Numre, som aldrig skulle have været kopier~
Fra : -V-

Dato : 21-04-03 10:47

OK, en lille overspringshandling fra min side - vi har sikkert haft den før.

Sad lige og hørte et fantastisk nummer med et totalt overset band. Dette
nummer er siden blevet kopieret af en anoreksisk hystade, som har været med
i et halvkendt foretagende.

Jeg kom til at tænke på, hvilke numre der *aldrig aldrig aldrig* burde have
været lavet som coverversioner.

Mit (første) forslag er:

The Weather Girls - It's Raining Men.

Anyone?

-V-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-04-03 11:13

-V- wrote:

> Jeg kom til at tænke på, hvilke numre der *aldrig aldrig aldrig* burde have
> været lavet som coverversioner.
>
> The Weather Girls - It's Raining Men.

Det havde vel ikke gjort så meget, hvis coverartisten kunne synge. Sagt
på en anden måde, jeg tror ikke, man kan sige, at et nummer ikke bør
laves i en coverversion. Det er mere et spørgsmål om, /hvem/ der laver
det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 21-04-03 11:45

> [...]
med
> i et halvkendt foretagende.
>
> Jeg kom til at tænke på, hvilke numre der *aldrig aldrig aldrig* burde

RHCP - Under The Bridge (All Saints...)

Fra : MCP_DK

Dato : 21-04-03 20:24

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i

> før.

> med

> have

> RHCP - Under The Bridge (All Saints...)

ja jeg tror næppe de småtøser har forstået hvad teksten går ud
på..... ellers er de noget mere hardcore end de fleste tøsebands

--
Michael Petersen

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Are you going to Roskilde Festival? Visit here first
http://mcp.amok.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-04-03 11:57

-V- wrote:
> [...]
> i et halvkendt foretagende.
>
> Jeg kom til at tænke på, hvilke numre der *aldrig aldrig aldrig* burde have

Jeg synes nu ellers de slap rimeligt godt fra det cover. Bortset fra det
ikke skulle have været Geri der sang.

> Anyone?

Mariah Carey og et eller andet boyband - Against All Odds
Den der soul/r'n'b/whatever gruppe - Bohemian Rhapsody (den kørte en del
i radioen for et par år siden)

Og der er mange mange flere men sjovt nok kan jeg ikke huske dem :/

Fra : Brutalis

Dato : 21-04-03 11:57

Al musik bør ikke "kopieres" af andre kunstnere end den der først har
udgivet det

--
Brutalis
http://www23.brinkster.com/brutaliss/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-04-03 12:19

Brutalis wrote:

> Al musik bør ikke "kopieres" af andre kunstnere end den der først har
> udgivet det

Så var vi gået glip af meget god musik og mange store hits.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Esben og Susanne

Dato : 22-04-03 12:32

"Brutalis" <brutalis@PunkAss.com> skrev i en meddelelse
> Al musik bør ikke "kopieres" af andre kunstnere end den der først har
> udgivet det

Det er jeg nu ikke enig i
Det kommer vel an på om det er fortolkninger.
På stående fod kan jeg kun lige komme i tanke om sinnead o´conners cover af
prince nummeret Nothing compares 2 u som jeg synes er bedre end originalen.
Ud over det er der masser af tributealbums som er rigtigt fede "virus 100" a
tribute to dead kennedys eller den der joy divison tribute eller hva med
apocalypticas versioner af metallica slagere etc. etc.

FOR SLET IKKE AT TALE OM BASSES KOMMENDE LANDEPLAGE SPARKIBAGDEL
COVERUDGAVE AF JOHN MOGENSENS HIT CD

Esben

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-04-03 13:32

On Tue, 22 Apr 2003 13:32:19 +0200, "Esben og Susanne"
<essus@stofanet.dk> wrote:

>Det er jeg nu ikke enig i.

Heller ikke jeg.....

>Det kommer vel an på om det er fortolkninger.

Lige netop. Det kan være rigtig fedt at høre fortolkninger.

>På stående fod kan jeg kun lige komme i tanke om sinnead o´conners cover af
>prince nummeret Nothing compares 2 u som jeg synes er bedre end originalen.

Har faktisk lige hørt Princes version i dag - og tænkte det samme.

>Ud over det er der masser af tributealbums som er rigtigt fede "virus 100" a
>tribute to dead kennedys eller den der joy divison tribute eller hva med
>apocalypticas versioner af metallica slagere etc. etc.

