AIFF -> mp3 - hvilke parametre?
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-04-03 22:59

Så er det lykkedes at hælde DAT ind i Mac'en som AIFF, og herfra
klippet til det, så det kan være på 2 cd'er. Nu kommer turen til at
lave AIFF'erne om til mp3. Der er tale om et interview som skal ftp'es
over net, så jeg vil gerne komprimere en del, dvs. til mono og i
mindre fantastisk kvalitet end jeg har nu. Hvad skal jeg gå efter
ift. sample-rate etc?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 14-04-03 23:04

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> over net, så jeg vil gerne komprimere en del, dvs. til mono og i
> mindre fantastisk kvalitet end jeg har nu. Hvad skal jeg gå efter

Almindlig tale?

Sample rate 22,05 KHz
Bitsize 16 bit
Mono
24 kbit
ABR eller VBR

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-04-03 23:12

not@home.invalid (Jesper Ørsted) writes:

> Almindlig tale?

Ja, altså et interview med nogenlunde almindelige stemmer. Ikke noget
med smølfer eller hvalsang.

> Sample rate 22,05 KHz
> Bitsize 16 bit
> Mono

OK, hvilket program er bedst at konvertere med? Sidder med SPARK ME
lige nu, men er ikke helt med på, hvordan jeg stiller på alting. Lyd
er lidt en ny verden for mig.

> 24 kbit

24 kbit hvad?

> ABR eller VBR

Hvad er det?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Bitbucket

Dato : 14-04-03 23:29

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Ja, altså et interview med nogenlunde almindelige stemmer. Ikke noget
> med smølfer eller hvalsang.

LOL!

> OK, hvilket program er bedst at konvertere med? Sidder med SPARK ME
> lige nu, men er ikke helt med på, hvordan jeg stiller på alting. Lyd
> er lidt en ny verden for mig.

Kender ikke Spark ME, jeg bruger bare iTunes, virker fint. Ellers prøv
med LAME.

> 24 kbit hvad?

24 kbit bitrate

> Hvad er det?