CGPostKeyboardEvent
Fra : Winston Smith

Dato : 25-04-03 17:55

Jeg ved ikke lige om det er det rigtige forum at poste
programmeringsspørgsmål i. Der syntes ikke at være så mange af den
slags. . . Men eftersom jeg er desperat !

Jeg har et problem med CGPostKeyboardEvent.

Når jeg bruger metoden KeyTranslate til at fremskaffe en Ascii værdi
fra en KeyCode, får jeg tilsyneladende det rigtige resultat. Men når
jeg senere bruger den samme KeyCode i kaldet CGPostKeyboardEvent
skriver den ikke det rigtige resultat ud – for ascii koder over 127.

E.g.
Tagnet 'B' (Stort B = shift + b)
Ascii 66 (B)
KeyTranslate(651) = 66
KeyCode: 651 = 11 + 512 (shift + b)

Men . . . .
Tegnet: 'ø'
Ascii 248
KeyTranslate(2706) = 248
KeyCode: 2706 = 18 + 2560 (shift + option + ‘1')

Hvorfor giver den sidste "shift + option + ‘1'"?

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-04-03 22:04

Winston Smith wrote:

> Jeg ved ikke lige om det er det rigtige forum at poste
> programmeringsspørgsmål i. Der syntes ikke at være så mange af den
> slags. . . Men eftersom jeg er desperat !

Alt efter hvilket sprog det er du har spørgsmål til, kan du jo prøve i
nogle af programmeringsgrupperne:

dk.edb.programmering.basic
dk.edb.programmering.basic.visual-basic
dk.edb.programmering.c
dk.edb.programmering.java
dk.edb.programmering.pascal
dk.edb.programmering.perl

"This must be a Thursday,' said Arthur to himself, sinking low over
his beer. 'I never could get the hang of Thursdays."