/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Final Matrix Trailer
Fra : Peter Larsen


Dato : 11-04-03 00:22

http://progressive1.stream.aol.com/wb/gl/wbonline/progressive/thematrix/us/m
ed/trailer_final_1000_dl.zip

Stor satan, næsten 100 megs.

Synes den ser ok ud....

Hilsen

Peter



 
 
FreddiE (11-04-2003)
Kommentar
Fra : FreddiE


Dato : 11-04-03 00:49


"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3e95fc5f$0$31950$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Stor satan, næsten 100 megs.

Overført: 94,6 MB i 7 min 27 sek
Overførselshastighed: 216 KB/sek

Flere år tilbage havde jeg et 28.8Mbps modem; jeg hentede en spil demo på
ca. 1 time og den fyldte 8 MB.

--
mvh. FreddiE



Sparre (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Sparre


Dato : 11-04-03 07:34

> Overført: 94,6 MB i 7 min 27 sek
> Overførselshastighed: 216 KB/sek
>
> Flere år tilbage havde jeg et 28.8Mbps modem; jeg hentede en spil demo på
> ca. 1 time og den fyldte 8 MB.

heh kender situationen startede selv ud med 56 k, så fik vil 256/256,
det var ikke nok, så fik vi 512/128 (crap med kun 128 up), så fik vi
512/512, det kørte fint, men endte jo hurtigt med ikke at vre hurtigt nok
så nu har vi 1024/512 og det skal jo nok ende på 2048+ på et tidspunkt

FART TIL FOLKET NU !

--
Sparre



Peter B. Juul (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 11-04-03 11:13

"Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> writes:

> heh kender situationen startede selv ud med 56 k,

56k? Vi _drømte_ om 56K.

Mit første modem var 2400 bps. Først da jeg blev ansat hos en
internet-udbyder blev det muligt for mig at få fingrene i disse helt
nye, revolutionerende 28K modemmer, der virkelig pressede teknologien
til det yderste.

Og før det havde jeg en spejdertrop ansat til at MORSE internettet til
mig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "What business did a man and a wolf
The RockBear. ((^)) had ridden a mark."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Stefan Bruhn (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 11-04-03 19:03

On 11 Apr 2003 12:12:51 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>56k? Vi _drømte_ om 56K.

Jeg mindes at det første jeg havde var 14.4K, men det kan evt. have
været mindre. Det var tider :) (eller, nej)

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Jacob (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 11-04-03 19:14


"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> wrote in message
news:oq0e9vgoilpv216arg6rjelv6vmjbsaq34@4ax.com...


> Jeg mindes at det første jeg havde var 14.4K, men det kan evt. have
> været mindre. Det var tider :) (eller, nej)

Jeg kan huske når vi selv skulle ringe op med en telefon og kommunikere med
andre modems ved at skrige og klikke i tlf'en.. lol..



PerX ... (22-04-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 22-04-03 18:09

In article <oq0e9vgoilpv216arg6rjelv6vmjbsaq34@4ax.com>,
spamfilter@ghashul.dk says...
> On 11 Apr 2003 12:12:51 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
> wrote:
>
> >56k? Vi _drømte_ om 56K.
>
> Jeg mindes at det første jeg havde var 14.4K, men det kan evt. have
> været mindre. Det var tider :) (eller, nej)

Suk, mit var 300...


Mark Thomas Gazel (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 11-04-03 10:22

FreddiE <freddie@besked.com> skrev:

>> Stor satan, næsten 100 megs.
>
> Overført: 94,6 MB i 7 min 27 sek
> Overførselshastighed: 216 KB/sek

Min var 360 Kbs

Mark



Martin Andersen (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 11-04-03 07:30


"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3e95fc5f$0$31950$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
http://progressive1.stream.aol.com/wb/gl/wbonline/progressive/thematrix/us/m
> ed/trailer_final_1000_dl.zip
>
> Stor satan, næsten 100 megs.
>
> Synes den ser ok ud....

Filmen bliver stor....rigtig stor.

Fed trailer



Lars Hoffmann (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 11-04-03 09:21


"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> escribió

> Synes den ser ok ud....

Den ser da total gustig ud. Jeg er ikke i tvivl om at effekterne
lever fuldt op til forventningerne, håber dog på at de har en
historie der holder.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann



Peter B. Juul (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 11-04-03 11:13

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> Den ser da total gustig ud. Jeg er ikke i tvivl om at effekterne
> lever fuldt op til forventningerne, håber dog på at de har en
> historie der holder.

