Flere mailadresser i Mail
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-04-03 16:28

Hejsa,

Jeg har flere forskellige mail-adresser, som jeg godt kunne tænke mig at
bruge som afsender-adresser i Mail. Jeg vil altid bruge den samme server
til afsendelse og al min mail kommer ind via den server, da alle
adresser er sat til at videresende til den.

Jeg kan ikke lige lure, hvordan jeg skal gøre det i Mail. Jeg har en
lokal IMAP-server stående, hvis det har nogen betydning.

Mail kommer op og brokker sig, når jeg har oprettet den ekstra konto,
som har alle data og indstillinger til fælles med min normale, bortset
fra min email-adresse. Det kan den ikke li', for den siger, at en eller
anden sti allerede er besat.

Nogen ideer?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-04-03 19:55

Jeg lløste problemet ved at slette dem alle og oprette den een efter
een: Sørg for, at de alle har forskellig brugernavn.
Problemer er nogle mapper der dannes, og som ikke må have samme
brugernavn. (Bruger/Bibliotek/Mail/POP-brugernavn...)
venlig hilsen

Martin

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Mail kommer op og brokker sig, når jeg har oprettet den ekstra konto,
> som har alle data og indstillinger til fælles med min normale,

--and don't forget to boogie

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-04-03 21:32

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> Problemer er nogle mapper der dannes, og som ikke må have samme
> brugernavn. (Bruger/Bibliotek/Mail/POP-brugernavn...)

Man kan også angive flere adresser til samme konto i "Indstillinger" til
Mail ved blot at adskille dem med et komma. Problemet er bare, at ens
rigtige navn er det samme i alle tilfælde. Jeg savner også muligheden
for at lave "dummy-adresser", der kun bruges som afsender. Gør man, som
du nævner, så laver Mail da en postkasse til hver adresse, selv om de
bruger samme ind-boks.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-04-03 00:41

> [...]
> for at lave "dummy-adresser", der kun bruges som afsender. Gør man, som
> du nævner, så laver Mail da en postkasse til hver adresse, selv om de

Den med komma'erne er lige hvad jeg har brug for. Perfekt!!

Jeg har en mail-adresse på mig eget domæne, som jeg kun giver ud til få
mennesker, for at undgå spam. Derudover har jeg en .mac konto, som jeg
bruger til alle andre, og den vil jeg gerne kunne vælge, men den
vidersender bare al mail til min egen mailserver.

Fedest, tak Henrik!