Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket Kamera A40 eller A60
Fra : Steen Bjerre

Dato : 14-04-03 19:05

Jeg har planer om at købe mit første Digitale Kamera, og jeg har set testen
i Privat Computer, hvor de anbefaler Canon PowerShot A40.
Jeg har fundet at den koster knap 2500 kr. i edb-priser, men jeg kan se at
man kan få en A60 100 kr. billigere.
Så hvidt jeg kan læse mig frem til på nettet, så er A60 en anelse bedre end
A40, men jeg vil gerne høre nogle kommentarere.

Det er jo nok billiger at købe over nettet, men da det jo nok er nødvendigt
at få et større hukommelse kort, end det der medfølger + en oplader til
nogle bedre batterier + en kamerataske. Ved jeg ikke om det måske kan betale
sig at give en anelse mere for kameraet, da man måske samtidligt kan handle
med ovenstående tilbehør.

Hilsen

SB

Fra : Morten

Dato : 14-04-03 19:33

A60 - ganske simpelt fordi det er afløseren for A40 (ok, A70 er også en
afløser - bare med 3 megapix). Jeg ville klart vælge A60.

Af opladelige batterier har www.batterier.dk eller www.thansen.dk masser.
THansens 1-time oplader er bare et hit - 1 time og ét sæt (4 stk.) batterier
er klar. Vælger du MW5798 eller MW4798 sættet fra www.batterier.dk skal du
vente i 3 timer på de første 2 batterier og endnu 3 timer for de næste 2.

For CF-kort tjeck: http://www.edbpriser.dk/hardware/flashram.asp

Mvh
Morten

Fra : klander

Dato : 14-04-03 22:12

"Morten" <fjerndenneteksther_tilt_u@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> A60 - ganske simpelt fordi det er afløseren for A40 (ok, A70 er også en
> afløser - bare med 3 megapix). Jeg ville klart vælge A60.

hej
A60 afløser A30 A70 afløser A40 ;)

Men tag A60 den skulle have en bedre autofocus

Mvh
Kurt

Fra : Morten

Dato : 15-04-03 06:41

> hej
> A60 afløser A30 A70 afløser A40 ;)
>
> Men tag A60 den skulle have en bedre autofocus

OK, så er det sat på plads ;)
Forskellen på A60 og A70 er jo kun opløsningen. Derfor mener jeg nu godt man
kan se A60 som afløser for A40 også eftersom A40 og A60 har samme opløsning.

Nu jeg tænker over det, var der så ikke noget med A40 ikke har rigtig
blændemekanisme modsat A60/70?

Mvh
Morten

Fra : Mads Stetter

Dato : 14-04-03 21:31

Steen Bjerre wrote:
> [...]
> om det måske kan betale sig at give en anelse mere for kameraet, da
> man måske samtidligt kan handle med ovenstående tilbehør.

Jeg har lige købt ved www.Billigefilm.dk og det gik over alt forventning!

Bestilte først et Sony P71, han ringede dagen efter for at sige den var
udgået, men jeg kunne få P72 til samme pris pga fejlen! FIN service!

Han har også komplette udstyrspakker... Hvis du vil prutte om prisen, så giv
ham et ring... han er nok til at snakke med!

MVH Mads Stetter

Fra : Bangsbo

Dato : 15-04-03 05:00

Hej Steen ....

Canon PowerShot A40 er et rigtig godt køb men har du de
sidste penge ville jeg også købe A70 ...

Jeg har haft A40 siden 1/9 - 2002 og er utrolig tilfreds.

Også jeg køber ekstra udstyr hos www.thansen.dk og min
fototaske har kostet en flad 10'er .... i en 10 kroners butik
her i byen og det passer fint ...

Vil du spare disse 6-700 Kr. så tror jeg du vil blive
tilfreds med selv et CanonPowershot A40 se evt. ind
http://www.sitecenter.dk/bangsbo der ligger
mange af mine billeder ....

Held og Lykke

Med venlig hilsen
Keld Gydum
--
Stenbakkevej 37 2.th.
9900 Frederikshavn

Fra : Steen Bjerre

Dato : 15-04-03 15:40

Tak for de gode råd, nu har jeg bestilt en A60

MVH
SB