Hvorfor? Det havde den første ikke, men den var da skæg alligevel.
--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0 Fozzie: Right, Frog!
for myself. O/ \O

Lars Hoffmann (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 11-04-03 11:19

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> escribió

> Hvorfor? Det havde den første ikke, men den var da skæg alligevel.

(Note to self: do not feed the trolls )



Martin Ohlsson (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 14-04-03 10:53


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m33ckpuyta.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:
>
> > Den ser da total gustig ud. Jeg er ikke i tvivl om at effekterne
> > lever fuldt op til forventningerne, håber dog på at de har en
> > historie der holder.
>
> Hvorfor? Det havde den første ikke, men den var da skæg alligevel.
> --
> Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
> The RockBear. ((^))
> I speak only 0}._.{0 Fozzie: Right, Frog!
> for myself. O/ \O

Kommentaren skulle lige komme ;-( .....
Jeg bliver ked af det hver gang nogen mener Matrix ikke havde nogen
historie.... Jeg var netop en af de personer der blev temmelig ophidset af
tanken bag hele plottet i Matrix. "Did you ever have a dream that you where
so sure that it was real?"

MEN! Jeg tror 2'eren bliver meget meget mere _rendyrket action_ som vi også
ser i traileren! (*savle*) Sådan endte det jo også med 1'eren, som ellers
startede godt ud (IMO) som en kompliceret science-fiction historie
Dog glæder jeg mig stadig for vildt til jeg skal sidde og savle i biografen
over Matrix Reloaded!!! Og ikke noget ondt om action overhovedet!! :D

Venlig Hilsen Martin..



Peter B. Juul (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 14-04-03 11:39

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> writes:

> Jeg bliver ked af det hver gang nogen mener Matrix ikke havde nogen
> historie....

Matrix havde da en historie.

Men den havde ikke en historie, der holdt.

Ideen om at bruge mennesker som bio-elektriske energikilder er
fuldkommen skudt. Og dermed falder grundlaget for Matrix' eksistens
fra hinanden.

En redning, som jeg ikke vil blive overrasket over at se, er den at
Morpheus ikke ved alt; at det med bio-elektriciteten er et dække for
noget andet. Noget langt mere umenneskeligt.

Matrix var klassisk superhelte-eskapisme. Brødrenes til tider nærmest
pinagtigt forcerede intertekstualitet gør den ikke til en stor,
intelligent film.

> Jeg var netop en af de personer der blev temmelig ophidset af
> tanken bag hele plottet i Matrix. "Did you ever have a dream that you where
> so sure that it was real?"

Brødrene spiller på en tanke, som cirka alle på et eller andet
tidspunkt har haft: Hvad nu hvis denne verden ikke er den virkelige
verden, men en illusion og jeg/min familie/menneskeheden er et
eksperiment.

De behandler overhovedet ikke de filosofiske ramifikationer på en
seriøs måde - der stilles f.eks. ikke spørgsmålstegn ved, om det er en
god ide at vække folk fra denne drøm, det antages automatisk som det
rigtige.

Jeg nød skam The Matrix, men det var fordi den var så pokkers flot
lavet, ikke på grund af dens forcerede new age-sammensurium af
filosofiske og religiøse referencer.

Ikke desto mindre er det sandt, at Matrix turde levere noget nyt:
kombinationen af fantastiske effekter og en historie, der krævede en
vis tankevirksomhed.

Siden har Spielberg fulgt denne bølge op med A.I og Minority Report og
efterhånden som CG bliver billigere og billigere vil vi se mere og
mere af den slags. Jeg håber så bare, at biografpublikummet vænner sig
til det, så kommende sådanne film ikke får de samme uretfærdige hug
som mesterværker A.I.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Yes," said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) "I see now," said Winnie-the-Pooh.
I speak only 0}._.{0 "I have been Foolish and Deluded," said he,
for myself. O/ \O "and I am a Bear of no Brain at All."

Homer (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Homer


Dato : 14-04-03 11:53

Peter B. Juul wrote:
>
>> Jeg bliver ked af det hver gang nogen mener Matrix ikke havde nogen
>> historie....
>
> Matrix havde da en historie.
>
> Men den havde ikke en historie, der holdt.
>
> Ideen om at bruge mennesker som bio-elektriske energikilder er
> fuldkommen skudt. Og dermed falder grundlaget for Matrix' eksistens
> fra hinanden.

Det er bare noget du siger, fordi du tilhører den naturvidenskabelige
konsensusgruppe.