Tribute albummet til Elton John & Bernie Taupin; Two Rooms er et godt
eksempel på hvordan det kan gøres - når det er bedst.

Holder specielt meget af Kate Bush og Wilson Phillips' fortolkninger.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Peter G

Dato : 21-04-03 16:05

Karsten Jensen skrev:

[Om nummeret "Nothing Compares 2 U"]

> Har faktisk lige hørt Princes version i dag - og tænkte det samme.

Den originale udgave (Af Prince-protegé bandet The Family) er værst.

Derudover er jeg nu ret glad for Princes egen version.
--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-04-03 21:55

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev:

> Tribute albummet til Elton John & Bernie Taupin; Two Rooms er et godt
> eksempel på hvordan det kan gøres - når det er bedst.
>
> Holder specielt meget af Kate Bush og Wilson Phillips' fortolkninger.

Ja og Skinhead O'Connors af Sacrifice. Og hende kan jeg normalt ikke snuppe.

--
Mark
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 21-04-03 13:49

Hej

> På stående fod kan jeg kun lige komme i tanke om sinnead o´conners
> cover af prince nummeret Nothing compares 2 u som jeg synes er bedre
> end originalen.

Live holder den 100% med Prince - synes jeg

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Rundude

Dato : 21-04-03 18:14

syns at "I will allways love you" sunget af Whitney Houston er bedre end
originalen fra sidst i 1960'erne med dolly parton....
syns faktisk der er ret mange coververs. der er hammergo'e

mvh
Rundude aka Kenneth

Fra : AJC

Dato : 21-04-03 20:23

"Esben og Susanne" <essus@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> På stående fod kan jeg kun lige komme i tanke om sinnead o´conners
> cover af prince nummeret Nothing compares 2 u som jeg synes er bedre

De coverversioner som The corrs har indspillet er bedre end originalerne,
dog ved jeg ikke rigtig med Little Wing, da jeg endnu ikke har fået hørt
Jimi Hendrix' version.
George Michael har også haft held med coverversioner, som efter min mening
har været bedre end originalerne.

Fra : Jonas Bille

Dato : 23-04-03 01:49

d. 21/04/03 21:23 skrev AJC på @ i artiklen
3ea4451c$0$52116$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> De coverversioner som The corrs har indspillet er bedre end originalerne,
> dog ved jeg ikke rigtig med Little Wing, da jeg endnu ikke har fået hørt
> Jimi Hendrix' version.

Bortset fra det skandaløse i ikke at have hørt originalversionen af little
wing bør man også høre Stings udgave fra Nothing like the sun...

> George Michael har også haft held med coverversioner, som efter min mening
> har været bedre end originalerne.

Hvis du tænker på As er Stevie Wonders originalversion stadig klasser bedre
end George Michaels. George Michaels version bliver for blød og så sukkersød
i forhold til Wonders energiudladning.

hilsen Jonas

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 21-04-03 21:37

"Esben og Susanne" <essus@stofanet.dk> wrote in message

> "Brutalis" <brutalis@PunkAss.com> skrev i en meddelelse
>
> Det er jeg nu ikke enig i

Det er jeg heller ikke...

> [...]
af
> prince nummeret Nothing compares 2 u som jeg synes er bedre end

Jeg synes at Cakes "I will survive" er virkelig fed. Der er meget mere tryk
på end Gloria Daners (er det ikke det hun hedder?) version. Og så er der jo
Jeff Buckleys version af Halleluja.

Et andet fedt cover er Rage against the machines version af Dylans "Maggie's
Farm". De er utroligt forskellige, men alligevel kan man nemt genkende den.
De har i hvertfald tilført sangen noget nyt.

Simon

Fra : Flemming

Dato : 22-04-03 14:20

> Der er meget mere tryk på end Gloria Daners (er det ikke det hun hedder?) version.

Nej, det er ikke helt det hun hedder hendes navn er Gloria Gaynor.
Diana Ross har efter min mening lavet en rigtig god udgave af I will
survive...

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : zcully

Dato : 21-04-03 13:11

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
> [...]
med
> i et halvkendt foretagende.
>
> Jeg kom til at tænke på, hvilke numre der *aldrig aldrig aldrig* burde

Where the streets have no name - Pet shop boys (gammelt U2 nummer)
I Feel you - Placebo (gammelt depeche mode nummer)
With or Without you - Double U (gammelt U2 nummer)

Der skulle de have holdt sig laaaangt væk!!

