Ikoner med striber
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-04-03 21:25

Det er sket nogle gange for mig at nogle filikoner på skrivebordet
pludseligt optræder med tre vandrette striber. I aften var det nogle AW
ikoner, men to gange tidligere var det HDikonen.
De forsvinder igen efter en outlog/inlog.

Er der nogen her som véd, hvad de striber betyder og hvordan de opstår?

MacOS 10.1.5

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 09-04-03 21:40

Mich. Ottosen <MichERINVALID@mail.tele.dk> wrote:

> MacOS 10.1.5
Ikke mange ved det, men Jaguarens forgænger går under kodenavnet "Zebra"

*undskyld*
q;-P

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-04-03 21:45

Jens Rasmussen <Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> Ikke mange ved det, men Jaguarens forgænger går under kodenavnet "Zebra"
>
> *undskyld*
> q;-P

Det gør da ikke noget, men den her Zebra står altså fuldstændig lodret
på bagbenene - for striberne er vandrette på ikonet, men på en Zebra i
normal opret stilling er striberne da lodrette
Og det er de osse, når Zebraen lægger sig ned på ryggen med benene i
vejret for at blive kløet bag ørerne eller på maveskindet. Men mine
erfaringer med Zebraer er ikke stor.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-04-03 14:40

> [...]

> De forsvinder igen efter en outlog/inlog.
>
> Er der nogen her som véd, hvad de striber betyder og hvordan de opstår?

Jeg har stadigvæk ikke fundet ud af, hvad der er galt. Men en god
Mac-ven, Niels, viste mig hvordan man gør ikonerne mindre. Så forsvinder
stregerne (det synlige symptom), men 'sygedommen' er der vel stadigvæk?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-04-03 16:11

In <1ftz9nq.1ebekk8rwhbpwN%MichspostIKKE@puttekasse.dk> Mich. Ottosen
wrote:

> [...]
> Mac-ven, Niels, viste mig hvordan man gør ikonerne mindre. Så
> forsvinder stregerne (det synlige symptom), men 'sygedommen' er der

Det er en 10.1.5 sygdom

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-04-03 22:59

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Det er en 10.1.5 sygdom

Mærkeligt. Kan du ikke komme det lidt nærmere? Jeg ville jo gerne vide
lidt mere om det.

Ellers må jeg gå ind på netdoktor.dk ?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-04-03 23:44

Eller <http://www.sundhed.dk>.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-04-03 00:58

> Eller <http://www.sundhed.dk>.

Ja, eller en eller anden brevkasse? "Hvad fejler min Mac, hvad doktor
Mac-Münster? Hvad fejler den?"

Kom nu frem med et svar, der forklarer, hvorfor nogle af mine ikoner på
skrivebordet kan få tre tværgående striber!

Jeg viste fænomenet frem for før omtalte Niels (der er Macmenneske og
supporter) men han havde aldrig set det før ..... er der heller ikke
andre her i gruppen der har set det det fænomen? Hvad skyldes det?
Betyder det noget?

Nu er jeg for alvor nysgerrig ! Det er stadigvæk MacOS 10.1.5

Jeg er osse meget seriøs omkring det. Kunne sagtens forestille mig at
ondskabens akse eller andet fy har invaderet min computer .... (en
smiley)

Hvis mit yderste alternativ er at geninstallere og reformatere, giver
jeg sikkert op - nå, ja, venter til sommerferien .... der er så mange
filer der skal laves back-up af. Det forekommer ret uoverskueligt
(selvom jeg har en en legit RetroSpect (hedder den det?), som jeg ikke
kan finde ud af at bruge

Men OK, de vigtige tekster og andet godt er lagt over på store, blanke
skiver, men der er jo alt det der gode 3.parts og updates, som jeg ikke
har lavet back-up af .... jeg skal tilbage til skiverne med 10.1.x og
lave updates derfra. Det .... lyder skræmmende og tidskrævende. Det med
at begynde from scratch ....

