Køkken fra Ikea
Fra : Tina

Dato : 23-03-01 11:59

Jeg er ved at planlægge udskiftning af køkken efter gør-det-selv metoden. Er
der nogen, der har købt køkkenelementer i Ikea (eller andre billige steder)
og hvordan er erfaringerne?

Jeg har prof. håndværkere til hjælp, så det er kun et spørgsmål om
elementernes kvalitet og om man får leveret det lovede eller alt muligt
andet.

Fra : Hauge

Dato : 23-03-01 12:06

Hejsa

"Tina" <tikla@image.dk> wrote in message
> [...]
Er
> der nogen, der har købt køkkenelementer i Ikea (eller andre billige

Jeg har selv et Ikea på 4 år, og er fuldtud tilfreds med det, og det er
endda det 3. billigste de havde dengang, så jeg kan rolig anbefale det.
Men tag derind i god tid, de har ikke alt på lager, men skal skaffes hjem.

Mvh Hauge

Fra : Peter

Dato : 26-04-01 19:37

Hej
Det køkken vi købte i IKEA var med gode skabe - men lågerne er noget bras.
De kan ikke holde faconen og er vind og skæve.

Hilsen Peter

Fra : Morten Guldager

Dato : 24-03-01 08:38

On Fri, 23 Mar 2001 11:58:56 +0100, Tina <tikla@image.dk> wrote:
>Jeg er ved at planlægge udskiftning af køkken efter gør-det-selv metoden. Er
>der nogen, der har købt køkkenelementer i Ikea (eller andre billige steder)
>og hvordan er erfaringerne?

Jeg købe et IKEA køkken for ca. 3 år siden.

Alle delene var der, og det hele passede sammen. Det er en
gammel skrøne at der altid er bøvl med at købe noget i IKEA.

Jeg købte køkkenet med låger af eg.

Og her kommer min eneste anke:

Eg udgik fra IKEA's fortiment kort tid efter at jeg havde fået leveret
varene.

Så det var noget med at ringe rundt til en masse IKEA foretninger da jeg
stod og manglede en dækplade i et af mine skabe.

Lidt træls.

Men ellers har jeg ikke noget imod IKEA's køkkener. De er lidt
som de andre IKEA møbler, ikke fandens fine men meget funktionelle,
Og det er noget _jeg_ sætter pris på.

Nå ja, jeg solgte huset for godt et halvt år siden, så det kan jo
være at det hele er faldet fra hindanden. Køber har dog ikke
klaget, endnu...

/Morten

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 24-03-01 00:07

.. Er
> der nogen, der har købt køkkenelementer i Ikea (eller andre billige
steder)
> og hvordan er erfaringerne?

Hej Tina

Vi har lige sat et ædelcreme ; hvad det ædle så ellers er, køkken op.
Kvaliteten er ok, og det er meget nemt at samle selv.
De sammenligninger jeg har foretaget , byggecentrum i Middelfart har mange
køkkener, og vi var flere steder bl.a. kvik, da er Ikea absolut
et godt valg.
Leverancen var i orden, og der var kun en mindre fejl i bestillingen, og den
blev rettet uden problemer og uden udgifter for os.
Men det er klogt at gennemgå leverancen og se efter om det bestilte er der,
og ikke noget andet. Det er det vel altid.
Der går ca. 10 dage fra bestilling til levering.

Så hævede jeg min opvaskemaskine ca. 50 cm op fra gulvet, det er noget der
er rart i dagligdagen.

venlig hilsen
Vibeke.

Fra : Søren Kring

Dato : 26-03-01 20:28

Vi har købt bryggerselementer ved HTH-lagersalg. Dem er vi
udmærket tilfreds med. Vi fik en fin service (Sønderborg) og
manglede ingenting. Vi måtte dog bytte en låge (ingen
problem). Selve korpus er selfølgelig lidt træls at samle
(skruer, dyvler, søm og en masse lim), men har man først
"banket kasserne sammen" kan man næsten lægge værktøjet væk,
da skuffer og dørhængsler klipses på.

hilsen Søren

Fra : Kim J Jørgensen

Dato : 17-04-01 20:50

Hej Tina

Jeg har købt et IKEA køkken for ca 3½ år siden.
Alt var som det skulle være. DVS ingen mangler, som tidligere.
De var meget hjælpsomme. Og havde gode råd til opsætningen.

Held og lykke.
Kim JJ