CPU opgradering til imac DV SE ?
Fra : macduke

Dato : 18-04-03 09:59

Hej

Er det muligt at foretage en CPU opgradering på en imac DV SE (400
mhz, 13 Gb harddisk etc.).

Jeg har søgt en del på nettet uden at finde noget !

Vil være meget glad for en afklaring om det kan lade sig gøre.

mvh
Per

Fra : Per Madsen

Dato : 18-04-03 16:18

macduke <dukeski@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har søgt en del på nettet uden at finde noget !
>
> Vil være meget glad for en afklaring om det kan lade sig gøre.

Det kan godt lade sig gøre, men det er meget dyrt og kan sikkert ikke
betale sig. Jeg ville i hvertfald ikke bruge pengene på det. Hvis du
sælger din "gamle" iMac og bruger de penge du ville bruge på et
opgraderingskort, kan du få en helt ny maskine. Ga' det mening,- det lød
lidt underligt
Anyway, det er bare min mening...

Du kan læse mere om det her:

http://www.mediamac.dk/index.php?page=news:show,id=8623

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 18-04-03 18:53

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> [...]
> sælger din "gamle" iMac og bruger de penge du ville bruge på et
> opgraderingskort, kan du få en helt ny maskine. Ga' det mening,- det lød

Det lyder bestemt ikke underligt og giver mening. Fejlfrit dansk på nær
et manglende komma efter penge, men present er det vist temmelig
ligemeget, hvor der sættes kommaer.
God påske, Per
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Per Madsen

Dato : 18-04-03 20:12

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Det lyder bestemt ikke underligt og giver mening. Fejlfrit dansk på nær
> et manglende komma efter penge, men present er det vist temmelig
> [...]

He he, det var godt- og i lige måde

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 19-04-03 08:16

Morten Lind skrev:

> Det lyder bestemt ikke underligt og giver mening. Fejlfrit dansk på nær
> et manglende komma efter penge,

Nej, ikke - så vidt jeg ved - med "nyt komma".

--
God påske til alle fra Jesper Juellund Jensen

Fra : Morten Lind

Dato : 19-04-03 09:22

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Nej, ikke - så vidt jeg ved - med "nyt komma".

Hæ, hæ......du har også behændigt udeladt de ord af mine, der dækker
"det nye komma" ind(den sidste sætning).

Jeg har iøvrigt læst et sted, at man er ved at opgive det. Det nye,
altså - men nu får vi se - Det "gamle" er i hvert fald klart det
nemmeste, hvad angår udførelsen og forståelsen.
M.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-04-03 10:01

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Jeg har iøvrigt læst et sted, at man er ved at opgive det. Det nye,
> altså - men nu får vi se -

Hvor har du læst det? Mht. hvad der er let, så er den eneste forskel vel
at der med det nye komma ikke sættes komma foran ledsætninger. Alle
andre regler er ens. Det giver færre kommaer og dermed færre muligheder
for fejl, og det giver sætninger som meningsmæssigt ikke "hakkes over".

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Morten Lind

Dato : 20-04-03 14:22

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> andre regler er ens. Det giver færre kommaer og dermed færre muligheder
> for fejl, og det giver sætninger som meningsmæssigt ikke "hakkes over".

Hvis jeg kunne huske, hvor jeg havde læst det, havde jeg skrevet det -
det kan også være noget, jeg har hørt i radioen. Jeg kan ikke huske det.

Iøvrigt har du ret, men da "ingen" bruger det som ment, bliver det
omsonst.
M.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 18-04-03 20:58

> [...]

> Jeg har søgt en del på nettet uden at finde noget !
>
> Vil være meget glad for en afklaring om det kan lade sig gøre.

Mig bekendt er det kun iMac Rev A 233MHz der kan processoropgraderes
fordi den har mezzaninporten.

Fra : Morten Lind

Dato : 19-04-03 07:13

Jesper Ørsted <not@home.invalid> wrote:

> Mig bekendt er det kun iMac Rev A 233MHz der kan processoropgraderes
> fordi den har mezzaninporten.

Skidegodt, Jesper.......det må vi prøve, når vi bliver gamle - sådan én
har jeg jo
(Men det er nok for dyrt, hvis det bare er for sjov).
M.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 19-04-03 07:25

> [...]

