[Quiz] En til
Fra : Peter G

Dato : 20-04-03 18:11

Hep.

Undertegnede (det er mig) vil også være med på bølgen, så jeg har lavet en
lille 612 KB Ogg-fil med 20 bidder af mere-eller-mindre guitarbaserede
riff/melodistykker til folks uanede fornøjelse. Jubelen vil ingen ende
tage, vel?

Ogg-filer kan afspilles i Winamp2.80->, Foobar2000, diverse unixprogrammer
og sikkert også de fleste ordentlige windows media-afspillere.
De kan SVJV ikke afspilles i windows media player. Den er alligevel noget
hø, så det gør ikke det mindste.

Quizzen består af en pæn lille blanding pop/rock og let heavy.
Ikke noget nogen burde få et hjerteslag af, men der skulle være noget for
de fleste at nikke genkendende til.

Ingen techno, ingen klassisk, ingen jazz, ingen dance, ingen dansktop,
ingen doom, ingen gabber, ingen easy-listening, ingen country (jeg kunne
ikke finde nogle country-soli), ingen ... I har fattet det, ikke?

Hvis du/de/dronningen kun lytter til ovennævnte genrer er denne quiz ikke
for dig/dem/deres majestæt. Kronprinsen kan gerne deltage.

Blah, blah, blah ingen præmie blahblahblah æren i sig selv blahblahblah
bemærke små detaljer ved visse af klippene giver ekstrapoint blahblahblah
kun snyde dig selv blahblahblah Google er bandlyst blahblahblah
lytte her eller med hjem?

Nu er spørgsmålet bare hvem der vil lægge plads til den?
Troels?

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Q

Dato : 20-04-03 18:57

"Peter G" <wzn0slk402@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> Hep.

> Nu er spørgsmålet bare hvem der vil lægge plads til den?
> Troels?

fed ide .. flere stykker quiz
Smid den i dk.binaer.musik det er da næsten oplagt at bruge den gruppe til
formålet

/peter

Fra : sune vuorela

Dato : 20-04-03 18:58

En der kalder sig Peter G <wzn0slk402@sneakemail.com> skrev:

>Nu er spørgsmålet bare hvem der vil lægge plads til den?
>Troels?

bare smid den til mig pr mail... så kan jeg nok godt fnde plads til
den...
dk.binær.musik mener jeg er en dårlig løsning da:

tdc har 2 døgns retention
der er mange poster og det er svært at finde noget der
ikke alle folk har binære grupper på deres primære server

Venlig hilsen

--
Sune

Fra : Peter G

Dato : 20-04-03 21:26

sune vuorela <nospam@vuorela.dk> wrote:

> bare smid den til mig pr mail... så kan jeg nok godt fnde plads til

Done like dinner. Den er hermed sendt til Sune.

Satans også. Et af bidderne (nr. 4) er vistnok keyboards fremfor guitar. Jeg er
åbenbart blevet døv.
Fog det, det er stadigvæk en god udgave af et godt nummer.

Hmm, måske skulle man lave en "covering 'em"-quiz

Fra : Troels

Dato : 20-04-03 21:35

> Hmm, måske skulle man lave en "covering 'em"-quiz

Hø hø Den ide har jeg også været omkring. Det kan kun blive skægt når vi
skal til at finde de rigtigt svære frem i den kategori

Btw. må der være potentiale for at få noget med i den quiz Åge kan. Består
dansktoppen ikke af 90% numre som "folk kan synge med på i forvejen"?

/Troels

Fra : sune vuorela

Dato : 20-04-03 21:53

>Done like dinner. Den er hermed sendt til Sune.

Den ligger lige her:

www.sirius2.dk/quiz.ogg

Og jeg har ikke hørt den endnu - først efter dansker in the dark

Venlig hilsen

Sune

Fra : -V-

Dato : 20-04-03 23:06

sune vuorela wrote:
> Den ligger lige her:
>
> www.sirius2.dk/quiz.ogg
>
> Og jeg har ikke hørt den endnu

Men det har jeg, og mit held er åbenbart sluppet op.
Sævans om jeg kan hitte u' a' de'! Gu' kan jeg ej.

