Genstart af akvarium
Fra : Alan Olsen

Dato : 16-04-03 08:21

Jeg har spurgt om det før, og fik det svar at jeg skulle hæve temperaturen i
akvariet til 30 grader i 3 dage, så døde snylterer og parasitter. Men hvad
med sneglene og deres æg. Dør de også ved denne opvarmning ?

Mvh Alan

Fra : Dan Mortensen

Dato : 16-04-03 09:34

Alan Olsen wrote:
> [...]
> temperaturen i akvariet til 30 grader i 3 dage, så døde snylterer og
> parasitter. Men hvad med sneglene og deres æg. Dør de også ved denne

3 dage er nok i underkanten hvis vi snakker ICK en uge vil gøre mig mere
tryg, sneglene skal nok overleve anyway.

/DM

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-04-03 10:29

"Alan Olsen" <al.olsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> akvariet til 30 grader i 3 dage, så døde snylterer og parasitter. Men hvad
> med sneglene og deres æg. Dør de også ved denne opvarmning ?

Nu har jeg ikke fulgt med i samtalen, så er ikke helt klar over hvilke
snylter og parasitter der er tale om.. - men! - alligevel tillader jeg mig
at blande mig *GG*

Punkt 1 - snegle skal dø *GGG* arj pjat.. men hos mig er de en plage

punkt 2 - da jeg en dag vågnede op til et rædsel af et akvarie fyldt med
planarier - gjorde jeg ikke andet end at fjerne fisk og planter, og så smed
meget varmt vand i. planarier lever ofte i bundlaget og- de skulle efter
sigende dø, når temperaturen er 50 + grader! - det virkede fint hos mig.

Så tjek lige omkring dine snyltere og parasitter.. om du kan nøjes med at
smide meget varmt vand i baljen.. istedet for at køre med 30 grader over en
længere periode.. - fordi hvor skal fisk m.m. være imens!

Ikke alle fisk kan tåle så høje temperature ligesom heller ikke alle planter
er ligeglade med tempen!

katja