99 luftballons ?
Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-03 14:40

Hey.

Jeg kom til at sige til en kammerat i går, at det gamle
80'er hit "99 Luftballons" var med Nena Hagen.
Han mente bestemt ikke at "Nena" og "Nena Hagen" var
den samme. Nu har jeg prøvet at undersøge det, og jeg
synes godt nok nettet giver mig forskellige oplysninger!

www.nina-hagen.com kan man se at hun har lavet musik,
siden 1972, men 99 Luftballons står IKKE under diskografi!

Søger man på Google: http://makeashorterlink.com/?P38121B54
er der kun 8 hits der forbinder de to, det er ikke meget, så der er
sgu noget der siger mig, at jeg ikke har ret ...dog er det rart at
jeg ikke er den eneste i verden *G*

Er der noget jeg har overset?

Mvh
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Hauge

Dato : 27-04-03 14:45

Hejsa

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in message
> Jeg kom til at sige til en kammerat i går, at det gamle
> 80'er hit "99 Luftballons" var med Nena Hagen.

Hun hedder "kun" Nena.

> Han mente bestemt ikke at "Nena" og "Nena Hagen" var
> den samme. Nu har jeg prøvet at undersøge det, og jeg
> synes godt nok nettet giver mig forskellige oplysninger!

Du mener vel Nina Hagen, det er en underlig form for rock/heavy (skrigeri)
hun laver.

Mvh Hauge

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-04-03 16:15

Hauge <1428648.hauge@spamfree.dk> wrote:

> [...]
>
> Hun hedder "kun" Nena.

> Du mener vel Nina Hagen, det er en underlig form for rock/heavy (skrigeri)

På de 2 første plader er der mindst en 4-5 særdeles gode rocknumre.

Auf'm Bahnhof
African Reggae
Der Spinner

bare for at nævne nogle

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Poul Erik

Dato : 27-04-03 14:49

On Sun, 27 Apr 2003 15:39:38 +0200, "Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:

> [...]
>den samme. Nu har jeg prøvet at undersøge det, og jeg
>synes godt nok nettet giver mig forskellige oplysninger!

Nena og Nena Hagen er ikke samme person.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.dk

Fra : Hibbit

Dato : 27-04-03 14:52

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in news:3eabdd5f$0$144
> [...]

> den samme. Nu har jeg prøvet at undersøge det, og jeg
> synes godt nok nettet giver mig forskellige oplysninger!

Jeg kan godt forstå, at din kammerat var stod lidt tvivlende over for din
udlægning :)

Nena er et tysk band som blev dannet i ´82.
Det eneste nummer som for alvor slog igennem uden for de tysktalende lande
var 99 luftballons.
Forsangeren i Nena hedder i øvrigt Nena Kerner.

Nina Hagen er en dekade forud for Nena og gjorde sig mest i Punk/rock.

Hibbit

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-03 15:12

"Hibbit" <dont@email.me> skrev i en meddelelse

> [...]
> Forsangeren i Nena hedder i øvrigt Nena Kerner.
>
> Nina Hagen er en dekade forud for Nena og gjorde sig mest i Punk/rock.

Ok tak for svarene... jeg aner intet om deres musik og alder, jeg havde
bare sat mig i hovedet at det var Nena Hagen der havde lavet den, og
når man så kan finde mp3'er osv. på nettet hvor det står, var jeg slet
ikke i tvivl

Fra : Kim Petersen

Dato : 27-04-03 16:07

> [...]
> bare sat mig i hovedet at det var Nena Hagen der havde lavet den, og
> når man så kan finde mp3'er osv. på nettet hvor det står, var jeg slet

Må kort og godt være en skrivefejl fra kopistens side.

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-03 16:27

"Kim Petersen" <kems@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Må kort og godt være en skrivefejl fra kopistens side.

Øøh en skrivefejl? Er det ikke sjældent man liiiige kommer til at
skrive Hagen ved en fejl? Jeg tror nu mere, at han lige som mig,
har været helt overbevist om at det var hende

Med venlig Hagen
Thomas

Fra : Kim Petersen

Dato : 28-04-03 15:22

> Øøh en skrivefejl? Er det ikke sjældent man liiiige kommer til at
> skrive Hagen ved en fejl? Jeg tror nu mere, at han lige som mig,
> har været helt overbevist om at det var hende

Ups! I mit store hovede vendte jeg den selvfølgelig om så nummeret var med
Nina Hagen og kopisten så havde skrevet Nena i stedet

Fra : Peter Holm

Dato : 27-04-03 17:16

> [...]
>
> Nena er et tysk band som blev dannet i ´82.
> Det eneste nummer som for alvor slog igennem uden for de tysktalende

ahh, 'Rette Mich' hittede også rimeligt tror jeg Det er i hvert fald
fedt!

Peter

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-04-03 19:56

In an article of 27 Apr 2003 Peter Holm wrote:

> ahh, 'Rette Mich' hittede også rimeligt tror jeg Det er i hvert fald
> fedt!

Der var en del numre fra 'Nena' og '?', der var populære i Danmark (og
Tyskland og sikkert også andre steder). Men '99 Luftballoons' var vist
eneste nummer, der hittede internationalt.

--
Uffe Holst

Fra : Hibbit

Dato : 28-04-03 12:36

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote in

> [...]
> Tyskland og sikkert også andre steder). Men '99 Luftballoons' var vist
> eneste nummer, der hittede internationalt.