Nu er den en del sværere end Troels, primært fordi man ikke har uendeligt
med betænkningstid pr. nr.

1: Eros Klammazotti - Cose Delle Vita
3: Jimi - Little Wing
5: G'n'R - Don't Cry
11: RHCP - Under The Bridge
12: Ennio Morricone - Once Upon A Time In The West
13: Noed mæ Cult
14: Chris Isaak - Wicked Game
16: Elton John - Saturday's Alright For Fighting
17: Def Leppard - ?
18: Prince - Lets Go Crazy

Det var skisme ikke mange, selvom det er muligt at jeg har misset nogle
klip. Jeg synes ikke rigtigt at det passer med antallet (Peter, du påstår
stadig at der er 20 klip?)

Jeg synes godtnok, at den var svær, og så endda oven på den gode oplevelse
med den første quiz.
They build you up, and tear you down!!!

-V-

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 21-04-03 09:42

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
> 1: Eros Klammazotti - Cose Delle Vita
> 3: Jimi - Little Wing

Nummer 4 er Depeche Mode eller Rammstein (jeg hælder til Rammstein) med
Stripped.

--
Anders Vind Ebbesen - www.webbesen.dk
Cannon Fodder Theme: WAR, never been so much fun

Fra : Peter G

Dato : 21-04-03 16:05

-V- skrev:

> 1: Eros Klammazotti - Cose Delle Vita

Kætter. Fuldstændig korrekt, men kætter. Eros er undervurderet.

2) Ok, den var for kendere. Santana - Europa (Earth's Cry, Heaven's Smile)

> 3: Jimi - Little Wing

Right on. Smukkeste ballade evah.

4) Flammeglade tyskere der laver et cover af briter. Tænk 80'er synthpop og
lyt til den svage keyboardlinie der kommer i baggrunden.
Hov, den er allerede gættet: Rammstein - Stripped.

> 5: G'n'R - Don't Cry

Yup. Live version fordi den lå øverst i bunken.

6) Rolling Stones - Gimme Shelter.
Et af deres fedeste numre. Satisfaction er et kedeligt nummer, dette er
sublimt.

7) Steve Vai - For The Love Of God

8) Sig mig, kender ingen Blind Guardian når de begynder at lave et cover af
Mike Oldfields "To France"? Jeg troede alle ville gå rundt og tænke "jeg
kender det melodistykke". Vidunderligt cover.

9) Fleetwood Mac - Go Your Own Way.
I ved, dem med "Little Lies" ;-P

10) A-Ha - Move To Memphis.
Come on guys. De har haft revival og det hele. Alle kender da A-Has samlede
værker, ikke? Selv deres obskure singler.

> 11: RHCP - Under The Bridge

Yes

> 12: Ennio Morricone - Once Upon A Time In The West

Yep, fra den ULTIMATIVE western.
Den eneste forskel på Clint Eastwood og en træfigur er, at man i det
mindste kan få noget brugbart ud af træfiguren.

> 13: Noed mæ Cult

Nemmerlig. Jeg har altid bedst kunne lide dem live. Så I fik deres
liveudgave af riffet til "Rain".

> 14: Chris Isaak - Wicked Game

Exactemundo

15) The Smiths - How Soon is Now.

> 16: Elton John - Saturday's Alright For Fighting

Indeed

> 17: Def Leppard - ?

Ja. Women

> 18: Prince - Lets Go Crazy

Utroligt, så god du er.

19) Genesis - Second Home By The Sea

> Jeg synes ikke rigtigt at det passer med antallet (Peter,
> du påstår stadig at der er 20 klip?)

