Dele en forbindelse
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 25-04-03 23:09

Jeg har en Powermac B&W og en iBook og en IP-adresse til de to.
Powermacen kan dele internetforbindelsen I "Deling"/"Internet" I
Systemindstillinger. Powermacen er opdateret til G4, og har optrådt ret
ustabilt - frosset som I System Pre-X. Så jeg har skullet genstarte den
flere gange, og hver gang skal jeg ind I Systemindstillinger og starte
deling af internetforbindelsen igen for at få iBooken på nettet.

Jeg har tænkt at jeg vil lave et script der vil gøre dette automatisk, og
putte det i Login-emner... Det er imidlertid for besværligt når jeg bare kan
putte programmet/processen, der starter Deling af Internetforbindelsen, i
Login-emner. Jeg ved bare ikke hvilket program der gør det. Er der nogen der
har en løsning?

MVH
Henning.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-04-03 03:32

Hej Henning

'Dele'-problemet vil jeg lade ligge, men har et par spørgsmål til
stabiliteten...

Henning Vestergaard Poulsen wrote:

> Jeg har en Powermac B&W [.....] Powermacen er opdateret til G4,

Hvilken original G3 version var det, - og hvilket opg. kort har du sat i? -
Hvis det er et Sonnet kort, der er omkring 1 - 2 år gammel, så er der temmelig
mange af de kort, der er 'kunstigt' speedet op, så de på papiret yder mere end
det, de opr. skulle yde.

- Fx blev deres Crescendo G4/500 solgt som værende en 500mhz kort, men reelt
viste det sig, at det kun var en 450mhz kort, som Sonnet selv havde clocket op
til en højere frekvens. Det samme gjalt for de fleste af Sonnets kort i den
periode. Svindlen blev faktisk afsløret ved et tilfælde, hvor Otherworld
Computing fik et kort retur, hvor en køleprofil var gået løs. Under profilen
sad det ægte CPU nummer og frekvens. OWC gennemgik derfor samtlige deres kort
fra Sonnet, og i over 80% af tilfældene var der manipulert med CPU
frekvenserne, som var sat højere end oprindeligt sat. Det fik også de
konsekvenser, at OWC i lang tid ikke ville forhandle Sonnets produkter, men de
har nu taget dem ind igen, efter at Sonnet har erkendt svindlen og lovet at
rette for evt. fejl også ud over den normale garantiperiode.

Hvis det fx. er et 500mhz kort, så prøv at nedsætte hastigheden til 450mhz
istedet for og se, om det øger stabiliteten. Bliver maskinen så pludselig
stabil, er det en indikator for, at du har et af de overclockede kort, og du
bør derfor tage kontakt til det firma, hvor du har købt kortet.

Svjh. har Sonnet kun manipuleret med kort i hastigheder op til og med 700mhz i
G4 og kun med kort, der var beregnet til brug i ægte G3/G4 maskiner med de små
processorer.

> [...]
> skullet genstarte den flere gange, og hver gang skal jeg ind I
> Systemindstillinger og starte deling af internetforbindelsen igen for

Har du 'leget' noget med at overclocke hhv. bundkortets BUS hastighed og/eller
CPU'ens opr. hastighed? - Har du monteret et andet grafikkort - i givet fald
hvilket?

mvh. Erik Richard

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 26-04-03 20:14

> Har du 'leget' noget med at overclocke hhv. bundkortets BUS hastighed og/eller
> CPU'ens opr. hastighed? - Har du monteret et andet grafikkort - i givet fald
> hvilket?

Næ. Jeg købte Powermac B&W brugt, købt en ny skærm, købte en brugt Crescendo
G4 500 gennem Mediamac/Køb-salg. Jeg har sat processoren i, og intet andet.
Det kan da godt være at de tidligere ejere har gjort pillet ved tingene.
Grafikkortet er det originale 16 MB ATI.