/Zcully

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-04-03 13:29

On Mon, 21 Apr 2003 11:46:32 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>The Weather Girls - It's Raining Men.

Øhm, er det ikke netop en coverversion? Var det ikke Martha Reeves &
The Vandells der lavede originalen

Fra : -V-

Dato : 21-04-03 14:17

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev

> Øhm, er det ikke netop en coverversion? Var det ikke Martha Reeves &
> The Vandells der lavede originalen

Jeg tror at du tager fejl.
Ifølge allmusic
(http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=9:14:49|AM&sql=H632375) er den
tidligste udgave med Weather Girls
(http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=9:14:49|AM&sql=A2do7gjyrj6iv),
og Martha Reeves har slet ikke udgivet den.

Nu vil du vel ikke påstå at www.allmusic.com tager fejl, vel? Allmusic er
fejlfri, lidt ligesom mig selv....

-V-

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-04-03 17:30

On Mon, 21 Apr 2003 15:16:38 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Nu vil du vel ikke påstå at www.allmusic.com tager fejl, vel? Allmusic er
>fejlfri, lidt ligesom mig selv....

Ok...... tager mine ord i mig igen.... Mente bare at huske at det var
hende.....

Fra : Ken Larsen

Dato : 21-04-03 13:47

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea3bef2$0$155$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
med
> i et halvkendt foretagende.
>
> Jeg kom til at tænke på, hvilke numre der *aldrig aldrig aldrig* burde

Jeg bryder mig generelt ikke om coverversioner, dog med enkelte undtagelser,
men det uden tvivl værste lort jeg nogensinde har hørt, var Me & My (tror
det var dem, i hvert fald 2 hjernelamme møgkællinger) som lavede DAD´s
Sleeping my day away.

--
MVH
Ken Larsen

Fra : Christopher Tracy

Dato : 21-04-03 13:50

Hej

> [...]
> var Me & My (tror det var dem, i hvert fald 2 hjernelamme
> møgkællinger) som lavede DAD´s Sleeping my day away.

Undre mig også over hvordan de fik lov til det :-/

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Troels

Dato : 21-04-03 14:03

> Undre mig også over hvordan de fik lov til det :-/

$$$

/Troels

Fra : Solvejg Rasmussen

Dato : 21-04-03 14:44

Kommer lige hurtigt til at tænke på Elton Johns "Sorry seems to be the
hardest word" som er blevet kopieret af et eller andet skod boy-band for
nylig.
Sørgeligt!!!

mvh Solvejg

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-04-03 14:55

Solvejg Rasmussen wrote:
> Kommer lige hurtigt til at tænke på Elton Johns "Sorry seems to be the
> hardest word" som er blevet kopieret af et eller andet skod boy-band for
> nylig.
> Sørgeligt!!!

Det er Blue. En formildende omstændighed er dog at Elton John Selv
medvirker på deres udgave.
--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-04-03 14:59

"Solvejg Rasmussen" <solvejg@post.tele.dk> wrote in message
> Kommer lige hurtigt til at tænke på Elton Johns "Sorry seems to be the
> hardest word" som er blevet kopieret af et eller andet skod boy-band for
> nylig.
> Sørgeligt!!!

Det sørgeligste er vel, at EJ selv er med på nummeret.

/Nikolaj

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 21-04-03 15:53

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
> Jeg kom til at tænke på, hvilke numre der *aldrig aldrig aldrig* burde
have
> været lavet som coverversioner.

Jeg ved ikke om den er lavet specielt til lejligheden, men det rock-agtige
cover af 'always on my mind' der bliver brugt til den der oste-reklame, det
er godtnok en stor misforståelse.

Famous blue raincoat med tori amos. Det er fint at lægge følelse i, men det
her er altså for meget af det gode.

Desuden elsker jeg REM og hader the corrs, så det cover de har lavet af
everybody hurts havde jeg også gerne været foruden.

Så er der sikkert 100 andre. Det sker oftere at covers bliver en stor, stor
fejltagelse end det sker at de bliver bedre end originalen

Simon

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-04-03 17:57

In dk.kultur.musik, Simon Hiort-Lorenzen wrote:

> Desuden elsker jeg REM og hader the corrs, så det cover de har
> lavet af everybody hurts havde jeg også gerne været foruden.

