novice i iMovie
Fra : Morten Lind

Dato : 22-04-03 19:32

God aften.
Er der nogle af jer, der bruger iMovie?

Jeg er ramt ind i noget, jeg ikke umiddelbart kan gennemskue.

Jeg har en præsentation(slideshow) på 30 billeder. Alle billederne er
behandlet med nye baggrunde og nogle med flere lag. Alle er
jpeg-komprimeret i bedste kvalitet -

Mit problem er, at i fremvisningen ryster de dele, der er indsat -

Et eks.: originalbilledet er en pige ved et bord i et køkken.

Baggrund og overflødige effekter har jeg skåret væk og jeg har fyldt en
ny baggrund på.

tilsidst har jeg hængt et billede på væggen.

Det giver et billede med 60% fyld og et nyt lag. Og det er dette
billedes "nye" lag, der ryster - og det ryster virkelig - ved afspilning
i iMovie.

Har jeg overset et eller andet, eller griber jeg det helt forkert an?
Umiddelbart kan jeg ikke se nogle fejl, men nogen gange er der jo for
mange træer

På forhånd tak fra
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-04-03 18:45

Hvilken version bruger du?
3'eren har været ramt af fejl!

venlig hilsen

Martin

--ikke særligt erfaren iMovie-bruger

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> God aften.
> Er der nogle af jer, der bruger iMovie?

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 23-04-03 18:57

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Hvilken version bruger du?
> 3'eren har været ramt af fejl!
>
> venlig hilsen
>
> Martin
>
> --ikke særligt erfaren iMovie-bruger

Hmm.....3.0.2 ....? Tror du, det er iMovie?

Men den "virker" ikke som om den er fejlbefængt - jeg synes mere, det
virker som om, det er mig, der har lavet noget galt
M.(1.gangs-bruger)

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 25-04-03 14:01

--
Jeg kende ikke, men derimod Media 100 programmet iFinish - det er ikke
fantastisk, og har ikke haft de bedste oplevelser med det (lidt i samme stil

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-04-03 19:49

med et andet spm.:

På min eMac med PPC G4 / 700 MHz / 384 MB,
vil en extern FW-disk så være:
a. hurtigere
b. lige så hurtig
c. langsommere
end den indbyggede disk (Maxtor ATA, mener jeg)

pft,
Jens

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-04-03 22:32

Fra : Peter Ursin

Dato : 26-04-03 17:48

"Morten Lind" <mortenlind@mac.com> wrote in message
> [...]
>
> Har jeg overset et eller andet, eller griber jeg det helt forkert an?
> Umiddelbart kan jeg ikke se nogle fejl, men nogen gange er der jo for

Jeg blev helt nysgerrig da jeg hørte om dette og prøvede selv at lave et
lille slideshow i iMovie. Jeg får også samme rysteeffekt, selv når jeg bare
bruger helt tilfældige billeder, altså ikke noget med nye lag etc.
Jeg vil derfor næsten vove den påstand at det er iMovie der har et problem
med bevægende still-billeder.
Det hjalp selvfølgelig ikke på dit problem

/Peter

Fra : Morten Lind

Dato : 26-04-03 19:46

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> med bevægende still-billeder.
> Det hjalp selvfølgelig ikke på dit problem

Hej P.

Tak for hjælpen - andre har sagt det samme om iMovie 3.....jeg prøver at
finde 2´eren - vi smed showet over i Corel i stedet
Hej fra
Morten