Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A60/A70
Fra : Jens Christensen

Dato : 15-04-03 17:10

Hej.

Efter at have droppet ideen om et EX-Z3 og efter at have vurderet hvor mange
penge jeg synes jeg som studerende har til et digicam lige nu, har jeg
overvejet at gå fra et G3 og ned til et A60 eller A70 (stooooort spring). Så
kan jeg se om det er mig, og så spare sammen og købe G5 når det engang
kommer...
Men... skal man vælge et A60 eller A70? der er ca. 500,- forskel hvis man
køber det i Tyskland, og det er jo ikke det store, men så ruller
domino-effekten lige pludselig, og så kan man få et lidt bedre et for 500,-
mere, og hvis man så lige....
Er der nogen der har et godt råd her, evt. nogle der har et A60 eller A70
som kan sige god for det? har læst en del reviews, og samlet set får det ret
god kritik.
Hvis een skulle have en hjemmeside hvor han/hun har taget nogle billeder med
det ville det heller ikke være tosset.
Kan man sætte det til computeren og optage time-lapse sekvenser? jeg har
både set et "yes" og et "no" så jeg er ikke blevet meget klogere...

Håber på at nogen lige kan svare mig så jeg kan få taget en masse
(forhåbentligt) gode billeder i påsken.

Mvh.
Jens Christensen.

Fra : Henrik

Dato : 16-04-03 11:47

"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> wrote in message news:<3e9c2eb7$0$4361$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

[Canon A60 vs. A70]

Ja, "for 500 kr ekstra" øvelsen kan let blive dyr hvis den udføres for
mange gange

Jeg har selv lige købt et A60 (mit første digitalkamera) og jeg er
MEGET tilfreds. Billederne er rigtig gode, faktisk bedre end jeg
troede man kunne få dem for et kamera til 2500,- (www.kamerahuset.dk).

Så vidt jeg kan se på Computercitys feature-sammenligner, så er den
eneste forskel at A70 kører med 3.2 Mpixel, A60 "kun" med 2 (ok, A70
også større digital zoom, men det er imho en fuldstændig ubrugelig
feature).

Jeg har et par billeder liggende på www.fotokritik.dk hvis du vil se
eksempler (søg på fotograf Henrik Lauridsen)

Mvh
Henrik

Fra : Jens Christensen

Dato : 16-04-03 12:35

Hej Henrik!

Jeg synes billedekvaliteten er utrolig god, især når man tænker på prisen af
kameraet.
Hvis ikke jeg lige kommer forbi Tyskland, så tror jeg valget falder på et
A60. Tak for hjælpen!

Mvh.
Jens Christensen