Hitsene går tlbaglæns i tiden - og så acce~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-04-03 11:16

STORE HIT-BASKERE HENTES FREM OG PUDSES AF

SØMANDEN OG STJERNEN
Ja, det er rigtigt blevet moderne at hente de store hitbaskere frem og give
dem et par nye strofer. Sidst så vi det jo med efterårets store slager
"Sømanden og stjernen", som var en genindspilning af en genindspilning. Den
blev nok efterårets største danske hit. Derom kan vist ikke være megen
tvivl. I den nye udgave sang Richard jo mit livs "stjerne" i stedet for
"terne". Jov-jov, teksten fik også en pudsning, hehe. Det var vist ikke alle
som var tilfredste med den ændring.

TENNESEE WALTZ (Får Gitte Hohnnson sit gennembrud ?)
Ja, den blev jo genindspillet af Birthe Kjær, hvorefter den blev
gen-genindspillet af "Kandis" (yrdhk, ikke min kop kaffe) hvorefter den
netop er blevet gen-gen-genindspillet af en ny stjerne på hit-himlen i
Danmark, nemlig "Gitte Johnsson" (den var bedre), men Birthes var bedst og
hurtigst.

DE NÆRE TING
Ja, den har Flenmming Antoni netop genindspillet

PS: Det er en god ting at man graver disse gamle hits frem og giver dem nye
instrumenter, så går de ikke i glemmebogen. Og når deres tid er ved t være
kørt ud tager man dem bare frem igen igen. Så er det jo som en ny sang. Det
kan man jo ligeså godt gøre. Der er ingen grund til at de får lov at blive
væk. Dejligt at høre den samme sang i et verdens-hav af forskellige udgaver.

Hilsen Åge

PS: I Peter West`s øjeblikkelige hit synger han jo forresten også også om
gode gamle sang-folk. I ved nok hittet "Sigfred, Thøger og John", som hører
på fulde omdrejninger (altså hittet). Det er nok Sigfred Pedersen, Thøger
Olesen og John Mogensen han mener, i sangen.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 12-04-03 15:17

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Ja, det er rigtigt blevet moderne at hente de store hitbaskere
> frem og give dem et par nye strofer.

Hvor? Nede i forsamlingshuset?

> Sidst så vi det jo med
> efterårets store slager "Sømanden og stjernen"

Hvilket? Har aldrig hørt om den...

> som var en genindspilning af en genindspilning.

Jamen så er det nok derfor jeg ikke kender den - køber aldrig musik
på tankstationen.

> Den blev nok efterårets største danske hit.

Ja? Hvorfor er der så ingen der kender den? Og hvorfor var den ikke
nævnt ved div. prisuddelinger?

Fordi den kun var et hit på Vonsild Overdrev?

> Derom kan vist ikke være megen tvivl. I den
> nye udgave sang Richard jo mit livs "stjerne" i stedet for
> "terne".

Richard? Vel ikke Richard Ragnwald, dansktoppens svar på Kristen
Poulsgaard?

> Jov-jov, teksten fik også en pudsning, hehe. Det var
> vist ikke alle som var tilfredste med den ændring.

Jeg ville være mere tilfreds hvis Ragnwald udgav en CD, hvor alle
numrene synges i badekarret med hovedet under vandet - optaget i et
enkelt take.

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.bindernaes.dk>

Fra : e-block

Dato : 12-04-03 16:44

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg ville være mere tilfreds hvis Ragnwald udgav en CD, hvor alle
> numrene synges i badekarret med hovedet under vandet - optaget i et

tror (´heldigvis) ikke at han kommer ret langt...
e-block