Spændende kylling?
Fra : HHIST

Dato : 21-04-03 09:48

Hej NG
Jeg skal lave kylling i aften. Men det må godt være noget nyt. Er der nogen
som har en spændende og måske utradisionel opskrift som ikke tager for meget
arbejdstid, i dette herlige vejr.
mvh Finn

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-04-03 10:15

"HHIST" <husoghave@mail.men-ingen-spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> som har en spændende og måske utradisionel opskrift som ikke tager for

Gør ligesom jeg gjorde:

1. Find en bradepande
2. Hæld æblejuice, tomatpure og vand i bunden.
3. Krydder kyllingestykkerne med paprika, peber og salt.

Evt. kan man hælde grøntsager i bunden, men jeg havde ingen den dag.

4. Ind i ovnen 1 time 200 grader.
5. Server basmati ris og choron sovs til + salat.

Det smager godt!

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-04-03 10:20

Martin Andersen skrev:

> 5. Server basmati ris og choron sovs til + salat.

Choron sovs?

// Klaus

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-04-03 10:24

> Choron sovs?

Det er en pulversovs, faktisk er det en bearnaise sovs lavet med tomat

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-04-03 12:49

Martin Andersen skrev:

> Det er en pulversovs, faktisk er det en bearnaise sovs lavet
> med tomat

Ser man det. Tak.

// Klaus

Fra : Padmé Amidala

Dato : 21-04-03 12:53

"Martin Andersen" <15andersen_I_HATE_SPAM@telia.com> wrote in message

> Det er en pulversovs, faktisk er det en bearnaise sovs lavet med tomat

Hvor får du fat i sådan noget? Det lyder spændende..

Padmé Amidala

Fra : Anders

Dato : 21-04-03 13:44

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> skrev i en meddelelse

> "Martin Andersen" <15andersen_I_HATE_SPAM@telia.com> wrote in message

> Hvor får du fat i sådan noget? Det lyder spændende..
>
> Padmé Amidala

Pulversovse kan købes i ethvert supermarked

Anders

Fra : Padmé Amidala

Dato : 21-04-03 17:15

> Pulversovse kan købes i ethvert supermarked
>
> Anders

Joehh, det vil jeg godt give dig ret i, men jeg har sldrig set den
pågældende pulversauce med tomat i hverken små eller store supermarkeder i
Odense...

VH
Padmé Amidala

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-04-03 20:16

> Joehh, det vil jeg godt give dig ret i, men jeg har sldrig set den
> pågældende pulversauce med tomat i hverken små eller store supermarkeder i
> Odense...

Det er bearnaisesovs med tomat i.

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-04-03 20:18

"Martin Andersen" <15andersen_I_HATE_SPAM@telia.com> skrev i en meddelelse

> "Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> skrev i en meddelelse

> Det er bearnaisesovs med tomat i.

Det kan købes i Sverige...det bliver solgt under navnet "Blå Bånd" eller
"Blå band"

Fra : Queenie

Dato : 21-04-03 10:47

"HHIST" skrev d. 21-04-03 09:48 dette indlæg :
> [...]
nogen
> som har en spændende og måske utradisionel opskrift som ikke tager for

En eller anden postede denne opskrift for ikke så lang tid siden på
Cajun Kylling ..

Kylling.
1 kop brun Farin.
1/3 kop tomat ketchup.( gerne Heinze)
3/4 kop Eddike.
1/4 kop Vand
.. 3 spsk. Sennep
1 tsk. Soja.
Smør eller olie til stegning.
Salt og peber.
Sådan gør du:

kyllingen deles i 6-8 stykker, krydres med salt og peber og brunes godt
i en
gryde i smør eller olie.

Bland farin, ketchup, eddike, vand sennep & soja hæld blandingen over
kyllingen og kog den mør under låg.

Det er meget meget lækkert. Kyllingen bliver karameliseret på den helt
rigtige Cajun måde .. Jeg fik det i USA og har slet ikke kunne finde ud
af, hvordan man fik det samme resultat herhjemme. Men så var der lige
en eller anden, der skrev denne her i en af "hvad fik du til middag i
går" tingene .. Meget meget lækkert. Og ja .. kyllingen skal koge i
marinaden, og der skal ikke tilsættes vand ud over det.

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Andersen

Dato : 23-04-03 20:31

> [...]
nogen
> som har en spændende og måske utradisionel opskrift som ikke tager for

En anden god ret:

Ovnbagt kylling vendt i en olie med paprika, salt, peber.

Dertil stuvet spinat og kartoffelmos.