Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Røde Øjne ?
Fra : Ann \(DagensDyr.dk\)

Dato : 25-04-03 22:31

Jeg har et spørgsmål ang. blitz og røde øjne.

Jeg vil høre om det er mig der har misset en indstilling,
eller der er noget andet jeg kan prøve, for at undgå røde øjne.
Jeg har lige fået et Canon A70 som er et dejligt kamera,
men når jeg bruger blitz får "offeret" ca. 90% af gangene meget røde øjne.
Det er især galt når jeg tager billeder af dyr.

Jeg har haft 3 forskellige digitalkamera'er før,
men det har været af den helt idiotsikre slags,
hvor indstillinger og funktioner er en by i Rusland.
Men jeg tænkte på om der er en måde at undgå røde øjne på i A70 ?
(Og ja, jeg bruger red eye reduction, men åbentbart uden virkning?)

Er der noget andet jeg kan gøre, eller gør jeg noget forkert?

Jeg har dårlige erfaringer med at bruge software til at fjerne røde øjne,
jeg synes næsten aldrig at resultatet bliver naturligt at se på.

Jeg håber at i kan hjælpe
På forhånd tak !

Venlig Hilsen

Ann Jensen

www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !
Få kåret dit kæledyr til Dagens Dyr.

Fra : Alex Linaa

Dato : 25-04-03 22:58

Ann (DagensDyr.dk)" <ann@REMOVEdagensdyr.dk> wrote in message

> Jeg har lige fået et Canon A70 som er et dejligt kamera,
> men når jeg bruger blitz får "offeret" ca. 90% af gangene meget røde øjne.
> Det er især galt når jeg tager billeder af dyr.

Normalt får dyr grønne/gule øjne ved at fyre en flash af i hovedet på
dem????

> Er der noget andet jeg kan gøre,

Ja, brug en ekstern flash, solen, en lampe, alt andet end den indbyggede
flash.
Den indbyggede flash sidder for tæt på objektivet, og vil give lysreflekser
i øjnene de fleste gange.

vh
Alex Linaa

Fra : Ann \(DagensDyr.dk\)

Dato : 25-04-03 23:12

"Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com> skrev i en meddelelse

> Normalt får dyr grønne/gule øjne ved at fyre en flash af i hovedet på
> dem????

I det her tilfælde får min kanin MEGET røde øjne,
Ved ikke hvorfor.....

> [...]
> flash.
> Den indbyggede flash sidder for tæt på objektivet, og vil give

Ok, så jeg skal bare helt droppe blitzen...

Tak for svaret !

Fra : Alex Linaa

Dato : 25-04-03 23:17

> "Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com> skrev i en meddelelse

> I det her tilfælde får min kanin MEGET røde øjne,
> Ved ikke hvorfor.....

OK, jeg tænkte ikke lige på kaniner, som får meget røde øjne. Jeg plejer
selv at tage billeder af katte og hunde, som får gule øjne.

> Ok, så jeg skal bare helt droppe blitzen...
>
> Tak for svaret !

Velbekomme.
Har lige sendt et billede til dig på "Dagens Dyr", som er taget i sollys.

vh
Alex