Ftp i OS X
Fra : Henrik Münster

Dato : 10-04-03 09:08

Når nu man går ind i terminalen, tænder ftp og går ind på sit webhotel,
hvordan sletter man så dokumenter? Jeg troede, man brugte rm, men så
vidt jeg kan se, sletter det kun biblioteker. Vi jeg slette et dokument,
siger den bare: "Not a directory".

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Pernille Jensen

Dato : 10-04-03 09:33

> [...]
> hvordan sletter man så dokumenter? Jeg troede, man brugte rm, men så
> vidt jeg kan se, sletter det kun biblioteker. Vi jeg slette et dokument,

rmdir eller rm sletter en mappe.
delete eller del sletter en fil.

- Pernille

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-04-03 10:17

Pernille Jensen <pj@ae.ixserve.org> wrote:

> rmdir eller rm sletter en mappe.
> delete eller del sletter en fil.

Nå ja selvfølgelig. Det burde jeg have kunnet gætte Men tak for
det. Det virker fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Bitbucket

Dato : 10-04-03 09:38

> [...]
> hvordan sletter man så dokumenter? Jeg troede, man brugte rm, men så
> vidt jeg kan se, sletter det kun biblioteker. Vi jeg slette et dokument,

Må jeg anbefale ncftp? Det er et fremragende FTP CLI program der kan
mere end den indbyggede FTP.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-04-03 10:17

Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:

> Må jeg anbefale ncftp? Det er et fremragende FTP CLI program der kan
> mere end den indbyggede FTP.

Ellers tak. Den indbyggede kan jo meget mere, end jeg kan finde ud af.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Bitbucket

Dato : 10-04-03 10:21

> Ellers tak. Den indbyggede kan jo meget mere, end jeg kan finde ud af.

ncftp er faktisk nemmere fordi den understøtter almindlige UNIX
kommandoer, incl. rm !
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-04-03 18:29

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Ellers tak. Den indbyggede kan jo meget mere, end jeg kan finde ud
> af.

Den kan eksempelvis auto-complete sti-angivelse ved brug af TAB.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-04-03 10:11

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Den kan eksempelvis auto-complete sti-angivelse ved brug af TAB.

Kan den læse tanker?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 11-04-03 14:54

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Kan den læse tanker?

Ikke endnu. Til gengæld kan den hjælpe dig med at navigere rundt i
mappestrukturen på en ftp-server, fordi den kan se hvad mapperne
hedder. Hvis du eksempelvis skal finde frem til

ftp://janus.dk/skinke/rosiner/foo/bar

Kan du nøjes med nogle få tryk på tasterne, jvf. når du navigerer i
filstrukturen i terminalen på din lokale disk.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-04-03 09:35

> [...]

> Kan du nøjes med nogle få tryk på tasterne, jvf. når du navigerer i
> filstrukturen i terminalen på din lokale disk.

Det er selvfølgelig meget smart, men jeg har normalt ikke brug for ftp.
Jeg skulle blot lige slette nogle dokumenter. Normalt bruger jeg ikke
terminalen, så jeg er ikke så vild efter at installere en masse
CLI-programmer.
--
Henrik Münster
Esbjerg