Kan I hjælpe?
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 26-04-03 11:25

Jeg mener det var ca midt i tresserne at en bestemt sang var fremme.
En almindelig flad slager, den handlede om en person som levede et
ret kedeligt liv, nærmest en lønslave, men så vidt jeg husker var hele
pointen i sangen dét, at han var som mange tusind andre
der gik med mapper.

Jeg tror nok sangen kom frem noget før, man opfandt ordet
"mappedyr".

Men hvem sang den? Er der nogen der kan huske mere præcist
hvornår den kom frem?

Hilsen Ruth

Fra : Niels Overgård

Dato : 26-04-03 11:34

Er det ikke Sangen om Larsen, du mener. "Her er en sang om der hed
Larsen........."
mvh. Niels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-03 13:55

Ruth Nielsen <elena@io.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8dmt9$1fbn$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> ret kedeligt liv, nærmest en lønslave, men så vidt jeg husker var hele
> pointen i sangen dét, at han var som mange tusind andre
__________

Hej Ruth

Nu får du (undtagelsesvis) oplysningerne om sangen her. En almindelig "flad"
slager, siger du. Må jeg være fri. Gider du ikke lige styre dig, hvad? - Hwa
do? - Nå! - Der er tale om god gedigen dansktopmusik af ældre dato.

Titel: Sangen om Larsen (Det sku' være så godt)
Komponister: Herman D. Koppel og Bernhard Christensen
Tekstforfatter: Svend Møller Kristensen
Sang: Helge Rungwald

Hilsen Åge

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 26-04-03 19:12

"Åge Halldorsson" skrev i en meddelelse > Ruth Nielsen skrev i en

> [...]
>

> Titel: Sangen om Larsen (Det sku' være så godt)
> Komponister: Herman D. Koppel og Bernhard Christensen

Hej Åge

Nu må du osse styre dig. for dem som leder efter sangen sammen med
mig er nu kommet frem til at det må være én som Peter Belli gav i 1965
"Helt igennem respektabel". Kan du fremskaffe teksten til den. Det siges
at "Sangen om Larsen" er fra 1935. Huuuh - så er den fra før krigen !

Den med Peter Belli får nok flest point.

Hilsen Ruth

Fra : Poul Erik

Dato : 26-04-03 19:50

On Sat, 26 Apr 2003 20:12:10 +0200, "Ruth Nielsen" <elena@io.dk>
wrote:

> [...]
>at "Sangen om Larsen" er fra 1935. Huuuh - så er den fra før krigen !
>
>Den med Peter Belli får nok flest point.

Findes bl.a. på dobblt Cd'en "Ulven Peter - De 34 største hits", men
der er desværre ingen tekster i den, men i en kort beskrivelse står
der følgende:
Helt igennem respektabel: Det var en satire på alle de mappedyr, der
løb rundt dengang. De syntes vi var nogle langhårede abekatte, og vi
syntes de var røv kedelige. Sådan var det dengang..... og billedet er
nok stadig det samme.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.dk

Fra : Poul Erik

Dato : 26-04-03 20:07

On Sat, 26 Apr 2003 20:50:20 +0200, Poul Erik <lindaa@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]

>løb rundt dengang. De syntes vi var nogle langhårede abekatte, og vi
>syntes de var røv kedelige. Sådan var det dengang..... og billedet er

Kom lige til at se følgende: det er en sang oversat fra engelsk /
amerikans af Thøger Olesen. Den originale titel er "A well respected
man".

Helt igennem respektabel er oprindelig udgivet på en single plade fra
Triola i 1965.

Poul Erik

Fra : Jesper Holck

Dato : 26-04-03 19:53

Som så mange andre af Peter Bellis numre er det jo
en oversættelse - denne gang af Kinks' "Dedicated
follower of fashion". Teksten til den ligger bl.a.
her:
http://www.lyricsxp.com/lyrics/d/dedicated_follower_of_fashion_the_kinks.html

Jesper

Fra : Lars Rindsig

Dato : 26-04-03 20:01

Jesper Holck wrote:

> Som så mange andre af Peter Bellis numre er det jo
> en oversættelse - denne gang af Kinks' "Dedicated
> follower of fashion".

Vel er det ej - det er en oversættelse af "Well Respected Man".

