Hvad er JALA-PENOs
Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-03 14:09

Min søn og jeg gik på Burgerking, hvis ox er bedre end Mcdonalds, - hvorfor
mon ? - og den fortræffelige saftige quaterpounder eller hvad den nu hed ,
havde JALAPENOS og ikke agurkesalat

Han kendte denne in sag - og kendte pestas til pastaretter - men jeg var
håbløst analfabet

Nu har jeg fundet butikker med sagen i DYRE dåser og på glas og det er jo
lettere at dosere end anden chili - uden at man får ild ud af munden.og
græder i ti minutter a la Homer Simpson til halucinogenic mexican pepper
festival

Er de kogt eller eddikelagret eller begge dele eller er det en særlig
peberart? Opskrift håbes på

-- Engang kom Irma soyamel i oksekød - gøres det idag? - fx når man køber
frosne, flade runde bøffer til bøfsandwich der vel er synonymt med burger??

Bo Warming
Bjelkes Alle 46
2200 København N
Tel: 3586 1000
Fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com

Fra : Invader Zim

Dato : 18-04-03 14:23

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message

Jalapeño pebre eller hvordan det nu staves er en bare mexikansk chili peber
sort. :)

-Invader Zim

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-03 15:26

"Invader Zim" <hahanoyoudont@death.poo> wrote in message

> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
>
> Jalapeño pebre eller hvordan det nu staves er en bare mexikansk chili
peber
> sort. :)

Da jeg sjældent rejser til Maxico , er jeg mere interesseret i om de kan
købes her - men mon ikke det blot er tilberedningen der gør dem anderledes
end gængse chilipebre - og den må kunne efterlignes og især modificeres.
Hvad bruges de ellers til?

Er salsa noget man kan lave selv?

Ksn der mon gives regler for HVAD MATCHER STÆRK PEBER

I historie lærte jeg at peberhandel via Venedig, 800-1550 skyldtes at folks
mad var fordærvet i EU-middelalder
- og i Indien idag. Det sidste er lodret løgn - de spilder mindre mad end
vi pga salmonella og forrådnelse end vi.

En canadisk kollega jeg havde i Afghanistan blandede karry selv og hævdede
at over 7 ingredienser, så kan man ikke smage en af dem.

Fra : Goofey

Dato : 18-04-03 20:44

Hej Bo

Efter min smag , fåes de bedste Jalapeno hos Sem Sem ved Israel Torv , de er
på dåse.
Og jo ,salsa laver du nemt selv , søg blot på nettet!
Jeg er enig i din betragtning af salmonella.
Ok , han er jo canadier , men jeg mener at curry blandes helt efter egen
smag , og der KAN bruges mere end 7 krydderier , har set/smagt op til 23
forskellige i en curry.
Der findes IKKE faste retningslinier for curry!
MVH Goofey

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-03 21:16

"Goofey" <someone@dk.com> wrote in message
> Efter min smag , fåes de bedste Jalapeno hos Sem Sem ved Israel Torv , de
er
> på dåse.
tak, der må jeg hen
Hedder dåserne La Castena og koster 14 kr, for så er min nærmeste etniske
lige så god?

> Og jo ,salsa laver du nemt selv , søg blot på nettet!

Jeg er et fjols til at søge og det er hyggeligere hvis nogen har afprøvet
udførslen og kan give et par stikord.

> [...]
> Ok , han er jo canadier , men jeg mener at curry blandes helt efter egen
> smag , og der KAN bruges mere end 7 krydderier , har set/smagt op til 23

Vigtigst er Chili, Spidskommen, Koriander -og Gurkemeje hvis man er til
kosmetik(gul farve uden smag)

Mindre vigtigt
Peber, bukkehorsfrø, tørret ingefær, sennep, salt, det tredie krydderi,
anis, citronsyre - hvad kan vi mere finde på.

Mere end syv betyder vist altid at et eller flere af ingredienserne ikke
smages - skal vi vædde?

Folk der påstår at kunne klare blindtest taber altid - hvad med en
dk.kultur.mad+drikke fest, hvor smagsprøver og tests medbringes?

Fest i dk.snak.seksualitet skuffede - nul gruppesex.! Men jeg har have v
Nørrebro Runddel hvor sammenskud ku arrangeres.en lun og tør sommeraften.