Jeg elsker R.E.M. og er ret glad for The Corrs ('s tidlige numre - de
nyeste er ikke lige min kop te alle sammen). Jeg synes sgu det er et
ret godt cover af Everybody Hurts. Er det fordi du hader The Corrs at
du synes det er dårligt?

--
Lars Stokholm

"I think quotes are very dangerous things" - Kate Bush

Fra : AJC

Dato : 21-04-03 20:26

Lars Stokholm <monospam@mail.dk> wrote in news:Xns9364C0DAABA00
@lars.stokholm:

> [...]
> nyeste er ikke lige min kop te alle sammen). Jeg synes sgu det er et
> ret godt cover af Everybody Hurts. Er det fordi du hader The Corrs at

Jeg har det ligesom dig Lars. Jeg holder også meget af REM, men The Corrs'
version er altså en del bedre imho.

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 21-04-03 21:29

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> wrote in message

> [...]
> nyeste er ikke lige min kop te alle sammen). Jeg synes sgu det er et
> ret godt cover af Everybody Hurts. Er det fordi du hader The Corrs at

Ja, det er pga. The Corrs. Der er et eller andet ubeskriveligt ved dem som
giver mig grønne knopper.

Det er også det at de lige vælger den sang. Det er den enkleste REM sang, og
samtidig den mest spillede. Det er et bunduoriginalt valg til en cover sang.
Hvis de nu havde taget en anden sang som måske var lidt bedre og lidt mindre
slidt, og tilført den nyt liv, så havde jeg nok haft lidt mere respekt for
det. Der findes 25 andre gamle REM sange der bare skriger på at blive hevet
frem i rampelyset igen, men ikke everybody hurts.

Simon

Fra : AJC

Dato : 21-04-03 21:48

"Simon Hiort-Lorenzen" <none@nowhere.invalid> wrote in

> Ja, det er pga. The Corrs. Der er et eller andet ubeskriveligt ved dem
> som giver mig grønne knopper.

Hvor meget har du hørt med The Corrs?
Jeg ville ikke ønske at leve, hvis jeg ikke have mulighed for at høre og se
alle mine cd'er og dvd'er med dem, når jeg have lyst til det. Andrea Corr
synger fantastisk.
Men som Lars også skriver, så er deres ældre materiale klart det bedste, de
har lavet.

> [...]
> haft lidt mere respekt for det. Der findes 25 andre gamle REM sange
> der bare skriger på at blive hevet frem i rampelyset igen, men ikke

Men passer de 25 andre REM sange til The Corrs stil?

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 21-04-03 22:11

"AJC" <@> wrote in message

> Hvor meget har du hørt med The Corrs?

Ikke så meget, indrømmet. Men jeg har dog hørt en hel cd med dem engang. Men
du behøver ikke prøve at omvende mig

> Men passer de 25 andre REM sange til The Corrs stil?

Der er helt sikkert i hvert fald en håndfuld som passer fint til Corrs stil.
Corrs og REM ligger jo ikke oceaner væk fra hinanden, stilmæssigt. De kunne
jo tage en af de stille sange, det passer vidst bedst til deres stil. Men de
mest interessante covers er ofte også dem hvor kunstnerne ikke nødvendigvis
passer sammen stilmæssigt (F.eks. Rage og Bob Dylan), så jeg synes egentlig
ikke det burde stoppe dem.

Simon

Fra : -V-

Dato : 21-04-03 21:52

AJC wrote:
> Jeg ville ikke ønske at leve, hvis jeg ikke have mulighed for at høre
> og se alle mine cd'er og dvd'er med dem, når jeg have lyst til det.

Den lader vi lige stå et øjeblik.
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Hvis du nu prøver at komme udenfor en dør engang imellem, så findes der
faktisk andre ting i verden end Corrs og X-Box.

Tøser, øl og livemusik kan også være sjovt.

-V-

Fra : AJC

Dato : 22-04-03 00:11

> [...]
>
> Hvis du nu prøver at komme udenfor en dør engang imellem, så findes
> der faktisk andre ting i verden end Corrs og X-Box.

Man er jo nødt til at købe ind engang imellem.

> Tøser, øl og livemusik kan også være sjovt.

Ovenstående interesserer mig ikke.

Fra : Dopedog

Dato : 22-04-03 16:03

> Man er jo nødt til at købe ind engang imellem.

> Ovenstående interesserer mig ikke.