Lars

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 26-04-03 22:17

"Lars Rindsig" <spam@bounce.bounce.bounce> skrev i en meddelelse

> Vel er det ej - det er en oversættelse af "Well Respected Man".
>
> Lars

Jamen jeg siger tak til Jer allesammen fordi I så hurtigt prøvede at
hjælpe.

Venlig hilsen Ruth

Fra : Jesper Holck

Dato : 26-04-03 23:38

Ups, ja selvfølgelig...

Jesper

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 28-04-03 03:57

> [...]
> sammen med mig er nu kommet frem til at det må være én som
> Peter Belli gav i 1965 "Helt igennem respektabel". Kan du

Jeg kan den vist nogenlunde i hovedet (sært hvad man gemmer på i RAM

Kommer her, andre må rette hvis der er enkelte RAM-fejl:

1:
Han er oppe kl. 8, på kontoret kl. 9
Han er hjemme kvart over 4, så' hans strenge dag forbi
Og hans lommeur går altid helt præcist naturligvis

OMK:

Han er åh så god, han er åh så fin
Han er åh så værdig og han tror på disciplin

2:
Og hans kone har migræne, det er tidsfordriv hun har
Og hans børn må ikke synge, det forstyrrer nemlig far
Hvis de taler til ham uden vid're får de aldrig svar

3:
Han er statsansat på livstid, til den dag han får pension
Og han underskriver breve og han ta'r sin telefon
Og en dag når han går af så bli'r han ridder af Dannebrog

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.bindernaes.dk>

Fra : Ole Thomsen

Dato : 28-04-03 06:01

Bjørn Løndahl wrote:

> Han er åh så god, han er åh så fin
> Han er åh så værdig og han tror på disciplin

Der ringer en rusten klokke hos mig.

Kinks "A Well Respected Man"??

Ole Thomsen

Fra : Ole Damgaard

Dato : 29-04-03 15:54

> [...]
> Og han underskriver breve og han ta'r sin telefon
> Og en dag når han går af så bli'r han ridder af Dannebrog

og så mangler du lige 4. og afsluttende vers:

Han betaler alt på dato

han har aldrig stiftet gæld

for det vigtigste i livet

det er orden sir han selv.

Han vil overleve andre

for han keder folk ihjel.

Han er Åh så god...

mvh ole

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 30-04-03 22:38

"Ole Damgaard" <skrev i en meddelelse

> [...]

Jah, det er ikke så lidt!

[...]

> og så mangler du lige 4. og afsluttende vers:
>
> Han betaler alt på dato
>
> han har aldrig stiftet gæld
>
> for det vigtigste i livet
>
> det er orden sir han selv.
>
> Han vil overleve andre
>
> for han keder folk ihjel.
>
> Han er Åh så god...

Dét var flot. Så siger jeg sandelig mange tak både til dig og Bjørn Løndahl.
Det er da altid fint, når det lykkes at få alle versene frem.

Med mange hilsener Ruth

Fra : Esben I.

Dato : 27-04-03 23:09

Ruth Nielsen wrote:

> [...]
> ret kedeligt liv, nærmest en lønslave, men så vidt jeg husker var hele
> pointen i sangen dét, at han var som mange tusind andre

Var den med Peter Belli ?
mvh
Esben I.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 30-04-03 22:41

"Esben I." skrev i en meddelelse

> Var den med Peter Belli ?

Øh, det siger de, dé der har forstand på det. Jeg ville ikke have gættet på
ham. Slet, slet ikke ... men jeg har heller ikke dyrket de danske sange fra
den tid.

Venlig hilsen Ruth

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-05-03 05:57

Ruth Nielsen <elena@io.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8pg2a$ibf$2@news.cybercity.dk...

> Øh, det siger de, dé der har forstand på det. Jeg ville ikke have gættet

> ham. Slet, slet ikke ... men jeg har heller ikke dyrket de danske sange
> [...]

_________

Nå du er ikke liige så`n til det der med "Kære gamle tog", "Ingen regning"
og "Ruth, Ruth, det er bare mig" og alle dem der, hehe.

