Ændring af bgColor i Frame miljø - HJÆLP !
Fra : AKM

Dato : 08-04-03 10:25

Hej alle sammen.

Jeg ville høre om der var nogen der vidste hvordan man laver
følgende funktionalitet.

På en side, der er indelt med en TopFrame, og en MainFrame,
ønskes det lavet således, at når der indlæses en nye side i
MainFrame, så skal TopFrame have skiftet bgColor til samme som
MainFrame.

Ser frem til at høre fra jer.

Hilsen Allan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-04-03 17:40

"AKM" <akm@maersk.it> skrev
> [...]
> ønskes det lavet således, at når der indlæses en nye side i
> MainFrame, så skal TopFrame have skiftet bgColor til samme som

Baggrundsfarve i en frame defineres af det dokument, der aktuelt er indlæst
i framen. Skal du have udskiftet baggrundsfarven i to frames samtidig, skal
du derfor udskifte begge rammers indlæste dokumenter.

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Ryan

Dato : 08-04-03 22:40

Hvis du sætter en onclick på dine links som dette, så kan du ændre
baggrundsfarven.

--
Ryan

Fra : AKM

Dato : 15-04-03 11:44

Jeg har beklageligt fået forklaret mig forkert, og prøver hermed
at rode bod på det. Jeg har fået Index.html til at åbne et nyt
vindue NYTVIN med Index2.html som indhold. Index2.html deles
skærmen i 2 frames, en TopFrame og MainFrame. Idet jeg i en menu
i TopFrame, foretager et valg, bruger jeg en onLoad funktion i
det valgte .html dokument, til at åbne endnu et nyt vindue, denne
gang navnet REMOTE (et lille aflangt vindue), og i dette skal så
indlæses nyt .html indhold. Fra REMOTE skal der så skiftes
indhold i MainFrame i NYTVIN, samtidigt med at der skiftes
bgColor i TopFrame i NYTVIN - så det er altså en lidt kringlet
sag.

Håber at I kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Allan Kedmi-Møller

Fra : 1069noreply@hotmail.~

Dato : 15-04-03 22:25

On Tue, 15 Apr 2003 10:44:24 +0000 (UTC), AKM <akm@maersk.it> wrote:

> bgColor i TopFrame i NYTVIN - så det er altså en lidt kringlet
> sag.

Det lyder sjovt !
Og skulle kunne lade sig gøre,
men det nemmere, hvis man kunne se eksemplerne .....

--
find clausen
www.photopress.dk