> har jeg jo
> (Men det er nok for dyrt, hvis det bare er for sjov).

Grafikkortet er heller ikke noget at råbe hurra for i en iMac Rev A, så
det er nok ikke umagen værd at sætte en ny processor i den!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-04-03 15:31

Hej Per

macduke wrote:

> Er det muligt at foretage en CPU opgradering på en imac DV SE (400
> mhz, 13 Gb harddisk etc.).

Du kan selvfølgelig altid fylde den op med mere RAM og en større HD, men
en processoropgradering kan ikke lade sig gøre. Det gælder for alle
iMacs fra 350-700mhz. Disse maskiner kan ikke opgraderes til højere
hastigheder. Det eneste, der kan fås til +350mhz maskinerne er Firewire
enhancers.

> Jeg har søgt en del på nettet uden at finde noget !

Det bedste sted at søge, hvis man vil vide den slags er på
www.xlr8yourmac.com og på www.otherworldcomputing.com. Her kan man få
alt (næsten da) at vide omkring opgraderinger eller ikke.

> Vil være meget glad for en afklaring om det kan lade sig gøre.

Jeg håber svaret er godt nok... - men ellers er en 400DV SE nu slet ikke
så tosset en maskine. Jeg har leget lidt med en sådan, og jeg synes
faktisk den er ret kvik!

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-04-03 21:35

> [...]
> iMacs fra 350-700mhz. Disse maskiner kan ikke opgraderes til højere
> hastigheder. Det eneste, der kan fås til +350mhz maskinerne er Firewire

Der har nu ellers lige været en omtale af det hos Mediamac. Men helt let
er det ikke. Det kræver, at man sender hele motherboardet ind, og
foreløbig kan man vist kun gøre det i USA.
<http://www.mediamac.dk/index.php?page=news:show,id=8623>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-04-03 00:42

Hej Henrik

Jeg skal ikke vurdere, hvad MediaMac skriver om dette, men 'eksperten' på
området - Otherworld Computing - hævder altså, at det ikke kan lade sig gøre.

Når man taler om opgraderinger, så regner jeg - og nok de fleste andre med, -
at det drejer sig om, at man kan købe en opg. selv og selv montere den, som
man normalt gør. - Så hvad man kan gøre enten ved at sende den ind til Apple
eller et andet firma, er for såvidt ikke relevant i normal forstand.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Madsen

Dato : 20-04-03 04:42

Hej Erik Richard

> Jeg skal ikke vurdere, hvad MediaMac skriver om dette, men 'eksperten' på
> området - Otherworld Computing - hævder altså, at det ikke kan lade sig gøre.

Ikke destomindre sælges de altså

http://www.technowarehousellc.com/g4upforslloi.html

> [...]
> man normalt gør. - Så hvad man kan gøre enten ved at sende den ind til Apple
> eller et andet firma, er for såvidt ikke relevant i normal forstand.

Det er vel et definintionsspørgsmål...
Men jeg skulle nu ikke nyde noget af at sende mit motherboard til USA

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-04-03 01:11

Hej Per

Per Madsen wrote:

> Ikke destomindre sælges de altså
>
> http://www.technowarehousellc.com/g4upforslloi.html

- Det er jo det, jeg siger... Jeg afviser ikke, at sådanne opg. findes. Det,
jeg vil sætte endda MEGET store spørgsmålstegn ved, er, hvor gode sådanne
opgraderinger er. Når OWC ikke har sådanne opgraderingstilbud, så tvivler jeg
stærkt på, at det er en velafprøvet teknik.

> Det er vel et definintionsspørgsmål...
> Men jeg skulle nu ikke nyde noget af at sende mit motherboard til USA

Absolut heller ikke her! - Man aner jo ikke noget om, hvad man får tilbage igen, -
hvis man altså får noget tilbage.... - Svjh. kunne man i 'gamle' dage også sende
sin Apple Macintosh II et-eller-andet ind og få den opgraderet til fx. en Quadra
600, men jeg har ikke hørt om nogen af de meget få, jeg har kendskab til, der har
været tilfredse med det... - Så jeg tror, man skal være endda meget påpasselig med
den slags "fabriksopgraderinger"...

mvh. Erik Richard