Hilsen Åge

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 01-05-03 11:26

_________

> Nå du er ikke liige så`n til det der med "Kære gamle tog", "Ingen regning"
> og "Ruth, Ruth, det er bare mig" og alle dem der, hehe.
>
> Hilsen Åge

Orv, jeg må være gået glip af noget. Hvornår har der været en sang der
hed "Ruth, Ruth ...". Jeg har virkelig ALDRIG hørt om den. "Kære gamle
tog" kender jeg da heller ikke.

Jeg kan meget godt lide folkemusik. Især irsk og en del svenske viser
sådan nogle som "Trives bedst i åbent landskab" og "Den første gang
jeg så dig" og Evert Taube-musik. Men også MEGET MEGET andet.

Men hvornår er den dér Ruth, Ruth... fra?

Med venlig hilsen Ruth

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-05-03 15:09

Ruth Nielsen <elena@io.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8qssp$218j$1@news.cybercity.dk...

> Orv, jeg må være gået glip af noget. Hvornår har der været en sang der
> hed "Ruth, Ruth ...".
SV: Arhhh, det kan da også godt være at den hed "Bedste"

Jeg har virkelig ALDRIG hørt om den. "Kære gamle
> tog" kender jeg da heller ikke.
SV: Det er ellers nok Peter Bellis aller største succes, hvis ikke det er
"Bedste"-
Det kunne selvfølgelig også være "Ingen regning" eller "Kejserens soldater"

SV: Øhmnn. host. Jeg sagde ikke noget.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-05-03 16:22

> [...]
> "Bedste"-
> Det kunne selvfølgelig også være "Ingen regning" eller "Kejserens

Hvad er der Åge

Tør du ikke skrive " Hvad har du under blusen Ruth "

M.V.H....Benny... Øhhhh Åge Rødmer gNæK

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 02-05-03 05:58

"Benny Mortensen" skrev i en meddelelse >

> Hvad er der Åge
>
> Tør du ikke skrive " Hvad har du under blusen Ruth "
>
> M.V.H....Benny... Øhhhh Åge Rødmer gNæK

Gud fri mig vel - er det denne gruppes niveau.???

Jamen jeg har da efterhånden set, at det kan være på et meget lavt
plan, det der bliver skrevet rundt omkring - forbavsende lavt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-05-03 06:26

Ruth Nielsen <elena@io.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8su91$16dv$2@news.cybercity.dk...

SVAR: BENNY. Nej, det ved Gud i himlen jeg ikke tør. Der er kvinder til
stede. Fy-skamme, Benny.

> Gud fri mig vel - er det denne gruppes niveau.???
>
> Jamen jeg har da efterhånden set, at det kan være på et meget lavt
> plan, det der bliver skrevet rundt omkring - forbavsende lavt.

SVAR: Ja, men det plan vi kører på lige i øjeblikket er jo faktisk ekstemt
højt i forhold til normalen og totalt atypisk for denne nyhedsgruppe. Vi må
vende tilbage til normalen snarest.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-05-03 11:30

> Gud fri mig vel - er det denne gruppes niveau.???
>
> Jamen jeg har da efterhånden set, at det kan være på et meget lavt
> plan, det der bliver skrevet rundt omkring - forbavsende lavt.

Hej Ruth

Nej det regner jeg da ikke med. Det var bestemt heller ikke nogen
hentydning til noget, men den kunne jo nok opfattes sådan, men det var
faktisk titlen på en sang . Som faktisk også er helt uskyldig, og ikke
flytter tankerne ned på et lavere plan.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-05-03 00:24

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> wrote in message

> Gud fri mig vel - er det denne gruppes niveau.???
>
> Jamen jeg har da efterhånden set, at det kan være på et meget lavt
> plan, det der bliver skrevet rundt omkring - forbavsende lavt.

Lad dig ikke skræmme af [t]Åge og hans kumpan Benny....

