musik og sang om foråret
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-04-03 10:37

Hej musikelskere.

"I dag springer stikkelsbærbuskene ud" står der i min
naturlommekalender under lørdag den 12. april. Det
inspirerer mig til et spørgsmål om forårsmusik/sang.
Efteråret og julen er der jo et 'hav' af sange om.
Men har I nogle bud på gode forårs-melodier/sange?
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- som lader "Le Sacre du Printemps"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-04-03 11:28

Herluf Holdt, 3140 <herluf@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mgRla.15150$y3.1334868@news010.worldonline.dk...

> Men har I nogle bud på gode forårs-melodier/sange?

SVAR:

Frøken forår (Med Bjørn og Okay eller var det måske Bjørn Tidmand)

Den gamle Tennesie Waltz med den nye stjerne Gitte Johnson. Netop tested på
Dansktoppen
(Det var FOÅR, vi var unge og de spille`d Tennesie Waltz)

Hilsen Åge

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 12-04-03 12:41

Herluf Holdt, 3140 <herluf@worldonline.dk> wrote:
> Men har I nogle bud på gode forårs-melodier/sange?

Anne Linnets "Forårsdag" og "Forår Fatale"
Poul Krebs: "Fri som et forår"
Poul Dissin: Hilsen til forårssolen

Fra Højskole sangbogen og lignende:

Det er i dag et vejr