Gennemsigtigt link!
Fra : 4ZaKeN

Dato : 31-03-03 17:55

Dette indlæg har været før, men det ka jeg ik få til at virke, så
nu spørger jeg selv :D

Hvordan laver jeg et link så det næsten forsvinder når musen
bliver ført over, og så det kommer tilbage når musen fjernes??
Her er hva jeg har indtil videre:

Jeg regner med at det ska ind i <a>, men hvor og hvad?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Esben

Dato : 31-03-03 20:36

Hej

[snip]

> Hvordan laver jeg et link så det næsten forsvinder når musen
> bliver ført over, og så det kommer tilbage når musen fjernes??

Gennemsigtigt ved jeg ikke om man kan lave, men man kan lave en illusion af
det ved at gøre linket samme farve som baggrunden.
Det kan gøres med stylesheets!

> Her er hva jeg har indtil videre:

> Jeg regner med at det ska ind i <a>, men hvor og hvad?

I dette tilfælde bliver du nok nødt til at sætte din style i <head> eller en
ekstern fil, jeg vil forslå du læser nogle tutorials om CSS (cascading
stylesheets) f.eks. http://www.html.dk/tutorials/css/ og måske især
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion6.asp der handler om links.

Men for at give dig noget kode:
<head>
body {
color:black;
background-color:white;
}
a {
color:red;
}
a:hover {
color:white;
}
</head>

Esben

Fra : 4ZaKeN

Dato : 01-04-03 13:44

Er det ik muligt at gøre det på en lettere måde???

Eller ka man ikke gøre så når musen føres over, bliver skriften fed...? Det
vil jeg sådan set helst ha!

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-04-03 13:57

Nemt nok med lidt CSS.

a:hover {font-weight: bold}

Fra : 4ZaKeN

Dato : 02-04-03 22:27

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Nemt nok med lidt CSS.
>
> a:hover {font-weight: bold}

Det ka godt være det er nemt, ser da også sådan ud, men hvor ska jeg skrive det
i mit link? Det er jo en hel menu som ska gøre det...

Fra : Esben

Dato : 03-04-03 00:19

[snip]

> Det ka godt være det er nemt, ser da også sådan ud, men hvor ska jeg
skrive det
> i mit link? Det er jo en hel menu som ska gøre det...

<head>
HER!
</head>
osv...

læs: http://www.html.dk/tutorials/css/

Esben

Fra : 4ZaKeN

Dato : 03-04-03 13:45

> <head>
> HER!
> </head>
> osv...

Jaja.. Men hvis jeg nu har følgende

<head>
</head>

Hvor ska det stå henne? Inde i a eller? (vis det gerne)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-04-03 14:10

"4ZaKeN" <4zaken@armsved.dk> skrev

> Jaja.. Men hvis jeg nu har følgende

> <head>
> </head>

Du skal absolut ikke have en linje som <a href="news.htm">News</a> noget
sted før <body> eller efter </body>

Lær den grundlæggende opbygning af en hjemmeside her:
www.hjemmesideskolen.dk/html/nyside.asp

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Leonard

Dato : 03-04-03 14:41

4ZaKeN <4zaken@armsved.dk> wrote:

>Hvor ska det stå henne? Inde i a eller? (vis det gerne)

Her er vidst brug for det store stykke pap:

<head>
a:hover {font-weight: bold}
</head>

Læg mærke til strukturen i en html-side, først noget i <head>, det kan
være <style> som i dette tilfælde, og så noget i <body>, det er alt
det der vises på din hjemmeside, her et link.
Der må kun være en <head>-sektion, og den må ikke indeholde noget af
det der skal vises i <body>, og derefter må der kun være en
til i <head>.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : 4ZaKeN

Dato : 03-04-03 16:53

Tak alle... Jeg lavede en fejl, ved sQ godt det med <head> og <body>

sorry, men MANGE tak :D

Fra : 4ZaKeN

Dato : 03-04-03 17:23

Shit....

Nu er der opstået et nyt spørgsmål...

Ka jeg gøre, så den også skifter farve? Jeg tror jeg har fattet
konceptet omkring det, men hva er koden til at skifte linket (som er
hvidt) til rød??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-04-03 17:55

4ZaKeN <4zaken@armsved.dk> skrev :

>Ka jeg gøre, så den også skifter farve? Jeg tror jeg har fattet
>konceptet omkring det, men hva er koden til at skifte linket (som er
>hvidt) til rød??

Når du er bruger af html.dk, så finder du svar på de fleste
spørgsmål derinde, kig på ders cssguide.

http://www.html.dk/tutorials/css/lektion6.asp#hover
(og resten af siden).