Nej du har jo Hr. Mouritsen

Fra : Peter G

Dato : 22-04-03 20:06

AJC skrev:

> Man er jo nødt til at købe ind engang imellem.

> Ovenstående interesserer mig ikke.

*Får et hjerteslag*

Du skal på sommerfestival og ligge i telt.
Det med det vuns.
Du skal på Roskilde!
Du skal sgu edderbankeme på Roskilde, skal du!

Skal vi ikke starte end indsamling til at få AJC til Roskilde?

*Ringer til Irland og prøver at shanghaje Andrea til at ligge i telt på
Roskilde*

Fra : -V-

Dato : 22-04-03 23:53

Peter G wrote:
> Skal vi ikke starte end indsamling til at få AJC til Roskilde?
>
> *Ringer til Irland og prøver at shanghaje Andrea til at ligge i telt
> på Roskilde*

*Ringer til England og prøver at shanghaje George Michael til at ligge i
telt på Roskilde*

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-04-03 00:21

-V- wrote:

> *Ringer til England og prøver at shanghaje George Michael til at ligge i
> telt på Roskilde*

Hvis George Michael kommer og ligger i telt på Roskilde, så skal man
passe på når man går ind på et af de offentlige toiletter...

/David

Fra : Christian Muus

Dato : 23-04-03 11:32

> Hvis George Michael kommer og ligger i telt på Roskilde, så skal man
> passe på når man går ind på et af de offentlige toiletter...

Og som om de ikke er ulækre nok i forvejen *g*

Fra : AJC

Dato : 23-04-03 19:31

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> wrote in

> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Og som om de ikke er ulækre nok i forvejen *g*

Suk!
Endnu en person her i gruppen, som lider af homofobi!

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-04-03 19:34

AJC wrote:

> Suk!
> Endnu en person her i gruppen, som lider af homofobi!

Hvem lider af homofobi??

/David

Fra : Troels

Dato : 23-04-03 19:44

> Suk!
> Endnu en person her i gruppen, som lider af homofobi!

Siger en der mere eller mindre lider af homo sapiensfobi

/Troels

Fra : AJC

Dato : 23-04-03 20:26

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in news:b86mt4$bvm$1
@sunsite.dk:

Fra : Christian Muus

Dato : 23-04-03 22:19

"AJC" <@> skrev i en meddelelse news:3ea6dbc5$0$15630

> Suk!
> Endnu en person her i gruppen, som lider af homofobi!

A'hvad? Hvorledes kan jeg blive homofobisk af at syntes det er ulækkert at
der er en der ser på mig skide?

Fra : -V-

Dato : 21-04-03 21:52

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-04-03 16:12

-V- wrote:
> [...]
> i et halvkendt foretagende.
>
> Jeg kom til at tænke på, hvilke numre der *aldrig aldrig aldrig* burde have

Alt på de CD'er der hedder Remake, Dance Remake eller noget i den. De har
taget gamle hovedsagligt 80'er klassikere og kørt dem gennem den samlede
elektroniske maskinpark for at få dem "up to date" ... Puha, det er
grimt!

Fra : Niels Overgård

Dato : 21-04-03 18:08

Hej allesammen
Uh, hvor den da rigtignok får en omgang på klogeren. javist er Geri's
version af it's raining... rædselsfuld, men det er sgu' da osse fordi at vi
er mange her som er gamle nok til at huske originalen, hvis man ikke har
hørt den og iøvrigt er under 18, så fungerer den da vist fint. Jeres
hadekampagne er for simpel, fordi i finder eksempler på sange som i var
vilde med i de oprindelige versioner, det er sgu' da for let. Hva' med alle
de sange som vi ikke havde kendt, hvis der ikke var lavet en cover, som
f.eks. nothing compares.....eller hvad med Waterfall med TLC, den holder,
Wendy & Lisa's version er sgu' da for lam, og blev iøvrigt osse kun et
minihit. Eller ham der nævner Me & my's DAD sang, selvfølgelig er den ringe,
men hva' med DAD, hvis de ikke havde indspillet A horse with no name, havde
jeg levet i ulykkelig uvidenhed om denne smukke sang, som nok er bedre med
America, men det var DAD der lærte mig sangen. Eller en sjov en fra min egen
ungdom, hvor Henning stærk lavede LP'en One night stand, med en cover af I
feel good. Jeg kendte ikke originalen med James Brown, og det var da heldigt
for Stærk, for jeg syntes at stærks version var fantastisk. Så fandt jeg ud
af at det var en rigtig neger, som havde lavet sangen, og siden har jeg
været totalt hooked på vaskeægte soul. Så måske er Stærks version lidt
bovlam, men den åbnede mine øjne for en helt ny verden. Så længe
coversangene. de sgu' festlige. Som DK's største Lou Reed fan kunne jeg også
nævne alle dem som har lavet en cover af Lou's sange, og det er ikke få,
lige fra Dario Campeotto over Sort Sol til U2 og Nirvana, og den helt
fantastiske Sweet Jane md Cowboy Junkies, som de blæser nyt liv i, selvom
den i forvejen er verdens bedste rocksang. Det er jo det, det handler om. At
få lidt gang i den.
mvh. Niels