Det her sker bare ikke, Lars Krimi.
Der sgu kun 19 bidder. Nu er jeg både døv og kan heller ikke tælle. Er der
nogen der har nummeret på et alderdomshjem?

> Jeg synes godtnok, at den var svær, og så endda oven på den gode
> oplevelse med den første quiz.

I restrospekt er den også mærkelig. Jeg prøvede at gå efter all-round
genkendelige melodistumper som ikke var indlysende hits for de enkelte
kunstnere (men mere signaturmelodier) og skød for meget med spredehagl.

> They build you up, and tear you down!!!

Det må jeg gøre noget ved i den næste. Du klarede dig forbavsende godt

Fra : -V-

Dato : 21-04-03 17:20

Peter G wrote:
> Kætter. Fuldstændig korrekt, men kætter. Eros er undervurderet.

Dét er hvad 4 års bofællesskab med en fanatisk Eros-fan gør ved een. Faktisk
synes jeg også at dén plade er rigtig god.

> 7) Steve Vai - For The Love Of God

What?! Fra 'Passion and Warfare'? Og den plade har jeg endda på vinyl,
somewhere. Skidt gået.

> 9) Fleetwood Mac - Go Your Own Way.
> I ved, dem med "Little Lies" ;-P

Same shit. Også i samlingen? For dårligt ikke at kunne genkende en af
verdens mest solgte plader.

> Utroligt, så god du er.

Åh, stop it, you :") ...

Æres den, som æres bør: *Du* er den gode i dette selskab, sådan at lave en
quiz for os allesammen.

> Det her sker bare ikke, Lars Krimi.
> Der sgu kun 19 bidder. Nu er jeg både døv og kan heller ikke tælle.
> Er der nogen der har nummeret på et alderdomshjem?

LOL!!!!

> [...]
> genkendelige melodistumper som ikke var indlysende hits for de enkelte
> kunstnere (men mere signaturmelodier) og skød for meget med

Jeg synes, at din oprindelige intention om en rock/heavy-light quiz gik lidt
i hampen.
Hvad laver Aha, Morricone, Chris Isaac og Morrisey et al i dét selskab?

>Du klarede dig forbavsende godt

Hvad mener du?! Ingen tillid til mine evner, har du.
Men tusind tak...

Igen: supergod idé med de hersens quizzer, mere af det i fremtiden.

Nuvel, hvor gjorde jeg af min nypudsede glorie...

-V-

Fra : Peter G

Dato : 21-04-03 20:07

> What?! Fra 'Passion and Warfare'? Og den plade har jeg endda på vinyl,
> somewhere. Skidt gået.

Måske. At din korttidshukommelse er ved at ryge er ikke mit problem.
Skal jeg holde en plads her på plejehjemmmet?

> Jeg synes, at din oprindelige intention om en rock/heavy-light quiz
> gik lidt i hampen.
> Hvad laver Aha, Morricone, Chris Isaac og Morrisey et al i dét
> selskab?

JEG kan lide dem og var naiv nok til at tro jeg kunne narre nogen med
Morricones filmmusik hvis jeg holdt min kæft om at der ville være temaer
med. Derudover er A-Ha og Smiths klart pop i mine øjne. Skrev jeg ikke også
pop som delkritere?
<Den søde og sexede plejehjemsygeplejerske siger "De har fuldstændig ret,
hr." i baggrunden>

Isaak er vistnok objektivt set rockabilly, hvad alle ved er en subgenre af
sødsuppepop i min ordbog. Desuden har han lavet en meget flot video med
Helena Christensen og sådant noget giver evig syndsforladelse for alle hans
fremtidige gerninger hos mig. Mmmmm....

> Hvad mener du?! Ingen tillid til mine evner, har du.
> Men tusind tak...

Jamen, jeg havde ikke regnet med at nogen kunne så mange genre-varierede
bud som du kunne. Derfor lettere forbavsende.
Især Cult. Jeg troede kun en hårdkerne fan ville gætte den, mens andre
måske ville få den der "jeg har hørt det et eller andet sted før og nu kan
jeg ikke sove før jeg har fundet svaret"-mentalitet.

