HP 1200 USB printer usynlig i vælger?
Fra : Svend Erik Andersen

Dato : 04-04-03 17:18

Jeg har hjulpet en anden grafiker med at installere en HP 1200
USB-printer med Postscript under Mac OS9 (han bruger Quark). Maskinen
er en G4 PowerMac. Den printer gav en masse bøvl, når den skulle printe
dokumenter, som indeholdt EPS-filer, men efter at have fulgt div.
anvisninger lykkedes det, og den "kører som den skal" (men udprint i
baggrund skal være slået fra, og der skal vælges ASCII i stedet for
binær i Quarks printdialog).

Men der er en mystisk ting, som hverken Apples eller HPs supportere
umiddelbart kunne give svar på: Printeren dukker ikke op i Vælger. Er
der nogen, der kan fortælle mig, om det skal være sådan?

Mvh Svend Erik Andersen

Fra : Michael Holm

Dato : 04-04-03 18:37

Svend Erik Andersen <sea-grafisk@mail.dk> wrote:

> [...]
> umiddelbart kunne give svar på: Printeren dukker ikke op i Vælger. Er
> der nogen, der kan fortælle mig, om det skal være sådan?

hvordan har I installeret ? hvis man søger på hp.com får man ikke noget
resultat for HP 1200 ....- det jeg prøver at skrive er det den nyeste
driver I har ??
I venstre side af vælger dukker der heller ikke HP op der ?

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 04-04-03 20:35

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> driver I har ??
> I venstre side af vælger dukker der heller ikke HP op der ?

Hej Svend

Jeg har lagt driveren på min server:

ftp://mortenlind.dk/HP-Laser1200Driver

Bruger du ftp-klient, kan du nøjes med adressen og finde mappen selv.
Unstuff driveren - smid den på systemmappen, så finder den selv vej.
M.

Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Svend Erik Andersen

Dato : 05-04-03 11:12

Morten Lind wrote:

> [...]

Tak for din indsats, Michael. Jeg har lige checket HP (undskyld, printerens
fulde navn er HP Laserjet 1200), og det er den "sidste nye" HP driver til OS9,
version 3.0a, der benyttes (fra 21.5.2002). Jeg har iøvrigt fulgt HP's
support-anvisning om at kassere den driver, der fulgte med printeren og i
stedet benytte Apples generelle USB-printerdriver. Siden opdaterede jeg til
den nye HP-driver, men på intet tidspunkt har der været nogen HP 1200 i
Vælgers, hverken som ikon i venstre vindue eller som valgmulighed i højre
side, når man vælger Laserwriter 8 (printeren har postscript). Jeg har fulgt
HP's installationsprocedure.

Grafikeren har også en anden USB-printer (Epson inkjet), og den er tilstede i
Vælger, som jeg er vant til. Det er meget mystisk, men selvfølgelig lidt af
et luksusproblem, man kan jo vælge printeren vha kontekst-menu på
skrivebordsprinteren.

> [...]
>
> Bruger du ftp-klient, kan du nøjes med adressen og finde mappen selv.
> Unstuff driveren - smid den på systemmappen, så finder den selv vej.

Også tak til dig, Morten. Jeg får en fejlmeddelelse, når jeg bruger dit link,
nok fordi jeg ikke er så skrap til det med ftp-adresser, det må jeg se at få
lært. Men som du kan se, burde det ikke være et spørgsmål om korrekt driver.
Har du selv en HP Laserjet 1200 printer ?

Mvh Svend Erik

Fra : Svend Erik Andersen

Dato : 05-04-03 11:13