Så en virksom terminal-opskrift er meget velkommen.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-04-03 07:20

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Kom nu frem med et svar, der forklarer, hvorfor nogle af mine ikoner på
> skrivebordet kan få tre tværgående striber!

Jeg ved det ikke, men David Blangstrup kalder det en 10.1.5 sygdom. Det
er måske et kendt problem. Heldigvis er det kun kosmetisk.

> Jeg er osse meget seriøs omkring det. Kunne sagtens forestille mig at
> ondskabens akse eller andet fy har invaderet min computer ....

Nogle gange bliver jeg lidt bekymret for dig

> Hvis mit yderste alternativ er at geninstallere og reformatere, giver
> jeg sikkert op - nå, ja, venter til sommerferien .... der er så mange
> filer der skal laves back-up af.

Det kan ikke betale sig at bruge tid på det, hvis du ikke har et
alvorligt problem, nu hvor 10.3 nærmer sig. Vent hellere til
eftersommeren, og installer så Mac OS X 10.3 på den.

> Det forekommer ret uoverskueligt (selvom jeg har en en legit RetroSpect
> (hedder den det?), som jeg ikke kan finde ud af at bruge

Det er nu ellers et dejlig program. Har du læst brugsanvisningen?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-04-03 15:05

> Det er nu ellers et dejlig program. Har du læst brugsanvisningen?

Ja, det har jeg da, men jeg synes, at programmet er ret utilgængeligt =
vanskeligt at bruge. Men måske er det bare mig, der er lidt dum - det
_er_ tænkeligt.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-04-03 10:18

In <1ftzx7m.4ipsm61udffk8N%MichspostIKKE@puttekasse.dk> Mich. Ottosen
wrote:

> Mærkeligt. Kan du ikke komme det lidt nærmere? Jeg ville jo gerne vide
> lidt mere om det.
>
> Ellers må jeg gå ind på netdoktor.dk ?

Min Mac gjorde det bare osse, da jeg var i 10.1.5 -- du bliver sgu nødt
til at få dig en kat!
--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-04-03 13:18

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Min Mac gjorde det bare osse, da jeg var i 10.1.5 -- du bliver sgu nødt
> til at få dig en kat!

En Puma er da også en slags kat?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-05-03 07:48

> En Puma er da også en slags kat?

Har du en Ford Puma? Min bil har en løve på kølergrillen
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-04-03 10:20

In <1fu0jvl.1w54yt6w48jnkN%henrik@muenster.dk> Henrik_Münster wrote:

> [...]
> alvorligt problem, nu hvor 10.3 nærmer sig. Vent hellere til
> eftersommeren, og installer så Mac OS X 10.3 på den.

Det har jeg heller aldrig kunnet. Jeg hader den! Jeg synes .Mac backup
er perfekt! Hvis man altså var medlem af de riges klub.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-04-03 10:54

> Det har jeg heller aldrig kunnet. Jeg hader den! Jeg synes .Mac backup
> er perfekt! Hvis man altså var medlem af de riges klub.

Jeg har begge dele, så jeg må tilhøre overklassen. Jeg vil blot lige
sige, at det ikke bare er en dans på roser. I hvert fald har roserne
også torne.
Retrospect er et rigtigt godt program. Det har altid virket
perfekt. Jeg har nogle gange hentet filer, jeg ved en fejl var kommet
til at slette, dybte nede i en backup. Det virker altså bare, det
program.
Men jeg må tilstå, at jeg er blevet lidt doven med back-up. OS X
er så stabilt, at jeg ligesom ikke føler et behov. Jeg kontrollerer
heller aldrig olie på bilen. Når man har gjort det 100 gange og fundet
ud af, at den stort set ikke bruger olie, så gider man ikke blive ved.
Backup er let at bruge, og jeg bruger det også nu. Men det er et
simpelt program uden mange funktioner.
--
Henrik Münster
Esbjerg