/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
PGO BM , 5 år gammel , ca 12000 km
Fra : Ole Mogensen


Dato : 21-04-03 10:12

Hej

Konens PGO skal have et tjek , jeg har åbnet sidedækslet
(ødelagt kickstarter) , nu jeg er der inde , hvad skal skiftes ?
Og øhh, variatoren , sidder den på krumtappen , eller
ved baghjulet ?


--
Ole



 
 
Tim Sørensen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Tim Sørensen


Dato : 21-04-03 11:16

"Ole Mogensen" <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> wrote
> Og øhh, variatoren , sidder den på krumtappen , eller
> ved baghjulet ?

Ved krumtappen.

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E



H-J M (21-04-2003)
Kommentar
Fra : H-J M


Dato : 21-04-03 21:01

> Konens PGO skal have et tjek , jeg har åbnet sidedækslet
> (ødelagt kickstarter) , nu jeg er der inde , hvad skal skiftes ?
> Og øhh, variatoren , sidder den på krumtappen , eller
> ved baghjulet ?

Varioen sidder på krumtappen
Rullerne i varioen skal 100% sikkert skiftes hvis den har kørt 12000 på de
samme ruller
Løsn møtrikken på krumtappen og pil det hele af den.. blæserhjulet,
glide-lejet(??) og selve varioen der sidder inderst
Varioen skilles af.. der sidder nogle skruer bagpå..
Inde i varioen ligger nogle plastik ting.. de er runde.. eller flade hvis de
er slidt de ligger bare løst inde i varioen..
Smid nye i med samme antal gram som dem du havde i før.. Find ud af hvad
antal gram der sidder i std. ved forhandleren og køb et nyt sæt magen til
(altså hvis rullerne er std. vægt)
Remmen er sikkert også ret slidt.. der er sådan nogle slid mærker vævet ind
i remmen.. eller hvis den er flosset el.lign.. skift den også... Når du skal
have remmen på igen så put varioen på, klem evt. remskiverne fra hinanden
bagpå.. de skal nok hoppe på plads når du begynder at køre igen. smid remmen
over gliderøret og put den yderste del af varioen på. Varioen skal samles
igen med den der skide skrue.. nogle bruger trykluft andre bruger
håndkraft.. Risikoen ved trykluft er at du kan kværne gevindet på
krumtappen.. Det er sådan cirkus det...
Måske har jeg glemt noget måske har jeg ikke.. Ret mig hvis jeg har glemt
noget

--
Mvh.
Hans-Jacob



Ole Mogensen (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 22-04-03 20:15

Sorry for den private mail , damn outhouse !!!
Jeg prøver igen


----- Original Message -----
From: "H-J M" <zster87@hotmail.com>
Newsgroups: dk.fritid.knallert
Sent: Monday, April 21, 2003 10:01 PM
Subject: Re: PGO BM , 5 år gammel , ca 12000 km



> Varioen sidder på krumtappen
> Rullerne i varioen skal 100% sikkert skiftes hvis den har kørt 12000 på de
> samme ruller
> Løsn møtrikken på krumtappen og pil det hele af den.. blæserhjulet,
> glide-lejet(??) og selve varioen der sidder inderst
Det var nemt at skille ad .. med mit lille "special værktøj" (1) .
> Varioen skilles af.. der sidder nogle skruer bagpå..
Nix , ingen skruer.
> Inde i varioen ligger nogle plastik ting.. de er runde.. eller flade hvis
de
> er slidt de ligger bare løst inde i varioen..
Nix , der er nogle plastik styr , men de blive skiftet.
> Smid nye i med samme antal gram som dem du havde i før.. Find ud af hvad
> antal gram der sidder i std. ved forhandleren og køb et nyt sæt magen til
> (altså hvis rullerne er std. vægt)
> Remmen er sikkert også ret slidt.. der er sådan nogle slid mærker vævet
ind
> i remmen.. eller hvis den er flosset el.lign.. skift den også... Når du
skal
> have remmen på igen så put varioen på, klem evt. remskiverne fra hinanden
> bagpå.. de skal nok hoppe på plads når du begynder at køre igen. smid
remmen
> over gliderøret og put den yderste del af varioen på. Varioen skal samles
> igen med den der skide skrue.. nogle bruger trykluft andre bruger
> håndkraft.. Risikoen ved trykluft er at du kan kværne gevindet på
> krumtappen.. Det er sådan cirkus det...
Jeg bruger mit "special værktøj" (1) , og loctite.
> Måske har jeg glemt noget måske har jeg ikke.. Ret mig hvis jeg har glemt
> noget
>
> --
> Mvh.
> Hans-Jacob
Tak for hjælpen
>
Jeg kunne ikke undgå at se, at remmen ikke kunne gå helt ud....
hmmm , variator bevægelsen blive standset p.gr.a. akslen starter
med een dia. og længere inde en anden , og det er her variatoren
bliver stoppet... hmm, den ryger i en drejebænk i morgen , vi skal
sgu' lige have flyttet det punkt ( shit konen bliver sur).
Den har ellers kørt godt , den startede med 51 km/t , og det har
den holdt lige til både el og kick-start døde.
I reservedele har den de sidst 5 år kostet ca. 500 kr.

(1) , et gammelt tændrør , indmaden fjernet , en prop af alu. der
forlænger tændrøret ca. 25 mm.

Ole



Ole Mogensen (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 23-04-03 12:28

hmm, er der en der ved vægten på rullerne , jeg har
søgt på goggle , alle hits siger 7.5 gram , mine vejer
8.5 gram , og ja, de er standard.

--
Ole



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408803
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste