hold i nakken
Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 20-04-03 20:35

Torsdag morgen vågnede jeg med smerter i nakken, det er i den ene side og
breder sig til den ene skulder, og det gør ondt når jeg bevæger hovedet men
også når jeg bare sidder!! Jeg vil tro at det er hold i nakken, og at det er
kommet ved at jeg har ligget på en forkert måde mens jeg sov. Jeg har ikke
prøvet det før, men det gør virkelig meget ondt, og det er ikke blevet bedre
her på 4 dagen.
Vagtlægen har ordineret Klorzoxazon, noget muskelafslappende, som jeg er
begyndt at tage fra idag af. Indtil videre har det ikke hjulpet overhovedet.
Jeg har også prøvet forskelligt for at afhjælpe det, lagt noget koldt på og
varmepude uden virkning. Jeg har fået adskillige behandlinger, massage af
min mor som er fysioterapeut, men det hjælper kun i kort tid.

Har nogen prøvet at få lagt en blokade eller gået til kiropraktor for dette?
Gode råd modtages med kyshånd.
Normalt ville jeg på nuværende tidspunkt være gået til min læge, men det
ligger jo lidt tungt med det i påsken.

Hilsen Pernille

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-04-03 21:00

"Lumholdt&Riber" <Ribermail@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
Hej Pernille

For 18 dage siden pådrog jeg mig et ordenlig hold i ryggen ( måske du har
læst mine indlæg længere nede ), og jeg døjer stadig med det, selvom det er
blevet meget bedre.
Et hold hist og pist kan åbenbart vare længe ( det er ikke for at male
fanden på væggen jeg skriver dette ), for min kæreste har også haft hold i
nakken nogen gange, og det forsvinder ( desværre ) ikke bare sådanne lige

> [...]
overhovedet.
> Jeg har også prøvet forskelligt for at afhjælpe det, lagt noget koldt på

det var også det jeg ville ha' forslået dig, is, men hvis ikke det hjælper
er mit forslag jo lige meget. Hvor lang tid har du haft isen på? Jeg har
nemlig fået at vide af min kiropraktor, 10 min. pause, 10 min og pause,
mange gange i løbet af en dag. Og selvom det ikke er helt det samme vi har,
er det nok samme behandling.

> Jeg har fået adskillige behandlinger, massage af
> min mor som er fysioterapeut, men det hjælper kun i kort tid.

Min kæreste fik en henvisning af sin læge til en fys, og efter nogen
behandlinger hjalp det, men vi er jo ikke alle ens, så du skal måske bare
ha' en anden behandling, så jeg ville nok hvis jeg var dig kontakte din læge
tirsdag morgen, for at få en behandling igang, for det er bestemt ikke fedt
at ha' ondt ( tro mig, jeg taler af erfaringer )

Rigtig god bedring, jeg føler med dig.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Mari

Dato : 20-04-03 23:57

> [...]
> kommet ved at jeg har ligget på en forkert måde mens jeg sov. Jeg har ikke
> prøvet det før, men det gør virkelig meget ondt, og det er ikke blevet

På trods af smerterne skal du spænde ud og bevæge hals, arme og skuldre.
Se nogle gode øvelser på http://www.computer-smerter.dk

> Vagtlægen har ordineret Klorzoxazon, noget muskelafslappende, som jeg er
> begyndt at tage fra idag af.

Det er jo symptombehandling (korttids) evt. sammen med smertestillende
håndhøbsmedicin. Jeg brugte det før jeg lavede mine daglige øvelser, så
jeg ikke var forhindret pga. smerter.

> Har nogen prøvet at få lagt en blokade eller gået til kiropraktor for
dette?

Blokade hjalp ikke mig - det gjorde derimod kiropraktik - og derefter
mensendieck gymnastik - for at forebygge gentagelse.

/Mari

Fra : Marianne

Dato : 21-04-03 15:31

> [...]
> min mor som er fysioterapeut, men det hjælper kun i kort tid.
>
> Har nogen prøvet at få lagt en blokade eller gået til kiropraktor for

Jeg får fra tid til anden også hold i nakke/ryg.
Een gang har jeg prøvet blokade, og det hjalp ikke (hvilket lægen også
mente, det ikke ville).
Jeg kender kun een kur: massage (+varme) og afsted til nærmste
fitness-center. Regelmæssige rygøvelser ISÆR da jeg har stillesiddende
arbejde, virker perfekt her.

mvh
Marianne

Fra : Frederiksen

Dato : 21-04-03 18:20

> [...]
> varmepude uden virkning. Jeg har fået adskillige behandlinger, massage af
> min mor som er fysioterapeut, men det hjælper kun i kort tid.