Det er ikke os alle der er nede på deres niveau :)

Lars B

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-05-03 07:53

Lars Jensen <lars@zulfo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eb2fe0a$0$7631$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Lad dig ikke skræmme af [t]Åge og hans kumpan Benny....
>
> Det er ikke os alle der er nede på deres niveau :)
>
> Lars B
_______

Nej Lars B., du er endnu dybere. Hehe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-05-03 13:47

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> "Ruth Nielsen" <elena@io.dk> wrote in message

> Lad dig ikke skræmme af [t]Åge og hans kumpan Benny....
>
> Det er ikke os alle der er nede på deres niveau :)
>
> Lars B

Hej Lars

Hvad har du under blusen Ruth, er kort og godt en sangtitel, sunget og
spillet af Flemming Werge & Blue Notes. Så hvis det er at synke til et
lavere plan, så hedder det så Dansk top plan, og det har jeg ingen problemer
med at synke til. Så hvis andre lægger noget i titlen, som jeg ikke har
skrevet noget om, så skulle de måske konsultere sin egen tankegang, men den
er jeg altså ikke ansvarlig for.
Er du i tvivl om rigtigheden, så check LP'en " Uglevisen " Starbox LX 60 002
I øvrigt er jeg ikke nogens kumpan.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-05-03 19:57

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eb65d65$0$89582$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Så hvis det er at synke til et
> lavere plan, så hedder det så Dansk top plan, og det har jeg ingen
problemer
> med at synke til.

SV: Hmmmm.... Synke - dansktopplan. Hrmhpfffff....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-05-03 17:03

> [...]
> problemer
>
> SV: Hmmmm.... Synke - dansktopplan. Hrmhpfffff....

Jamen det er ikke til at finde ud af, hvornår man stiger eller hvornår man
synker. Det kan da godt være at det var en mærkelig blanding jeg købte
idag, Queen, 10CC og Hans W Petersen. Der fouden ligger der 8 cd'er på
Dansk, som jeg skal have hørt, så nedturen kommer nok til at tage lidt
længere tid, samt et par stykker der skal byttes, så mon ikke der bliver til
en med Meat Loaf, og en med De Gyldne Løver, så vi snupper lige en optur,
for at tage en nedtur mere. Selvom det næsten er synd at bytte Brødene
Olsen's Rockstalgi, men en af dem må være nok .

M.V.H......Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-05-03 21:00

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eb7dcca$0$89553$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jamen det er ikke til at finde ud af, hvornår man stiger eller hvornår man
> synker. så vi snupper lige en optur, for at tage en nedtur mere.

> M.V.H......Benny..
__________

Godhejsa Benny

Ja, det er faktisk ret indviklet, det der. Dem der synker til at lytte til
en bestemt slags musik får faktisk en optur af det.

Nå, men jeg skal lige lede efter lidt om BASSE´s nye John Mogensen cd. Den
bliver faktisk ikke spillet
her i om¨rådets lokalradio. Det er mest de kendte navne som Kandis , Bjørn
og Okay, Richard Røvfuld og alle de andre man hører i radioen.
Hvordan er lokalradiosituationen forresten i Benny-land?. Har i bare de
sædvanlige banke-radioer eller har i også en rigtig slager-basker-radio at
lytte til?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-05-03 14:25

> [...]
de
> sædvanlige banke-radioer eller har i også en rigtig slager-basker-radio at

Hej igen Åge

Tja se nu kommer sgu en lidt underlig situation. For jeg bliver dig næsten
svar skyldig. Det er længe siden jeg har hørt ANR, fordi Stofa ikke kan
finde ud af at få den ordentligt ind her. Det er også ved at være længe
siden jeg har hørt Nibenitten, Brønderslev sender vist ikke hele tiden, og
jeg kan aldrig huske hvornår, så tuneren står fast på P4.
Det er min opfattelse, at det som engang startede som lokalt radio og tv,
efterhånden er alt muligt andet, end netop lokalt. TV Aalborg er jo reelt TV
Danmark, og storleverandør af Amerikanske serier, som har kunnet købes
billigt, og ANR har vel også glemt lidt af ideen med det lokale. Generelt
er det lokale nok blevet ofret lidt for populariteten. Nå ja, nu kunne jeg
så ikke lige dy mig, Nibenitten er jo som den plejer, hamrende
uprofessionel, og det er vel lige præcis det som gør den charmerende, men
til gengæld, så er den smask hamrende lokal, hvis deres øøøhhhh journalist
kommer øst for Frejlev, så er han faret vild. Men den er jo så, som man
ville forvente af en lokalradio, Dansk i bund og grund, og der skal vel
næsten et lytterønske til, for at få et udenlandsk nummer. Det er vel
egentligt også sådan det skal være. Jeg ser da også gerne noget der grænser
til et overforbrug af lokale musikere og grupper. Det er ikke meningen med
musik, at alle skal være verdensmestre. Så man skulle måske prøve at støtte
de små lokale grupper noget mere, og det er et af de steder hvor de
lokalradioer, der virkelig ønsker at være lokale, kan spille en afgørende
rolle, og skabe bedre vilkår for hele det lokale musikliv, og man kan blive
opmærksom på arrangementer før de sker, i stedet for efter, som det ofte er
tilfældet nu.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-05-03 21:06

