Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad skal man vælge Canon D10 eller Nikon ~
Fra : bp

Dato : 20-04-03 08:50

Hvad er jeres meninger/tanker om "subject" ?

Mvh
BP

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 20-04-03 09:40

jeg vil nok sige at det kommer an på om du har nogle objektiver til enten
Canon eller Nikon, hvis ikke, synes jeg at de næsten er ligeværdige.
Personligt ville jeg vælge Canon D10, men smag og behag, objektiv samlingen
derhjemme må nok afgøre det...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Alex W

Dato : 20-04-03 13:58

Har lige skiftet fra Nikon analog system til Canon digital 10D

Objektivmæssigt laver Nikon lidt bedre widevinkler og Canon bedre teler...
Men, prisforskellen på husene er ret stor og for mig ser det ud som om Canon
har et forholdsvis stort forspring mht. udvikling af SLR digi ....

Jeg er meget glad for mit, men jeg skal lige vende mig til at objektiverne
sættes 'forkert' på .. )

/Alex

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 22-04-03 11:36

Hmmm sjovt nok jeg skulle lige til at skrive det samme.
jeg ved nemlig ikke hvad for en jeg skal købe.

Canon 10D har en CMOS-sensor på 6,3 mill. pixels.
Man kan vist nok indstille Kelvingraderne efter lyset der er til stede (dvs.
man får billederne ind med de "mere rigtige" farver"
Lysfølsomheden går op til 3200 ISO. Opladeren klarer 650 billeder per
opladning.

Det er sårn set det eneste jeg ved om kameraet, da det er meget nyt.

mvh
/mircea

Fra : BP

Dato : 25-04-03 12:27

Du må meget gerne maile mig hvis du kommer nærmere en konklusion på hvad der
er det bedste tekniske valg :)

mvh
Bo