Jeg kan kun anbefale gymnastik. Varm godt op, og lav derefter en række
udstrækningsøvelser, både på det ramte område, og på områderne omkring.
Opvarmningen skal ikke være "varme" men gymnastik, hvor pulsen kommer lidt
op, og hvor man rør sig - ikke noget med passive bevægelser eller
påvirkninger, da de ofte skader mere end de gavner.

Blot min erfaring.

Mvh Maria

Fra : Esben Vedel-Larsen

Dato : 26-05-03 19:34

Hej

[snip]

> Opvarmningen skal ikke være "varme" men gymnastik, hvor pulsen kommer lidt
> op, og hvor man rør sig - ikke noget med passive bevægelser eller
> påvirkninger, da de ofte skader mere end de gavner.

Hvorfor må opvarmningen ikke være varme? Jeg ved godt at opvrmning via.
fysisk aktivitet, der giver plusstigning, anses for den opvarmningsmetode
der reducerer sandsynligheden for at få skader mest. Men et 10 minutters
varmt styrtbad giver også et godt resultat, og lige præcis til ømme muskler
eller sener kan det måske være rart ikke at skulle kaste sig ud i fysisk
aktivitet med det samme.

Esben

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 26-05-03 20:18

Esben Vedel-Larsen wrote:
> [...]
> og lige præcis til ømme muskler eller sener kan det måske være rart
> ikke at skulle kaste sig ud i fysisk aktivitet med det samme.

En halv time i spabadet efter f.eks. en løbetur giver et fantastisk velvære
og enhver form for udstrækning er unødvendig.

Ebbe

Fra : innerpeace

Dato : 22-04-03 20:42

Hej Pernille.
Har lige læst dit indlæg om hold i nakken.
Jeg vil foreslå dig at søge efter en BOWTECH behandler, hvilket jeg selv
er, jeg har haft mange gode resultater med diverse fysiske smerter med
kun få behandlinger, Også gamle skader.
Hilsen Susan Larsen Klinik Innerpeace

http://www.kandu.dk/

Fra : Frederiksen

Dato : 22-04-03 21:09

> Jeg vil foreslå dig at søge efter en BOWTECH behandler, hvilket jeg selv

Hvad er det?

Mvh Maria

Fra : innerpeace

Dato : 23-04-03 10:49

"Frederiksen" skrev d. 22-04-03 21:09 dette indlæg :

> Hvad er det?
>
> Mvh Maria
Hej Maria
Her lidt om Bowtech®
Bowtech® er en dynamisk behandlingsform baseret på muskel- og
bindevævsterapi, der kan afhjælpe akutte og kroniske fysiske problemer.
Indenfor de sidste årtier har Bowtech® revolutioneret helseområdet over
hele verden, hvor uddannede behandlere med succes har behandlet
mennesker med forskellige fysiske sygdomme

En Bowtech®-behandling afbalancerer din krops energiflow. Med et minimum
af berøring og gennem en række præcise bevægelser og tryk på specifikke
punkter, sættes kroppen i stand til at afbalancere og hele sig selv.
"Genindlæse grundkoderne"
Hvad er effekterne?
·    Det afslapper. Næsten alle føler sig mere afslappede.
·    Det giver energi. Mange klienter oplever forøget energi og større
klarhed i sindet.
·    Det forbedre holdning. Forbedret holdning letter trykket på de indre
organer, hvilket giver bedre gennemstrømning af blod og energi.
·   Forøger lymfedrænage og afgifter systemet. Der er i USA lavet noget
interessant research. En læge tog blodprøver på klienter før og efter
behandling. Disse blev undersøgt og viste at der efter 20 min. dukkede
affald og bakterier op i blodet. Efter 4 dage var blodet normalt igen.
Dette er grunden til at der efter behandling kan dukke healingskrise op
i op til 4 dage efter behandlingen. Klienten vil være klar til endnu en
behandling 5-10 dage efter forrige behandling. Det ideelle mellemrum i
opstartsfase er 7 dage.
Bowtech® -behandlinger er sikkert at anvende på alle lige fra nyfødte
til gamle og vil i de fleste tilfælde give længerevarende eller
vedvarende lindring for smerter og ubehag. Optimalt skal klienten have
behandling en gang om ugen de første 3-4 gange herefter vurderes
behandlingsforløbet. Det frarådes under behandlingsforløbet at modtage
andre behandlinger, da det kan forhindre kroppen i at få det optimale
udbytte af Bowtech®

Min egen hjemmeside www.innerpeace.dk er desværre ikke lige oppe i
øjeblikket der vil du ellers kunne læse mere om det - håber den er oppe
igen i løbet af dagen i dag eller de næste par dage.
Hilsen Susan

http://www.kandu.dk/

Fra : innerpeace

Dato : 23-04-03 10:53