Findes VirtualDub til Mac?
Fra : Peter Ursin

Dato : 20-04-03 11:44

Hej,
Til de ikke indviede så er det et freewareprogram hvor man kan hente sin
film ind, måske klippe lidt i den, dele den, eller kode den i andet format?
Rigtig godt program som jeg har brugt meget på pc'en. Jeg går mere og mere
over til Mac'en så derfor findes programmet eller noget tilsvarende til Mac?

mvh
Peter Ursin

Fra : Bitbucket

Dato : 20-04-03 13:28

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> over til Mac'en så derfor findes programmet eller noget tilsvarende til Mac?

Kan du sige iMovie?
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-04-03 13:54

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Kan du sige iMovie?

iMovie og VirtualDub er meget forskellige programmer. Hvis man er til
redigering, så er iMovie selvfølgelig bedst, men VirtualDub bruges især
til kodning af DiVX film og behandling af disse. Der findes desværre
ikke et så komplet program til Mac'en endnu.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Bitbucket

Dato : 20-04-03 14:01

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> til kodning af DiVX film og behandling af disse. Der findes desværre
> ikke et så komplet program til Mac'en endnu.

Ja der savnes en god DivX/XVID encoder til Mac, der er man desværre nødt
til at gå omvejen med at kode til MPEG 1 eller 2 først.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten Lind

Dato : 20-04-03 14:44

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Ja der savnes en god DivX/XVID encoder til Mac, der er man desværre nødt
> til at gå omvejen med at kode til MPEG 1 eller 2 først.

Det er jeg ikke helt sikker på..... Prøv at se på disse to....jeg har
ikke selv haft tid endnu - du må gerne melde tilbage, om det er noget,
der er brugbart

http://doctor.3ivx.com/

http://www.mh1.de/divxray

Hel & lykke fra
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-04-03 16:34

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Ja der savnes en god DivX/XVID encoder til Mac, der er man desværre nødt
> til at gå omvejen med at kode til MPEG 1 eller 2 først.

Nu kommer det jo an på hvad originalmaterialet er. Hvis du har en DVD
kan du sagtens rippe den og kode den til DivX, XVID osv. på Mac'en. Der
er en del ok værktøjer til det, bl.a. ffmpegX og forty-two. De bygger
alle på unix kommandolinie programmer, som de styrer via en GUI.

Hvis du har en QuickTime film, så burde ffmpegX kunne spise den og lave
den om til DivX, men originalmaterialet skal være i en god kvalitet;
ellers er der ingen fidus i det, da DivX netop bruges pga. kvaliteten
kontra pladsforbruget. Det er derfor typisk DVD-film man konverterer.

Det er også muligt at lave VCD og SVCD, så alle mulighederne er der, men
programmerne virker bare ikke altid lige godt og kan være lidt
kryptiske. Jeg har kæmpet utroligt meget med at få samlet en SVCD film,
som fylder 3 CD'ere, til én DVD, med undertekster som jeg har hentet på
nettet. Det virker nogenlunde, men det helt store problem er at lyden og
billedet ikke følges ad, da det kræver en ekstra indsats.

Lige nu er jeg hoppet over på PC'en, for her er der altså en flere
værktøjer.