> Nuvel, hvor gjorde jeg af min nypudsede glorie...

Under de 3 tomme flasker ekstrastærk pletfjerner du måtte bruge,
velsagtens.

Fra : Jonas Bille

Dato : 21-04-03 18:21

d. 21/04/03 17:05 skrev Peter G på wzn0slk402@sneakemail.com i artiklen
b8185t.3vvnpbj.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid:

> Kætter. Fuldstændig korrekt, men kætter. Eros er undervurderet.
>
> 2) Ok, den var for kendere. Santana - Europa (Earth's Cry, Heaven's Smile)

Nu er jeg desværre omskåret fra at kunne deltage i quizzen pga. min
overlegende macintosh... (kan ikke afspille quizzen) men så kan jeg jo
stille et Santana spørgsmål i stedet. "Europa (Earth's Cry, Heaven's
Smile)", findes den sang ikke i to studie versioner? Der findes en gamle
cd-greatest (ved navn Viva Santana), og et par almindelige greatest-cd'er;
men der er meget stor forskel på fraseringen i indledningsriffet på de to
versioner. Er der nogle der kan kaste lys over min undren?

hilsen Jonas

Fra : Peter G

Dato : 21-04-03 20:07

Jonas Bille <jonas_billeNOSPAM@groenjord.dk> wrote:

> Nu er jeg desværre omskåret fra at kunne deltage i quizzen pga. min
> overlegende macintosh... (kan ikke afspille quizzen)

Jeg mener at Ogg er portet til Macintosh. prøv evt at kig på
http://www.vorbis.com

> [...]
> greatest-cd'er; men der er meget stor forskel på fraseringen i
> indledningsriffet på de to versioner. Er der nogle der kan kaste lys

Ja. Den version, der findes på Viva Santana! (og som jeg brugte) er en live
version fra Osaka 1979.

Det er den, hvor han holder enelleranden tone ca. 1 minut.

Fra : Jonas Bille

Dato : 23-04-03 01:49

d. 21/04/03 21:07 skrev Peter G på wzn0slk402@sneakemail.com i artiklen
b81k70.3vvm7qt.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid:

> Jeg mener at Ogg er portet til Macintosh. prøv evt at kig på
> http://www.vorbis.com

ok, tak! det vil jeg lige prøve at tjekke ud!

Det er også klart den fedeste version!

hilsen, Jonas

Fra : rockbottom

Dato : 20-04-03 19:08

Jeg er med, smid den i en mail.

Fra : Troels

Dato : 20-04-03 19:16

> [...]
> lille 612 KB Ogg-fil med 20 bidder af mere-eller-mindre guitarbaserede
> riff/melodistykker til folks uanede fornøjelse. Jubelen vil ingen ende

Quiz, quiz, quiz! Jeg elsker bare når der går quiz i den her i gruppen! Nu
håber jeg seriøst at jeg kan komme med nogle ordenlige bud, så det ikke er
ren pral i den tråd jeg startede.

> Nu er spørgsmålet bare hvem der vil lægge plads til den?
> Troels?

Gerne, men jeg kan se Sune har et sted parat til den.

/Troels

Fra : Peter G

Dato : 20-04-03 21:45

"Troels" <tllund@[SPAM=ARGH!!!]hotmail.com> wrote:

> Quiz, quiz, quiz! Jeg elsker bare når der går quiz i den her i
> gruppen!

> Gerne, men jeg kan se Sune har et sted parat til den.

Så får du bare lov til det næste gang. Denne her er jo sikkert alt for nem,
så mon ikke jeg laver en til engang.

Fra : Troels

Dato : 20-04-03 21:48

> Så får du bare lov til det næste gang. Denne her er jo sikkert alt for
nem,
> så mon ikke jeg laver en til engang.

