Foto
IBM760 5420
Teil 3020
CF kort, mange mærker og priser,hvad med k~
Fra : Jesper Skovlund

Dato : 12-04-03 20:38

Har bestilt et canon powershot s50 som jeg får på mandag.
Der følger et 32mb CF kort med, men jeg vil allerede nu gerne købe et
større, f.eks 256 mb ram kort til kameraet.
Så søgte jeg på edbpriser.dk på Compact Flash kort, og fik en masse
forskellige mærker og også mange forskellige
priser op. Fra ca 400 kr til ca.1200 kr. for et CF kort med 256mb. Det ene
et kodak det andet hed "no name".

Er det pengene værd at betale over dobbelt så meget?

Er ret grøn udi kort til digikameraer.

pft
mvh
Jesper

Fra : Karl Olsen

Dato : 13-04-03 00:32

Jesper Skovlund wrote:

> [...]
> Det ene et kodak det andet hed "no name".
>
> Er det pengene værd at betale over dobbelt så meget?

Der er forskel på CompactFlash-kort. Hvad forskellen er på Kodak og "No
name" ved jeg ikke, men jeg har selv sammenlignet hastigheden på et Apacer
256MB og et Kingston 256MB i mit Canon S45 ved at tage tre RAW-billeder i
continuous mode, og se hvor længe kameraet var om at skrive billederne til
flashkortet.
Resultat: Apacer: 21 sekunder, Kingston 11.5 sekunder.

Karl

Fra : Kent

Dato : 13-04-03 00:53

"Jesper Skovlund" <jesper-skovlund@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et kodak det andet hed "no name".
>
> Er det pengene værd at betale over dobbelt så meget?

Du kan finde en hel del info her:
http://www.digit-life.com/articles2/cftest/cftest-2k2.html

Og her:
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Du vil opdage, at pris og kvalitet absolut ikke altid
hænger sammen, når vi taler om CF-kort.

Du kan i øvrigt finde rigtigt mange indlæg om netop dit
emne her i denne gruppe!

Vh
Kent

Fra : Jesper Skovlund

Dato : 13-04-03 11:02

"> Du kan finde en hel del info her:
> http://www.digit-life.com/articles2/cftest/cftest-2k2.html
>
> Og her:
> http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

mange tak

> Du kan i øvrigt finde rigtigt mange indlæg om netop dit
> emne her i denne gruppe!
>
> Vh
> Kent

Har også læst dem, men forstod kun de færreste.
Derfor forsøgte jeg selv i håbet om at forstå mere denne gang.

mvh
Jesper

Fra : henrik59

Dato : 24-05-03 11:21

"Jesper Skovlund" skrev d. 12-04-03 20:38 dette indlæg :
> [...]
ene
> et kodak det andet hed "no name".
>
> Er det pengene værd at betale over dobbelt så meget?

Køb det billigste. Kan du overhovedet konstatere nogen forskel, er den
uden praktisk betydning for amatørfotografer.

http://www.kandu.dk/