kryptering i os 10.2 ?
Fra : Thomas N.

Dato : 26-04-03 15:22

Hejsa

Jeg har nogle excel-filer jeg ikke ønsker andre skal rode i. Derfor har jeg
tidliger under OS 9.2.2 blot krypteret med den indbyggede
krypterings-funktion.

Nu har jeg skiftet til 10.2 - er der en lignende funktion i den? Jeg kan
ikke finde den i hvert fald. Hvis nej - findes der et pålideligt og gerne
"billigt" program til dette?

Thomas

Fra : Jacob Toxwenius

Dato : 26-04-03 17:28

In article <b8e504$1qr3$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>,
"Thomas N." <fornavn@efternavn.danmark> wrote:

> [...]
> ikke finde den i hvert fald. Hvis nej - findes der et pålideligt og gerne

Du kan ændre adgangen til filer og mapper i "Ownership & Permissions", i
Info vunduet (højre-klik på fil/mappe-ikonet).
Lav eventuelt en bruger, der som den eneste har adgang til dine Excel
filer, og brug kun den login når du arbejder i excel, det vil imho,
sikre dine Excel dokumenter ganske godt.
Prop eventuelt et password på din screensaver, så du hurtigt kan spærre
og åbne adgangen til din computer (og samtidigt se Marine Aquarium eller
Flurry, når du kommer tilbage fra køleskabet).
Hvis du ikke mener at den indbyggede sikring i OSX er tilstrækkelig, så
findes der en del freeware programmer, som kan kryptere dine filer og
mapper:
http://tinyurl.com/adlp

Mvh
TXW

--
Ask doctor Know; there's nothing he doesn't.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-04-03 17:43

Jacob Toxwenius <moc.fake.spam-account@tnuocca-maps.ekaf.com> wrote:

> Lav eventuelt en bruger, der som den eneste har adgang til dine Excel
> filer, og brug kun den login når du arbejder i excel, det vil imho,
> sikre dine Excel dokumenter ganske godt.

Man kan jo bare boote op i MacOS X ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Thomas N.

Dato : 26-04-03 18:06

> Man kan jo bare boote op i MacOS X ...
øhh... ja. Og netop derfor problemet. Mon ik du mener OS 9

Jeg anvender allerede classic for at bruge min krypterede fil, men vil gerne
helt af med 9'eren

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-03 01:30

> øhh... ja. Og netop derfor problemet. Mon ik du mener OS 9

Jep.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 26-04-03 17:34

> [...]

> ikke finde den i hvert fald. Hvis nej - findes der et pålideligt og gerne

PGP, det er gratis

http://www.pgp.com/products/freeware.html

Mojn, Thomas

--
I thought "Loading The Dishwasher" meant getting your wife drunk?

-Jeff Foxworthy

Fra : Thomas N.

Dato : 26-04-03 18:07

> PGP, det er gratis
>
> http://www.pgp.com/products/freeware.html

ahh! - anede ikke det også var til Mac. Jeg ser på det.
Tak

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-04-03 17:56

In <b8e504$1qr3$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk> Thomas N. wrote:
> [...]
>
> Nu har jeg skiftet til 10.2 - er der en lignende funktion i den? Jeg
> kan ikke finde den i hvert fald. Hvis nej - findes der et pålideligt

Du bruger DiskCopy, laver en img fil og krypterer den.

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 26-04-03 20:53

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Du bruger DiskCopy, laver en img fil og krypterer den.

Nåhhh ja, glimragende ide.

Mojn, Thomas

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-04-03 22:05

In <1fu1m1z.78qac41932qyoN%transporterroom1@boelskifte.dk> Thomas
Boelskifte wrote:

> Nåhhh ja, glimragende ide.
>
> Mojn, Thomas

Ja, ikke! Jeg mener selvfølgelig dmg fil

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : David Blangstrup