mpeg-4 og ffmpegx
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 29-04-03 15:56

Hejsa

Jeg har forsoegt mig med ffmpegx efter at have hoert noget her i gruppen.
Jeg har proevet to gange med samme fil (35min. film i PAL og dv-format fra
iMovie), men hver gang er den blevet 'faerdig' (den melder succes) efter
knap 10 min. Den mangler altsaa resten. Nogen der ved hvad der er galt (og
hvorfor) ?

- Jens

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 29-04-03 17:31

Jens Rasmussen <hest@ko.gris> wrote:

> [...]
> knap 10 min. Den mangler altsaa resten. Nogen der ved hvad der er galt (og

Den MPEG-4 fil ffmpegX laver er en DivX i en AVI container, ffmpegX kan
kun konvertere MPEG-1 og MPEG-2 filer til DivX, så det du skal gøre er
at konverter DV filen til MPEG-2 først med en meget høj bitrate, husk så
at muxe den bagefter, så kan den efterfølgende DivX komprimeres.

Iøvrigt kan jeg stærkt anbefale XVID formatet istedet for DivX, det kan
ffmpegx også klare.

Det er muligt at MediaPipe kan konvertere DV direkte til DivX, jeg har
dog ikke fundet ud af at sætte pipes sammen så den kan det endnu, men
her kan du evt spørge på messageboardet på
http://mediapipe.sourceforge.net/Forum/

Alternativt: Prøv DivX Gershwin, der kan du eksportere i DivX direkte
fra QuickTime, det er dog en rimelig ustabil beta, så det der med at
lave en 2-pass kodning kan du godt glemme alt om.