Hej Benny

> [...]
> ville forvente af en lokalradio, Dansk i bund og grund, og der skal vel
> næsten et lytterønske til, for at få et udenlandsk nummer.

_______

Det med at der vel skal komme et lytterømske, for at der bliver spillet et
udenlandsk nummer, er nu ikke heeeelt rigtigt.
Det er faktisk ikke nogen fordel. Lytterønskerne fordeler sig ca. sådan
her.

Dansktop: 77%
Engelske slagere: 7%
Tyske slagere: 2%
Suppe-steg-is-musik: 2%
Dansk tæppebank: 6%
Engelsk tæppebank: 6%

Der er faktisk større chance for at en studievært selv spiller en engelsk
plade end at en lytter ønsker en. Ovenstående tal er fra sidste år. Jeg har
regnet dem ud ved at krydse 300 ønsker af på en liste hver gang der blev
ønsket en plade. Jeg fornemmer dog at lytterønskerne på dansktop er steget i
procent, i takt med genrens ret voldsomme fremgang. Måske er den i dag over
10 % højere.

Men du bor jo åbenbart midt i slagerland og kender siyuationen godt heroppe.
Du lukker ikke sådan af for kendsgerningerne. Det virker jo ikke rigtigt som
om at ng-debattører udenfor Nordjylland kan sætte sig ind i tingenes
tilstand heroppe.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-05-03 01:30

Hej igen Åge

Man kan lukke øjnene for det som sker, men det hjælper jo ikke noget. Det
sker jo alligevel. Det er jo lidt kedeligt, for som du selv nævner, så er
der åbenbart nogen der tror, at man absolut skal vælge en genre, og fornægte
alt muligt andet. Jeg mindes engang du kom til at nævne " Mud " og en eller
anden troede du mente " Puddle of mud " Jamen altså, spiser man bøf med
pinde ? .... Men om det er fordi de ikke kan sætte sig ind i tingenes
tilstand heroppe. Tja hvis de aldrig kommer her, så er det vel ikke så
underligt, vi ved jo heller ikke en pokkers masse om, hvad der sker på
Langeland, eller Nordsjælland. Men spørger vi om hvad der sker, så får vi
vel også forskellige svar, alt efter hvilken aldersgruppe vi spørger. Sådan
har det vel egentligt altid været. Så er der jo den evige kilde til
forundring, når det er noget de ikke kan li', så er kvaliteten alt får
dårlig. Så er det gode spørgsmål så, om det er i musikken, eller i deres
vurdering, og der afhænger svaret igen af, hvem man spørger.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 02-05-03 05:53

"Åge Halldorsson" skrev i en meddelelse
> Ruth Nielsen skrev i en

> SV: Arhhh, det kan da også godt være at den hed "Bedste"

Hvilken een af dem?

> Jeg har virkelig ALDRIG hørt om den. "Kære gamle
> SV: Det er ellers nok Peter Bellis aller største succes, hvis ikke det er
> "Bedste"-

Ja, nu har jeg jo aldrig rigtig lyttet til Peter Belli...

> Det kunne selvfølgelig også være "Ingen regning" eller "Kejserens
soldater"

> SV: Øhmnn. host. Jeg sagde ikke noget.

Næh, du skrev noget som jeg regnede med var oplysninger.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-05-03 06:20

Ruth Nielsen <elena@io.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8su8u$16dv$1@news.cybercity.dk...

> Næh, du skrev noget som jeg regnede med var oplysninger.

SV: Jeg troede bare at du vidste at jeg mente "Bedste bedste - det er bare
mig", når jeg skrev "Ruth Ruth - det er bare mig". det er en ret kendt sang
med Hr. Belli.

Hilsen Åge