try/catch problem
Fra : Chrisser

Dato : 28-04-03 14:45

Hej

Jeg har et problem med try/catch. Jeg har et hovedvindue og et child-vindue
der snakker sammen. Hvis hovedvinduet lukkes kan child ikke længere bruges
da det indeholder dynamiske links til hvvedvinduet ( med masser af variable
mm ).
Nogle lukker altså hovedvinduet alligevel, og derfor vil jeg gerne pakke mit
javascript der kommunikerer med hovedvinduet ind i en try/catch.
Nedenunder er en meget skrabet udgave af javaScriptkoden. ( jeg har været
nødt til at skære kraftigt i koden for at se hvad der skete/ikke skete - så
hvis i ikke kan se logikken i denne måde at kalde en side på er det OK, der
sker meget mere i virkligheden )
Problemet er at jeg ryger BÅDE i try og i catch som altså så er det stykke
kode der bliver kørt. Jeg tror det kan skyldes en manglende test på
errorobjektet - men hvad skal jeg teste på ? Jeg vil jo gerne at koden i
catch kun udføres hvis koden i try ikke går godt...

try{ // hvis hovedvinduet ikke er blevet lukket
url = 'side1.asp';
window.top.indhold.location.href = url; //28-04-2003
self.close();
}catch(er){ // hvis hovedvinduet er lukket skal et nyt hovedvindue dannes
url = 'side2.asp'
window.open(url)
self.close();
}
}

Mvh
Chrisser

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 28-04-03 14:54

Chrisser wrote:

> [...]
> errorobjektet - men hvad skal jeg teste på ? Jeg vil jo gerne at koden i
> catch kun udføres hvis koden i try ikke går godt...

Du kan spørge på "opener" om vinduet er åbent eller ej.

Jeg har et eksempel til dig her:
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/mhaWindowOpen/readme.html

Hintzmann

Fra : Chrisser

Dato : 29-04-03 07:14

Martin Hintzmann Andersen wrote:
> Du kan spørge på "opener" om vinduet er åbent eller ej.
>
> Jeg har et eksempel til dig her:
> http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/mhaWindowOpen/readme.html

Ja det var jo noget nemmere
- tak

Men, øh, hvis jeg nu i stedet ville have fat i det hieraki af undervinduer
der er åbnet fra mit hovedvindue ( logikken kunne jo også være at hvis man
lukker hovedvinduet så lukkes alle tilhørende vinduer automatisk ), hvad gør
man så ? Der er jo desværre ikke noget der hedder window.children eller
lignende.

Chrisser