Jep. 99 luftballons regnes for et one-hit-wonder i UK og USA.

Hibbit

Fra : Per Moreau

Dato : 29-04-03 13:34

> "Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote in

> Jep. 99 luftballons regnes for et one-hit-wonder i UK og USA.
>
> Hibbit

Men det var dælme godt at vi ikke fik trukket den (lige ud sagt) elendige
version ned over ørerne, den original tyske er nu bedre.
Et andet suverænt nummer hun også lavede, må vi ikke glemme: Nur Geträumt,
som også er med på hendes debut plade "Nena".

Mvh
Per M.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-04-03 13:40

Således skrev "Per Moreau" <gndsplitting@OHNOhotmail.com> i
dk.kultur.musik Tue, 29 Apr 2003 14:33:43 +0200:

[99 luftballons]

>Men det var dælme godt at vi ikke fik trukket den (lige ud sagt) elendige
>version ned over ørerne, den original tyske er nu bedre.

Glæd dig...

<http://shor.ter.dk/131682632>

Knud
--
Canis meus id comedit.

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-04-03 14:23

In an article of 29 Apr 2003 Per Moreau wrote:

> [...]
> Et andet suverænt nummer hun også lavede, må vi ikke glemme: Nur Geträumt,
> som også er med på hendes debut plade "Nena".

Jeg synes, der er er mange uforglemmelige numre på de to først albums. En
af mine favoritter er "Der Anfang vom Ende".

--
Uffe Holst

Fra : Flemming

Dato : 29-04-03 16:27

On 29 Apr 2003 13:23:16 GMT "Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Jeg synes, der er er mange uforglemmelige numre på de to først albums. En
> af mine favoritter er "Der Anfang vom Ende".

Og jeg var ret vild med "Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann" Nena udgav
foresten sidste år et album der hedder "Nena feat. Nena" og indeholder
nogle af hendes største hits i nyinspillede udgaver...

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-04-03 17:34

In an article of 29 Apr 2003 Flemming wrote:

> Og jeg var ret vild med "Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann"

Hey, den har jeg lige lyttet til. I det hele tager er "Feuer und Flamme"
også et ganske godt album stort set på niveau med "Nena" og "?". Jeg
er dog nok mest vild med titelnummeret, men "Irgendwie, ..." er absolut
også god.

--
Uffe Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-04-03 10:13

"Per Moreau" <gndsplitting@OHNOhotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Alle

Ja det gik helt godt for Nena og gruppen, indtil hun efter beretningerne
blev taget i, at stort set alt de leverede på scenen var playback. Efter
sigende skulle en ledning være knækket, og det eneste man hørte var Nena,
der ja man kaldte det vist ikke sang, men skreg pivende falsk, og bortset
fra det, pinlig stilhed. Så hørte man vist ikke ret meget mere til dem på
scenen. Men nogle aldeles fortrinlige albums, dem kan man ikke tage fra
hende.

M.V.H.....Benny..

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-04-03 17:44

Hibbit wrote:
> Nena er et tysk band som blev dannet i ´82.
> Det eneste nummer som for alvor slog igennem uden for de tysktalende lande
> var 99 luftballons.
> Forsangeren i Nena hedder i øvrigt Nena Kerner.

Nena Gabrielle Susanne Kerner for lige at få det hele med

Hun laver forøvrigt god musik den dag i dag, stadig under navnet Nena
blot dækker det kun over hende selv og sådan har det været siden 87
eller 88.

Mvh

Bruno

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-04-03 19:58

In an article of 27 Apr 2003 iddqd@worldonline.dk wrote:

> Nena Gabrielle Susanne Kerner for lige at få det hele med

Og hvad så med Hagen? Jo, det var vist der, hun var født.

> Hun laver forøvrigt god musik den dag i dag, stadig under navnet Nena
> blot dækker det kun over hende selv og sådan har det været siden 87
> eller 88.

Har du hørt Chokmah? Det var ikke et album, der imponerede mig.

--
Uffe Holst

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-04-03 21:54

Uffe Holst wrote:
> Har du hørt Chokmah? Det var ikke et album, der imponerede mig.

Jeg er heller ikke specielt vild med det, de to foregående er bedre.

Mvh

Bruno

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-04-03 22:47

> Jeg er heller ikke specielt vild med det, de to foregående er bedre.

Ud over Chokmah kender jeg kun til Feuer und Flamme (som er rigtig godt)
og Eisbrecher (som er okay). Alt det mellemliggende kender jeg intet til.
Jeg har også ladet mig fortælle, at Nena også har lavet børnemusik.

--
Uffe Holst

Fra : Flemming

Dato : 01-05-03 16:46

I 29 Apr 2003 16:34:24 GMT, i dk.kultur.musik du skrev:

> men "Irgendwie, ..." er absolut også god.

Har du hørt den nye engelsk/Tyske udgave af det nummer? det er en duet
imellem Nena og Kim Wilde, og det er ret godt...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-04-03 00:33

"Hibbit" <dont@email.me> skrev i en meddelelse

> Nina Hagen er en dekade forud for Nena og gjorde sig mest i Punk/rock.

Og så blev hun enhver tv producers skræk, da hun en gang gav sig til at
masturbere for åbent skærm i et direkte tv shov

Claus