Men hvad LAVER ham Sune dog?? Det er påskesøndag og der er quiz i farvandet
og så har han forladt sin computer. Hvad ligner det? Det har sikkert noget
med hende islændingen at gøre...

/Troels

Fra : sune vuorela

Dato : 20-04-03 22:01

En der kalder sig "Troels" <tllund@[SPAM=ARGH!!!]hotmail.com> skrev:

>Men hvad LAVER ham Sune dog?? Det er påskesøndag og der er quiz i farvandet
>og så har han forladt sin computer. Hvad ligner det? Det har sikkert noget
>med hende islændingen at gøre...

Forladt og forladt.... mailen kom 22.41 - så den ligger da der!

Men jeg har da samtidig studeret islændingen.
Dog synes jeg ikke at den er vanvittig god.

--
Sune

Fra : -V-

Dato : 20-04-03 19:17

Peter G wrote:
> lytte her eller med hjem?

Jo, tak.

Smid den på hurtigst muligt.

Nu er jeg varm.

-V-

Fra : Troels

Dato : 20-04-03 22:18

> Hep.

Wauv! F***** svær! Når men here goes:

3. Jimi Hendrix - Castles made of sand
6. John Lee Hooker - ?
10. Red hot chili peppers - Under the bridge
11. Noget fra en western?
13. Chris Isaak- Crying game

Det er jo pinligt Troels. Men en ting er sikkert! Det betyder krig det her!

/Troels

Fra : Peter G

Dato : 21-04-03 20:07

"Troels" <tllund@[SPAM=ARGH!!!]hotmail.com> wrote:

> 3. Jimi Hendrix - Castles made of sand

Ok. DET der er utilgiveligt. Man KAN ikke tage fejl af Little Wing. Det er
sådanne ting der får solen til at nægte at stå op om morgenen.

> 11. Noget fra en western?

Se nu. Nu fik du både mig og Baby Jesus til at græde.
For dig er "Ringenes Herre" sikkert også en pæn lille actionfilm fremfor
det største mesterværk siden ... siden ... et eller andet meget stort
filmisk mesterværk.
Man SKAL bare kende den ULTIMATIVE western.
Henry Fonda er den fuldendte skurk.

> 13. Chris Isaak- Crying game

Nej, Crying game er en vidunderlig sang, men dette er WICKED Game.
Som straf har jeg bestilt en tid hos Madame Maude og hendes nihalede pisk i
SM-klubben på torsdag. Hun skal nok få dig ned på knæ.

> Det er jo pinligt Troels. Men en ting er sikkert! Det betyder krig det
> her!

Nick Cave: Bring it on!

Fra : AJC

Dato : 21-04-03 20:20

Peter G <wzn0slk402@sneakemail.com> wrote in

> Ok. DET der er utilgiveligt. Man KAN ikke tage fejl af Little Wing.
> Det er sådanne ting der får solen til at nægte at stå op om morgenen.

Et lille sidespor: Hvis man som jeg elsker The Corrs unplugged udgave af
Little Wing, vil man så også kunne lide Hendrix' originale version?
Tro det eller ej men jeg har aldrig fået hørt Jimi Hendrix' version.
Ja, jeg ved godt, at jeg burde skamme mig.
Måske jeg skulle gå en tur på biblioteket imorgen og lede efter sangen.
Jeg elsker jo ligesom mange andre her i gruppen godt guitarspil.

Fra : Peter G

Dato : 22-04-03 20:06

AJC skrev:

> Et lille sidespor: Hvis man som jeg elsker The Corrs unplugged udgave af
> Little Wing, vil man så også kunne lide Hendrix' originale version?

Jeg har ikke hørt Corrs version endnu.
Men det er sådan et perfekt nummer, at jeg tvivler meget på du ikke også
vil kunne lide Hendrix's egen version.

> Tro det eller ej men jeg har aldrig fået hørt Jimi Hendrix' version.
> Ja, jeg ved godt, at jeg burde skamme mig.

