dato : 02-05-03 13:50

John K wrote:
> Aldrig hør om "majkat" før?

Det har han nok ikke... den stakkel

/Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-04-03 10:58

LarsJ wrote:
> [...]
> jeg høre pladen... mystisk!
>
> Er der nogle af jer, der har oplevet andre af sådanne plader??

Jeg kender ikke nogen plade der er sådan, men det er ikke noget problem
at lave en plade med et spor der trækker armen udad istedet for indad.

/David

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 30-04-03 13:04

> [...]
>
> --
> cheers, LarsJ
>
> -remove SWONKEE from e-mail adress when mailing me...

Circuit Breaker - Overkill

mvh

Carsten

Fra : Per Moreau

Dato : 30-04-03 13:30

> [...]
>
> --
> cheers, LarsJ
>
> -remove SWONKEE from e-mail adress when mailing me...

Ja, men min er sjovere, for der gælder det om at holde tungen lige i munden
for at ramme numrene.
De er nemlig skåret simultant imellem hendanden "rille om rille" så at sige.
Så der går det skutte at pladen har en ridse eller 2 for så får man noget
meget sjovt musik ud af det
Det er forresten en speciel udgivelse af Sigue Sigue Sputnik der hedder Sex
Bomb Dance.

En anden underlig en jeg har er Sydney Fresh - Feel The Bass, Hot African
Remix. Der har de kun haft lyst til at recorde på den ene side (det er en
white label plade).

Mvh
Per M.

Fra : LarsJ

Dato : 30-04-03 15:24

"Per Moreau" <gndsplitting@OHNOhotmail.com> wrote in

> En anden underlig en jeg har er Sydney Fresh - Feel The Bass, Hot
> African Remix. Der har de kun haft lyst til at recorde på den ene side
> [...]

Det er noget, man af og til gør, specielt ved whitelabels og promos...
således er bl.a. også Wally Lopez-remixet af Andrea Dorias "Bucci Bag"
udgivet som 1-sided promo fra Fatboy Slims southern fried label, men i et
meget begrænset oplag...

Fra : Lars Bernau

Dato : 01-05-03 07:02

Per Moreau wrote:

> En anden underlig en jeg har er Sydney Fresh - Feel The Bass, Hot African
> Remix. Der har de kun haft lyst til at recorde på den ene side (det er en
> white label plade).

Whitelabel udgaven af den gamle Dr. Baker klassiker Kaos er også kun
indspillet på den ene side af pladen. Prøver du den anden siden (den
uindspillede) tager det cirka 10 sekunder, så er armen nået ind til
midtten af pladen.

Fra : Per Moreau

Dato : 01-05-03 12:39

> [...]
>
> --
> Lars Bernau
> "Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Jeg kom til at tænke på de promo udgivelser fra Beat Box (har et par stykker
af dem), det der meget lange stykke der er ind til musik starten og mellem
numrene, er det for blot at kunne se forskel på promo og butiks version
eller er det noget specielt for DJ´s ? (har aldrig købt en butiks vers).

Mvh
Per M.

Fra : Troels

Dato : 01-05-03 12:45

> [...]
> numrene, er det for blot at kunne se forskel på promo og butiks version
> eller er det noget specielt for DJ´s ? (har aldrig købt en butiks vers).

Kunne det være for at gøre det lettere for dj'en at ramme rillen, hvis man
har fået lidt at drikke? (Hmm.. det lød lidt forkert)

/Troels

Fra : Lars Bernau

Dato : 01-05-03 16:46

Per Moreau wrote:

> [...]
> numrene, er det for blot at kunne se forskel på promo og butiks version
> eller er det noget specielt for DJ´s ? (har aldrig købt en butiks vers).

jg tror bare det er Beat Box' måde at kære deres plader på. Sådan ser de
almindelige plader fra dem også ud. (Ihvertilfald dem jeg har)

Fra : Per Moreau

Dato : 01-05-03 17:53

> [...]
>
> --
> Lars Bernau
> "Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Nå ok, jeg troede bare det var for at man kunne kende forskel på dem.

Mvh
Per M.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-04-03 13:34

LarsJ skrev :
> [...]
> jeg høre pladen... mystisk!
>
> Er der nogle af jer, der har oplevet andre af sådanne plader??

Jeg havde engang en Monty Phyton plade med to riller på hver side. Min
automatiske grammofon valgte så ganske tilfældigt hvilken rille jeg kom til
at høre!
De første par gange undre man sig og så fandt man ud af joken.

Men samme grammofon ville iøvrigt have nægtet at afspille din plade pga
automatikken som ikke kunne slåes fra.
Grammofonen kan ses her: http://www.dhd.dk/mls/hifi&tv.htm

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-04-03 17:41

Michael Lund Sørensen wrote:

> Jeg havde engang en Monty Phyton plade med to riller på hver side. Min
> automatiske grammofon valgte så ganske tilfældigt hvilken rille jeg kom til
> at høre!

Maxisinglen Pop muzik med M har to riller på den ene side. På coveret
står der "The first double groove single", så det var måske den første,
der benyttede det fif (den er fra 1979).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Per Tolbøll

Dato : 30-04-03 22:46

> Så jeg prøvede at sætte nålen på inde ved pladens midte, og herefter kunne
> jeg høre pladen... mystisk!
>
> Er der nogle af jer, der har oplevet andre af sådanne plader??

Yep, oplevede det ved en fest for mange år siden. Bandet hed vistnok "King
Kurt" og pladen ver en bonus-single, der fulgte med en LP med samme.
Den B&O-spiller, der måtte lægge pick-up og tonearm til havde dog ikke helt
nemt ved det ..

/Per

Fra : Lars Bernau

Dato : 01-05-03 06:52

LarsJ wrote:
> [...]
> jeg høre pladen... mystisk!
>
> Er der nogle af jer, der har oplevet andre af sådanne plader??

Ikke lige med den "feature" Men derimod udgav, jeg mener det var Yazz en
maxi single, hvor der var to spor indspillet parallelt på samme side. Det
var ret irriterende, for man anede aldrig hvilke af de to numre der blev
spillet når man satte pladen på. Specielt irreterende når man skulle
spille pladen i radioen

Fra : Per

Dato : 02-05-03 07:26

> [...]
Jeg har en 12" med The Sugarcubes og deres Birthday, hvor The Jesus And Mary
Chain medvirkede i et remix. På a-siden var der to versioner og som
beskrevet i flere af de andre svar, så var de to spor indspillet parallelt
på samme side, så du aldrig rigtig vidste, hvilket nummer der startede...

Fra : Martin San.

Dato : 01-05-03 11:15

LarsJ wrote:
> [...]
> kunne jeg høre pladen... mystisk!
> Er der nogle af jer, der har oplevet andre af sådanne plader??

Nej men jeg har haft én hvor der startede 2 spor "ved siden af hinanden" og
kørte parallelt hele vejen... og på den anden side af maxisinglen krydsede
de hinanden, nærmest som et skiftespor på jernbaner... og hvis man kiggede
rigtig godt efter, kunne man se en lille switch hvor man kunne skifte sporet
manuelt.. og der var også rød og grøn stoplys drevet af gnidningsmodstanden
fra pickup'en...
Nåh, men skål og god 1. maj!

/Martin