Bootfejl på 6100 - resetter PRAM
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 24-03-01 03:31

Siden i går har min 6100/60/72 ikke villet boote som den skulle.

Når jeg tænder maskinen, ser jeg stadig en inaktiv, sort skærm, der ikke
ændrer sig som tiden går. Slukker og tænder jeg derefter maskinen, så
booter den. En stykke efter at bootingen er startet, begynder maskinen
så at reboote, og når rebootingen er gennemført, kan jeg konstatere at
PARM er blevet reset. Hvilket betyder at jeg manuelt skal ind i
kontrolpanelet AppleTalk for at vælge Ethernet [standard sat til
printerport], og skal ind i "Dato & tid" kontrolpanelet for at hente
aktuel tid fra internettet.

Den måde at opføre sig på synes jeg ikke rigtigt passer til et tomt
batteri, sådan som jeg husker det. Da startede den bare altid op med en
PRAM sat til standard.

Er der nogen idéer? Måske er det alligevel batteriet, der er /ved at
blive/ tomt?
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-03-01 11:25

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Er der nogen idéer?

din 6100 har en indbygget destruct funktion som apple har aktiveret i
anledningen af at Mac OS X er blevet frigivet

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 24-03-01 15:51

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Er der nogen idéer? Måske er det alligevel batteriet, der er /ved at
> blive/ tomt?

Jeg købte et nyt batteri hos Brinck Elektronik [80 kr.] efter MacOS X
mødet i Empire Bio kl. 11-13. Det /var/ batteriet det var galt med; nu
virker den igen.

Ejendommeligt at det sker et par dage efter installationen af MacOS 9.1.
Som dog intet havde med det at gøre [hvilket jeg i forvejen kunne se, da
bootprocessen stoppede før 9.1 begyndte at starte op].