Nisus Writer Express Beta Release
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-04-03 12:52

Hej Mac OS X brugere

Hermed har vi den glæde at kunne offentliggøre den første public beta af den nye Nisus Writer X - Nisus Writer Express, - det eneste tekstbehandlingsprogram, der understøtter fuldt ud alle sprog på en Macintosh.

Som det fremgår af nedenstående meddelelse fra vores chef, Jerzy Lewak, så er programmet langt fra færdigt endnu, men vi synes, det er på tide, at den kommer ud nu, så I kan prøve dette helt nye koncept. Hent den og prøv den. Send bugreports og kommentarer til adressen som I kan finde på hjemmesiden.

mvh. Erik Richard
Nisus Software Inc.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-04-03 10:25

> [...]
> (Classic) for many years and have become accustomed to its feel, feature
> set, and behavior, not to expect this new version to be a replica of the

Nej det tør siges. Fakta er jo at det er Okito Composer, som Nisus har
købt, det er grundstenen i den nye Express. (Det ku' de da godt lige ha'
nævnt.)

Følgende er en mail fra Okitos udvikler:

-------------------------------------

"Dear Composer Users and Friends,

The last time I wrote you was in October of 2002 when I announced that
Okito Software had been purchased by Nisus Software. I told you then
that we would be merging Okito Composer with Nisus' own next generation
word processor, Nisus Writer. Today I'm happy to announce the
availability of the first fruits of our combined efforts: Nisus Writer
Express!

We will be announcing the public beta of Nisus Writer Express officially
tommorrow. But in thanks for your loyal support, you can try out the
public beta immediately. Download your own copy today at:

http://www.nisus.com/products/NisusWriter/Express

I think you will find that Nisus Writer Express is an excellent blend of
the user experience provided by Composer with some of the most powerful
writing tools Nisus has long been known for. Of course, there is a lot
more to do and we have many exciting plans for this product; we want to
make Nisus Writer Express offer the best writing experience available on
the Mac, bar none!

So download the public beta today and give it a whirl. If you find any
bugs or have any suggestions, just send us feedback using our built-in
feedback system. (You can find it under the Help menu in Nisus Writer
Express.) Thanks again for your loyal support. As always, I appreciate
all the great feedback I have received from you and all of us at Nisus
are very excited to bring you this new tool for the Mac.

Cheers,
-Charles

Charles Jolley
Nisus Software, Inc.
charles@nisus.com

-------------------------------------

Jeg hentede en version i går, og den virker fint. Okito var li'som gået
helt i stå, så man kan da håbe at Nisus giver lidt mere moment til
projektet.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-04-03 02:01

Hej Martin

Martin Bredthauer wrote:

> Nej det tør siges. Fakta er jo at det er Okito Composer, som Nisus har
> købt, det er grundstenen i den nye Express. (Det ku' de da godt lige ha'
> nævnt.)

Fakta er, at Okito Composer er _grundstammen_ i den nye Nisus Writer, _og_ at
det kun er i public beta versionerne, at det vil hedde Nisus Writer Express.
Det er også et faktum, at der er ændret så meget i grundkoden, at der stort
set kun er en del af selve layout'et, der stadig er Composer. Og det er
noget, vi bevidst har valgt at bibeholde, da vi synes, at selve GUI i
Composer er så 'ren' i sit udseende og let i brug, at det ville være synd at
ændre nævneværdigt på det.

Og grunden til, at vi har frigivet en PB allerede nu, er, at vi meget gerne
vil have så mange som muligt med til at teste NWX allerede fra starten, så
den kan blive så bruger-mindet, som det overhovedet er muligt.

Ligesom de klassiske versioner af Nisus Writer er hovedparten af brugerne jo
folk, der dagligt arbejder med sprog i alle afskygninger, og folk, der
skriver på andre end de latinske sprog. Men det er ikke meningen, at Nisus
Writer X kun skal være for sprogforskere, men det skal være et seriøst
alternativ til mange af de bestående TB programmer.

> [mail fra Charles Jolley]
>
> Jeg hentede en version i går, og den virker fint. Okito var li'som gået
> helt i stå, så man kan da håbe at Nisus giver lidt mere moment til
> projektet.

Jeg vil opfordre til, at du/I presser programmet til dets grænser for at se,
om det er muligt at 'kvæle' den på nogen måde. - Indtil nu er det lykkedes
for en enkelt person at få den til at fryse _1_ gang, - og det synes jeg
faktisk er ret godt i betragtning af, at det er en Public Beta 1...!

Jeg véd ikke, om Charles var gået i stå, men uden at røbe nogen
hemmeligheder, kan jeg da godt sige, at han var løbet ind i nogle problemer,
der skyldtes, at Apple ikke ville frigive nogle kodegrupper til Jaguar'en på
forhånd, - noget som de i øvrigt havde lovet både os og Okito Software. De
ting skulle dog nu være på plads.

mvh. Erik Richard