Sorry for den private mail , damn outhouse !!!
Jeg prøver igen
----- Original Message -----
From: "H-J M" <zster87@hotmail.com>
Newsgroups: dk.fritid.knallert
Sent: Monday, April 21, 2003 10:01 PM
Subject: Re: PGO BM , 5 år gammel , ca 12000 km
> Varioen sidder på krumtappen
> Rullerne i varioen skal 100% sikkert skiftes hvis den har kørt 12000 på de
> samme ruller
> Løsn møtrikken på krumtappen og pil det hele af den.. blæserhjulet,
> glide-lejet(??) og selve varioen der sidder inderst
Det var nemt at skille ad .. med mit lille "special værktøj" (1)
.
> Varioen skilles af.. der sidder nogle skruer bagpå..
Nix , ingen skruer.
> Inde i varioen ligger nogle plastik ting.. de er runde.. eller flade hvis
de
> er slidt de ligger bare løst inde i varioen..
Nix , der er nogle plastik styr , men de blive skiftet.
> Smid nye i med samme antal gram som dem du havde i før.. Find ud af hvad
> antal gram der sidder i std. ved forhandleren og køb et nyt sæt magen til
> (altså hvis rullerne er std. vægt)
> Remmen er sikkert også ret slidt.. der er sådan nogle slid mærker vævet
ind
> i remmen.. eller hvis den er flosset el.lign.. skift den også... Når du
skal
> have remmen på igen så put varioen på, klem evt. remskiverne fra hinanden
> bagpå.. de skal nok hoppe på plads når du begynder at køre igen. smid
remmen
> over gliderøret og put den yderste del af varioen på. Varioen skal samles
> igen med den der skide skrue.. nogle bruger trykluft andre bruger
> håndkraft.. Risikoen ved trykluft er at du kan kværne gevindet på
> krumtappen.. Det er sådan cirkus det...
Jeg bruger mit "special værktøj" (1) , og loctite.
> Måske har jeg glemt noget måske har jeg ikke.. Ret mig hvis jeg har glemt
> noget
>
> --
> Mvh.
> Hans-Jacob
Tak for hjælpen
>
Jeg kunne ikke undgå at se, at remmen ikke kunne gå helt ud....
hmmm , variator bevægelsen blive standset p.gr.a. akslen starter
med een dia. og længere inde en anden , og det er her variatoren
bliver stoppet... hmm, den ryger i en drejebænk i morgen , vi skal
sgu' lige have flyttet det punkt ( shit konen bliver sur).
Den har ellers kørt godt , den startede med 51 km/t , og det har
den holdt lige til både el og kick-start døde.
I reservedele har den de sidst 5 år kostet ca. 500 kr.
(1) , et gammelt tændrør , indmaden fjernet , en prop af alu. der
forlænger tændrøret ca. 25 mm.
Ole