Næh, du har bare en overraskelse af rang til gode.
Der er sikkert nogle der mener det samme om folk, som ikke har hørt Opeth
lave en duet med George Michael.

> Måske jeg skulle gå en tur på biblioteket imorgen og lede efter sangen.
> Jeg elsker jo ligesom mange andre her i gruppen godt guitarspil.

Gør du det. Den ligger på utallige af hans opsamlinger og findes originalt
på albummet "Axis: Bold As Love"

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 22-04-03 20:20

Således skrev Peter G <wzn0slk402@sneakemail.com> i dk.kultur.musik
Tue, 22 Apr 2003 19:06:26 GMT:

>Jeg har ikke hørt Corrs version endnu.
>Men det er sådan et perfekt nummer, at jeg tvivler meget på du ikke også
>vil kunne lide Hendrix's egen version.

Nu man er i gang bør man hellere ikke snyde sig selv for Stevie Ray
Vaughans version.

Knud
--
Blutarsky's Axiom:
Nothing is impossible for the man who will not listen to reason.

Fra : AJC

Dato : 22-04-03 21:21

> Jeg har ikke hørt Corrs version endnu.
> Men det er sådan et perfekt nummer, at jeg tvivler meget på du ikke
> også vil kunne lide Hendrix's egen version.

Jeg glæder mig til, at jeg får den hørt.

Tak for dine venlige og oplysende svar.

Fra : Troels

Dato : 21-04-03 23:37

> Ok. DET der er utilgiveligt. Man KAN ikke tage fejl af Little Wing. Det er
> sådanne ting der får solen til at nægte at stå op om morgenen.

Men Hendrix.. Det var det da....

> [...]
> For dig er "Ringenes Herre" sikkert også en pæn lille actionfilm fremfor
> det største mesterværk siden ... siden ... et eller andet meget stort

Jepsen depsen. Den formåede jeg at falde i søvn et par gange til. Nææh, hvis
vi taler om filmiske mesterværker må jeg be' om noget Trainspotting. Folk
der slynger med lort og svømmer i Skotlands ulækreste toilet, minder altså
mere om min hverdag. Men den diskussion skal vi nok ta' i en anden gruppe

> Nej, Crying game er en vidunderlig sang, men dette er WICKED Game.
> Som straf har jeg bestilt en tid hos Madame Maude og hendes nihalede pisk
> SM-klubben på torsdag. Hun skal nok få dig ned på knæ.

Når ja. Er Crying game ikke noget Boy George eller noget?

/Troels

Fra : Peter G

Dato : 22-04-03 20:06

Troels skrev:

> Trainspotting. Folk der slynger med lort og svømmer i Skotlands
> ulækreste toilet, minder altså mere om min hverdag.

HAHAHA.

> Når ja. Er Crying game ikke noget Boy George eller noget?

Han lavede et cover af sangen til filmen. Jeg mener originalen er med
enelleranden Barry.

Fra : Troels

Dato : 21-04-03 08:41

> [...]
> lille 612 KB Ogg-fil med 20 bidder af mere-eller-mindre guitarbaserede
> riff/melodistykker til folks uanede fornøjelse. Jubelen vil ingen ende

Forresten kom jeg efter at have hørt Peters måde at lave quizzen på til at
tænke på Osymyso's Introinspection. Den består i al sin enkelthed af over
100 introsamples (deraf navnet) fra de sidste 40 års musikhistorie som er
sat sammen som legoklodser og afvikles på ca. 12 minutter. Det er virkeligt
et imponerende værk, så hvis der er nogen der er blevet så quizgale at de
bare ikke kan vente til den næste kommer her i gruppen skulle de tage et kig
på den.

Hmm... efter at have ledt overalt ser det ikke ud til at det lige er at
finde online mere, men prøv et af de fancy mp3-hente-programmer hvis i
skulle ha fået lyst til at høre det.

/Troels