Snegle!
Fra : Brian k lauritzen

Dato : 17-04-03 02:15

Hej,

Der er ved at være lidt overbefolket af snegle i mit 250l akvarie, jeg har
købt en sneglefælde, men den bliver fyldt med fisk efter ca. 5 min ( også om
natten ) er der nogen der kan anbefale en god fælde?
Jeg vil helst ikke rode for meget med kemikalier.

Jeg skal snart til at have en baggrund til akvariet, men dem jeg har set
koster en herregård, er der nogen der kan anbefale nogle gode og pæne til
under 1000kr? ( Det er til et akvastabil 250l )

--

Vh

Brian k lauritzen

Fra : Thomas

Dato : 17-04-03 07:06

Hej Brian

Hvorfor ikke købe en fisk der æder sneglene.

Jeg har gode erfaringer med pragtsmerlinger.

Mvh

Thomas

Fra : Jørn

Dato : 17-04-03 07:38

eller en kuglefisk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-04-03 08:42

"Brian k lauritzen" skrev i en meddelelse
> [...]
min ( også om
> natten ) er der nogen der kan anbefale en god fælde?
> Jeg vil helst ikke rode for meget med kemikalier.

Andre har foreslået pragtsmerlig og kuglefisk, der er skrappe til
at æde snegle - jeg bruger 4 pragtsmerlinger i mit
250 liter selskabsakvarie og ser aldrig snegle mere......

Netsmerlinger skulle også være gode - og de bliver
ikke helt så store som pragtsmerlinger.

I stedet for dyre fælder og andre underlige opfindelser
kan du lægge en kartoffelskive ned i akvariet på
en underkop - så samles sneglene til guffegilde - og du
kan fiske hele bunken op.

Sæt den ned om aftenen - sluk lyset - og fisk den så
op efter en time eller to.

Du kan nok finde mere om metoden her i gruppe, da metoden
har været omtalt jævnligt - søg evt via Google, der har en del
gamle indlæg med.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Brian k lauritzen

Dato : 18-04-03 01:22

"Jan Vestergaard" <jan@nomailjve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at æde snegle - jeg bruger 4 pragtsmerlinger i mit
> 250 liter selskabsakvarie og ser aldrig snegle mere......

Tak for svarene, jeg vil prøve de ting der er nævnt, ang baggrunde er der
nogen der kender nogle gode forhandlere, eller har nogen gode råd?

Vh

Brian k lauritzen

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 18-04-03 08:32

> [...]
>
> Tak for svarene, jeg vil prøve de ting der er nævnt, ang baggrunde er der
> nogen der kender nogle gode forhandlere, eller har nogen gode råd?

Hr. Bøgh er nok for beskeden til at nævne det selv, men han har faktisk
skrevet en rigtig god artikel om baggrundsbyggeri.

http://jan.boegh.net/akvarium/Fortællinger/Baggrundsbyggeri/Baggrundsbyggeri
..htm

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-04-03 08:56

On Thu, 17 Apr 2003 09:41:50 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@nomailjve.dk>
wrote:

> [...]
>en underkop - så samles sneglene til guffegilde - og du
>kan fiske hele bunken op.
>
>Sæt den ned om aftenen - sluk lyset - og fisk den så

Når du så har fisket dem op, kan du så ikke sende dem til mig? Min
kugelfisk keder sig...

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Brian k lauritzen

Dato : 18-04-03 10:50

> Når du så har fisket dem op, kan du så ikke sende dem til mig? Min
> kugelfisk keder sig...
>
> Fly
>
> --
> In space nobody will hear your cream

Hehe, ja man skulle være franskmand så havde man ikke de problemer...

Fra : Martin Sorensen

Dato : 22-04-03 08:42

Hvis du har sydamerikanere kan du evt prøve med nøglehulsciklider - hvis du
kan finde nogle.

/Martin