hjemmesidehjælp..
Fra : Michael Holm

Dato : 08-04-03 10:26

for lang tid siden har jeg lavet hjemmesiden i signaturen, og opdater en
gang imellem via golive 6. Har lige efter morten og peters recept lavet
en "favicon" ikon til adressse feltet !
Men opdager nu til min store skræk at rullemenu-genvejen ikke virker i
safari er der nogle der har nogle hints til om det kan virke og
hvordan ?
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 08-04-03 11:25

In dk.edb.mac, Michael wrote:

> [...]
> Men opdager nu til min store skræk at rullemenu-genvejen ikke virker i
> safari er der nogle der har nogle hints til om det kan virke og

Jeg har i hvert fald en idé om at det ville hjælpe hvis du fjernede
nogle af de gentagelser af dine javascripts du har.

Prøv at indsætte dette html:

    <http://it.edu/people/jcv/usenet/holm.txt>

i stedet for det der er står i right.html nu. Det er det samme som
right.html, blot renset for de omkring 800 liniers gentagelse af de
samme scripts.

Det er ser ud til at det fiksede problemet her.

"Bistromathics,' he said, 'the most powerful computational force
known to parascience."

Fra : Michael Holm

Dato : 08-04-03 12:31

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> samme scripts.
>
> Det er ser ud til at det fiksede problemet her.

hmmm, filen blev slanket nu forstår jeg hvorfor nogen syntes
golive sviner men den virker ikke...
måske ligger problemet at den skal åbne siden i en anden frame "main",
lige nu prøvet jeg at sætte en underscore før main "_main" i target , i
Safari åbner den så linket i et nyt vindue (i IE i samme vindue - men
altså uden frames
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 08-04-03 12:55

In dk.edb.mac, Michael wrote:

> [...]
> lige nu prøvet jeg at sætte en underscore før main "_main" i target , i
> Safari åbner den så linket i et nyt vindue (i IE i samme vindue - men

Det virker slet ikke i Camino 0.7.

Jeg ville tro at, selv om det er korrekt markederede kommentarer, så
kan en line som denne:

   CSURLPopupShow(/*CMP*/'cs_form_name_0', /*CMP*/'cs_popup_name_0',
'_main');

Muligvis forvirre browserne mere end højst nødvendigt.

Prøv at lav den om til:

CSURLPopupShow('cs_form_name_0', 'cs_popup_name_0',
'main');

I stedet, og se om det giver pote.

   The sooner you fall behind,
   the more time you'll have to catch up. -- Steven Wright

Fra : Michael Holm

Dato : 08-04-03 13:16

> [...]

> Muligvis forvirre browserne mere end højst nødvendigt.
>
> Prøv at lav den om til:
>
> CSURLPopupShow('cs_form_name_0', 'cs_popup_name_0',

nope har lige testet lidt og på en måde virker den... den bruger
blot det ene link (til oversigt - indhold.html) hvergang ligegyldig
hvad man vælger ...
test : hvis man navigere til et punkt via links på billedet, og herefter
vælger et punkt i rullemenu'en så ryger man til startsiden
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Dan Henriksen

Dato : 08-04-03 15:03

Prøv at lave dine script tags om fra dette:
<script>

til dette:
<script LANGUAGE="JavaScript" type="text/javascript">

Jeg går ud fra at det er javascript du bruger.

Dan

Fra : Michael Holm

Dato : 08-04-03 15:11

Dan Henriksen <dan@1way2print.net> wrote:

> [...]
>
> til dette:
> <script LANGUAGE="JavaScript" type="text/javascript">
>
> Jeg går ud fra at det er javascript du bruger.

jeg må jo udstille min uvidenhed jeg ved det ikke.. jeg bruger bare
golive 6.0.1.............. men det prøver jeg lige om lidt !

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 08-04-03 16:23

> [...]

> til dette:
> <script LANGUAGE="JavaScript" type="text/javascript">
>
> Jeg går ud fra at det er javascript du bruger.

nope.. det gjorde ingen forskel.. men sjovt nok virker "send en mail" i
rullemenuen...
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Dan Henriksen

Dato : 08-04-03 16:38

Jeg tror at det et det Safari problem!!!
Din side virker fint i Camino, Netscape og IE5

Dan

Fra : Michael Holm

Dato : 08-04-03 16:49

Dan Henriksen <dan@1way2print.net> wrote:

> Jeg tror at det et det Safari problem!!!
> Din side virker fint i Camino, Netscape og IE5
>
> Dan

ok tak, jeg må jo sende en bug raport til apple
Er det OS 9 versioner du har af browserne eller er det OS X ?

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-04-03 23:50

Hej Michael

Hvis du mener menuen hvor man vælger emne, så virker den fint i Netscape
4.8/128bits
mvh. Erik Richard