tahin brød
Fra : Anne Britt Jensen

Dato : 23-04-03 21:01

Jeg har fået nogle runde flade brød i tyrkiet, som mest af alt minder om en
kæmpe kanelsnegl.
Men fyldet er bare tahin og noget andet sødt

Har prøvet at eksperimentere med forskellige muligheder, men uden held.

Er der mon nogen som ved hvad jeg taler om og som har en opskrift.

Anne

--
baklava@e-box.dk

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 24-04-03 03:40

"Anne Britt Jensen" <baklava@e-box.dk> skrev i en meddelelse...
> [...]
>
> Har prøvet at eksperimentere med forskellige muligheder, men uden held.
>
> Er der mon nogen som ved hvad jeg taler om og som har en opskrift.

Næh, - men prøv linket herunder, om der ikke skulle være noget som
kan bruges..

Søgte i Google grupper efter tahin group:dk.kultur.mad+drikke..
(Resultaterne 1 - 10 ud af ca. 26 hits. - Søgningen tog 0.03 sekunder:
http://makeashorterlink.com/?S55E15154

- eller hvis det blot er for Tahin-salaten alene..
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0040164.html

3 dl tahin (sesampasta)
10 stilke bredbladet persille
1 dl vand
3 fed hvidløg
1 citron, saften af

Pynt:
persilleblade
lilla oliven (calamatas)

Hak persillen groft. Hvidløg, persille og vand køres til en fin, tynd vælling
i food-processor, tahin tilsættes og køres med, til grøden er ensartet.
Smages til med citron og salt. Vand og citron bruges til at regulere
konsistensen i en tahin-salat med: citronsaft fortynder, vand gør tykkere.
Pyntes med en krans af persilleblade og lilla oliven.

PS: Søgning efter tidligere indlæg i dk.kultur.mad+drikke:
http://groups.google.com/groups?oi=djq&as_ugroup=dk.kultur.mad%2Bdrikke

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Spis, elsk og drik! Resten er ikke et fingerknips værd.
- Ejler Jørgensen