lagkage til børnefødselsdag...
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-04-03 11:32

er der nogen der ligger inde med en god lagkage til en 9 års drenge
fødselsdag*G*??

jeg er selv lidt på bar bund, da det eneste knægten har anmodet om er boller
og sodavand*G*

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 15-04-03 11:39

Hej Sabina!

Hvad med at lægge lagkagen sammen med flødeskum med knuste makroner i, pynt
med flødeskum og halve eller kvarte jordbær. Det er nemt og hurtigt og de
børn jeg kender er vilde med kagen.

Hilsen
Peter

Fra : Jeanette Østerbæk

Dato : 15-04-03 11:32

> Hvad med at lægge lagkagen sammen med flødeskum med knuste makroner i,

En mulighed er også flødeskum med knuste "rutebiler".. Det er absolut guf.
Smager hen ad cacaopulver man rører i mælk..

Mvh Jeanette

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 15-04-03 12:54

"Jeanette Østerbæk" <jeanette@vm-elektro.dk> skrev i en meddelelse

> En mulighed er også flødeskum med knuste "rutebiler".. Det er absolut guf.
> Smager hen ad cacaopulver man rører i mælk..
>
> Mvh Jeanette

....eller flødeskum tilsat smeltet chokolade. Bedst (efter min mening) med en
chokolade med lidt knas af en slags. Toblerone er guf! Lad den smeltede
chokolade køle lidt af, før den vendes i flødeskummet.

MVH Mette

Fra : D. R. Sijm

Dato : 15-04-03 13:53

Tjah - her i huset har klassikeren igennem min ældste søns liv (13 år) været
Lyse bunde (hjemmebagte) med ælbemos og creme i det ene lag og
hindbærsyltetøj og creme i det anden lag - glasur på toppen.

Æblemosen gir lagkagen et let frisk pift - ellers kan det godt blive FOR
sødt og vammelt - selv til børn.

En god lagkageregl er forøvrigt - (undtaget hvis fyldet består af flødeskum)
at lægge den sammen dagen før den skal spises - så bundene kan suge lidt
fugt fra fyldet og det hele gå op i en højere enhed!

mvh

dyveke

Fra : Margit

Dato : 15-04-03 21:19

Hvad med brune lagkagebunde med flødeskum m. knuste rutebiler.
Pyntes med glasur eller flødeskum og så de der flotte små kulørte
chokoladelinser m, chokolade indeni. - husker ikke hvad de hedder
Mvh Margit

Fra : Nette

Dato : 16-04-03 08:04

"Sabina Hertzum" skrev i en meddelelse
> er der nogen der ligger inde med en god lagkage til en 9 års drenge
> fødselsdag*G*??

Hvad med hvide bunde, knuste rutebiler og moset bananer?
Pyntet med hvid glasur, kulørt krømmel og selvfølgelig ni små lys?

> jeg er selv lidt på bar bund, da det eneste knægten har anmodet om er
boller
> og sodavand*G*

Hvor taknemmeligt, tillykke med ham

Nette

Fra : Pia J

Dato : 16-04-03 08:10

Nu bliver jeg nødt til at spørge: HVAD er rutebiler???

:Pia

Fra : Annika Pedersen

Dato : 16-04-03 08:57

> Nu bliver jeg nødt til at spørge: HVAD er rutebiler???
>
>:Pia

En (art) marengsmasse med cacao i - sprøde (derfor lette at knuse),
og meget søde. Erfaring siger at en åben pakke kan holde sig sprød
længe selvom de får luft :\

STORT arbejde at lave selv (når man ikke har noget at presse dejen
igennem og det så er på "ske-metode")

(http://www.bager-kim.dk/opskrifter.vis.php?id=722)
Desværre kunne jeg ikke finde et billede i farten, men kan oplyse at
de er i enhver butik ved kage/marengstingene

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-04-03 11:09

Nette wrote:
> "Sabina Hertzum" skrev i en meddelelse
>
> Hvad med hvide bunde, knuste rutebiler og moset bananer?
> Pyntet med hvid glasur, kulørt krømmel og selvfølgelig ni små lys?

lagkagen kommer til at vente til dagen, og i dag blev der besluttet at der
skal laves kagemand af vandbakkelsedej....... Bedste kommer og laver den ;)
den er garanteret også et hit hos drengene*G*

> Hvor taknemmeligt, tillykke med ham

meget*G* han er egentlig lidt spøjs på det plan ;) og tak ;)

tusind tak for alle de gode ideer.... inspirationen fejler ihvertfald ikke
noget.....