Co2
Fra : GiWeo

Dato : 21-04-03 12:30

Hejsa

Hvortit "anbefaler" man at gøre dette - og hvad elt præcist hjælper
det for ??

Hvor meget tilsættes ??

Jeg har et 120 L akvarie ???

Lars Engelhardt - Hillerød - Danmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
Lad os snakke på MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 21-04-03 14:30

GiWeo wrote:
> Hejsa
>

> Hvortit "anbefaler" man at gøre dette - og hvad elt præcist hjælper
> det for ??

Kort forklaret:
Det indgår sammen med lys, vand og næring i stofopbygningen i planter.
Dvs. når de vokser.
Populært sagt ånder planter om dagen og udskiller ilt hvor det er lige
omvendt med dyr.

> Hvor meget tilsættes ??

Til en koncentration på 10-20mg/l

> Jeg har et 120 L akvarie ???

Det ved jeg ikke; har du?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 21-04-03 14:33

Steen Suder, privat wrote:
<KLIP>

> Populært sagt ånder planter om dagen og udskiller ilt hvor det er lige

Der skulle naturligvis ha' stået "ånder CO2 om dagen"

<KLIP>

Fra : Simon Rasch

Dato : 22-04-03 03:27

> Populært sagt ånder planter om dagen og udskiller ilt hvor det er lige
> omvendt med dyr.

ja, og lige omvendt om natten (planterne bruger ilt)...

/Simon

Fra : cborch

Dato : 22-04-03 16:03

Jeg har en 1½ l flaske med gær-opløsning på hele tiden (100 liter).
CO2'en ledes ned under mit bundfilter (som jeg ikke bruger mere). Hvis
du kun tilsætter CO2 en gang imellem risikerer du en stor pH-ændring og
dermed også en ændring i nitrat og nitrit-værdierne. Ved en kontinuerlig
tilgang kan får du nemmere styr på pH-ændringerne og finder ud f hvor
meget CO2 dit akvarie behøver.

http://www.kandu.dk/

Fra : Dan Mortensen

Dato : 22-04-03 16:21

cborch wrote:
> [...]
> du kun tilsætter CO2 en gang imellem risikerer du en stor pH-ændring
> og dermed også en ændring i nitrat og nitrit-værdierne.

Den må du lige forklare...Hvordan hænger pH sammen med nitrat og nitrit ?

/DM

Fra : GiWeo

Dato : 22-04-03 18:03

Hejsa

>Jeg har en 1½ l flaske med gær-opløsning på hele tiden (100 liter).

Hvor tit skifter du den ??