Fra : Dopedog

Dato : 21-04-03 18:03

> [...]
med
> i et halvkendt foretagende.
>
> Jeg kom til at tænke på, hvilke numre der *aldrig aldrig aldrig* burde

99% af de covers som diverse pop og "dance" bands der bliver lavet idag er
sku ikke specielt meget værd.

Fra : Christian Muus

Dato : 21-04-03 19:06

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> i et halvkendt foretagende.
>
> Jeg kom til at tænke på, hvilke numre der *aldrig aldrig aldrig* burde

Robbie Williams version af "Freedom" - man kommer bare til at mindes George
Michaels geniale stemme, når man hører den

Fra : AJC

Dato : 21-04-03 20:27

> Robbie Williams version af "Freedom" - man kommer bare til at mindes
> George Michaels geniale stemme, når man hører den

Hørt!

Fra : MCP_DK

Dato : 21-04-03 20:25

> [...]

> Jeg kom til at tænke på, hvilke numre der *aldrig aldrig aldrig*
> burde have været lavet som coverversioner.

DAD - Sleeping my day away (Me & My)

Fra : Riverwind

Dato : 21-04-03 21:11

Ronan Keating skulle have holdt sig langt væk fra "If tomorrow never
comes". Originalen er langt bedre IMHO.

/Riverwind

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-04-03 07:27

-V- skrev:
> Jeg kom til at tænke på, hvilke numre der *aldrig aldrig aldrig*
> burde have været lavet som coverversioner.
> Anyone?

"Riwers Of Babylon" med Melodians (fra Jimmy Cliff: The Harder
They Come (1972)). Jeg husker Boney M's kopiversion var en
"landeplage" sommeren 1978 under en 3-ugers cykeltur i Tyskland.
Det nummer drønede ud fra åbentstående vinduer, biler, jukeboxe ...
.... *yrrk*

Et eksempel på det modsatte: Anne Linnets "Tusind Stykker",
som blev helt 'rimelig' på svensk. "Tusen Bitar".
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- som ikke lige husker om det var Ulf Lundell

Fra : -V-

Dato : 22-04-03 07:43

Herluf Holdt, 3140 wrote:
"den anden go'e svensker".

For de har nemlig kun de to, som kan lave god musik.

Lundell, og så 'ham den anden'.

-V-

Fra : S. Sørensen

Dato : 22-04-03 09:06

> Herluf Holdt, 3140 wrote:
> "den anden go'e svensker".
>
> For de har nemlig kun de to, som kan lave god musik.
>
> Lundell, og så 'ham den anden'.

Afzelius?

Mener nu, at have hørt et par andre gode svenskere udover de to herrer..

Steinbjørn

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-04-03 10:04

-V- skrev:
> Herluf Holdt wrote:
> "den anden go'e svensker".
> For de har nemlig kun de to, som kan lave god musik.
> Lundell, og så 'ham den anden'.

Bjørn Afzelius, selvfølgelig, ham var det jo.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 22-04-03 09:28

-V- wrote:
> Jeg kom til at tænke på, hvilke numre der *aldrig aldrig aldrig* burde have
> været lavet som coverversioner.

Jeg vil påstå at en masse af de numre vi tror er originaler faktisk er
covernumre. Hvis man som undertegnede først begyndte at lytte sidst i
halvfjerdserne*, så er der ihvertfald gode chancer for at mange af de
numre man troede var de originale blot er kopier af gamle sager fra de
to forrige årtier.

Mvh

Bruno

* Jeg er lovlig undskyldt da jeg blev født i 1970.