Retrospect automatic execution
Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-03 03:12

I use Retrospect Server for backup and have been using it automatically.

Due to a system error I had to re-install MacOS X. Since then Retrospect
doesn't back-up automatically. It doesn't autolaunch. Back in MacOS 9 I
remember that you should place a special file [Retro.Startup] in a sub
folder of the System Folder. What should you do in MacOS X for that
behaviour to re-appear?

It doesn't help to select "Automatically launch Retrospect" in
Notification Preferences. The manual [page 156] mentions the
Retro.Startup under MacOS 9 but not what to do in this case.
--
Per Erik Rønne

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 28-04-03 18:55

Hej Per.
Hvorfor skriver du nu pludselig på engelsk?

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> [...]
> remember that you should place a special file [Retro.Startup] in a sub
> folder of the System Folder. What should you do in MacOS X for that

Har du overvejet at geninstallere Retrospect?`

/Sebastian

> It doesn't help to select "Automatically launch Retrospect" in
> Notification Preferences. The manual [page 156] mentions the
> Retro.Startup under MacOS 9 but not what to do in this case.

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-03 21:42

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Har du overvejet at geninstallere Retrospect?`

Ja, og også gjort det. Jeg tror at jeg skal geninstallere hele MacOS X.
--
Per Erik Rønne

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 28-04-03 22:34

Hej Per

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Ja, og også gjort det. Jeg tror at jeg skal geninstallere hele MacOS X.
Puha, det troede jeg, at du havde gjort ud fra det spørgsmål; men god
fornøjelse. Jeg har aldrig selv installeret det; men tænker, at det
tager lidt tid. Deler du din erfaring ud?

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-03 05:12

> Puha, det troede jeg, at du havde gjort ud fra det spørgsmål; men god
> fornøjelse. Jeg har aldrig selv installeret det; men tænker, at det
> tager lidt tid. Deler du din erfaring ud?

Jeg har faktisk gjort det for ikke så længe siden, fordi jeg ikke kunne
få systemet til at lukke ned. Jeg valgte her den metode, at de
eksisterende indstillinger skulle lægges ind i det nye system; det tror
jeg ikke var en god idé. Nu vil systemet i øvrigt igen ikke lukke ned
Per Erik Rønne

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 30-04-03 21:40

Hej Per

> [...]

> eksisterende indstillinger skulle lægges ind i det nye system; det tror
> jeg ikke var en god idé. Nu vil systemet i øvrigt igen ikke lukke ned
Det var da ufatteligt.
Nå god arbejdslyst, husk backup

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Per Rønne

Dato : 01-05-03 05:14

> Det var da ufatteligt.
> Nå god arbejdslyst, husk backup

Og i går ville den pludselig igen lukke normalt ned?

Måske fordi jeg loggede ud før jeg lukkede ned? Derefter har den
fungeret normalt?
--
Per Erik Rønne

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 02-05-03 19:22

Hej Per
Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Og i går ville den pludselig igen lukke normalt ned?
>
> Måske fordi jeg loggede ud før jeg lukkede ned? Derefter har den
> fungeret normalt?
Jeg kender intet om OSX, så det er rent linux-viden det her; men de
plejer ellers nok at kunne loggu ud og ned i ét huk; men nogle WINdåser
har jeg også set have problemer med at klare det ad én gang, sært.

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-05-03 19:54

On Fri, 02 May 2003 20:22:21 +0200, Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> Jeg kender intet om OSX, så det er rent linux-viden det her; men de
> plejer ellers nok at kunne loggu ud og ned i ét huk; men nogle WINdåser
> har jeg også set have problemer med at klare det ad én gang, sært.

Det kommer lidt an på hvordan forskellige services kører.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.