--
Med venlig hilsen
Homer.
- "Mr Gumble, this is a Girls' Scouts meeting!"
- "Is it?! Or is it that you girls can't admit you have a problem?!"



Peter B. Juul (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 14-04-03 12:08

"Homer" <psv@isaid.nospam.e-box.dk> writes:

> Det er bare noget du siger, fordi du tilhører den naturvidenskabelige
> konsensusgruppe.

Ker-CHING!
--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our
I speak only 0}._.{0 world they usually don't talk at all."
for myself. O/ \O                -Lewis

HKJ (14-04-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 14-04-03 11:58


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3ptnppdls.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Matrix havde da en historie.
>
> Men den havde ikke en historie, der holdt.

Gælder det ikke for næsten alle film.


> Ideen om at bruge mennesker som bio-elektriske energikilder er
> fuldkommen skudt. Og dermed falder grundlaget for Matrix' eksistens
> fra hinanden.

Vi er enig om at ide'en med mennesker som strømkilder ikke holder, men jeg
mener ikke at det egentlig betyder særlig meget for historien. Mange
historier har et udgangspunkt som ikke har hold i virkeligheden (f.eks. det
meste SF: overlysfart). Jeg prøver at acceptere sådanne forudsætninger og så
se historien på dens premisser.


> Brødrene spiller på en tanke, som cirka alle på et eller andet
> tidspunkt har haft: Hvad nu hvis denne verden ikke er den virkelige
> verden, men en illusion og jeg/min familie/menneskeheden er et
> eksperiment.

Den tange har også strejfet mange andre filmskabere, lige før matrix var
der:
Dark city
The Thirteenth Floor
eXistenZ



> De behandler overhovedet ikke de filosofiske ramifikationer på en
> seriøs måde - der stilles f.eks. ikke spørgsmålstegn ved, om det er en
> god ide at vække folk fra denne drøm, det antages automatisk som det
> rigtige.

Gør det? Jeg syntes der var en person der var meget imod dette.

> Jeg nød skam The Matrix, men det var fordi den var så pokkers flot
> lavet, ikke på grund af dens forcerede new age-sammensurium af
> filosofiske og religiøse referencer.

Det er vi enige om.




> Siden har Spielberg fulgt denne bølge op med A.I og Minority Report og
> efterhånden som CG bliver billigere og billigere vil vi se mere og
> mere af den slags. Jeg håber så bare, at biografpublikummet vænner sig
> til det, så kommende sådanne film ikke får de samme uretfærdige hug
> som mesterværker A.I.

Det er jo ikke alle der har samme mening om hvad der er mesterværker.




Peter B. Juul (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 14-04-03 12:16

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> writes:

> > Men den havde ikke en historie, der holdt.
>
> Gælder det ikke for næsten alle film.

Det gælder for uhyggeligt mange Hollywood-film. Heldigvis er der også
perler imellem.

> Den tange har også strejfet mange andre filmskabere, lige før matrix var
> der:
> Dark city
> The Thirteenth Floor
> eXistenZ

De to førstnævnte levere imho en betydeligt bedre historie i den
kontekst end Matrix. Den tredje har jeg ikke set. Men Matrix er
flottere lavet.

> Gør det? Jeg syntes der var en person der var meget imod dette.

Der er en person, Cypher, der vil tilbage i Matrix'en, fordi det var
et lettere og mere behageligt liv. Derfor forråder han de andre. Han
er en skurk. Der er ingen helte, der stiller spørgsmålstegn ved det
rigtige i det de gør.

> Det er jo ikke alle der har samme mening om hvad der er mesterværker.

Nej, men andre folk er dumme.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am Arogon son of Alfred."
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

HKJ (14-04-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 14-04-03 12:33


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3he91pbxp.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> > Gør det? Jeg syntes der var en person der var meget imod dette.
>
> Der er en person, Cypher, der vil tilbage i Matrix'en, fordi det var
> et lettere og mere behageligt liv. Derfor forråder han de andre. Han
> er en skurk. Der er ingen helte, der stiller spørgsmålstegn ved det
> rigtige i det de gør.

Behøver det at være heltene der stiller spørgsmålstegn ved det gode i at
vågne op? Jeg syntes at Cypher's opførsel tydeligt (og også en del andet i
filmen) viser at det ikke er en entydig fordel at vågne op, men heltene har
taget deres beslutning.
De har dog ikke påtvunget andre denne beslutning i filmen, bliver der ikke
nævnt noget om at folk ikke bare kan vækkes?

Men jeg går ud fra at matrix 2 og 3 vil uddybe dette emne en del mere og i
den sammenhæng ville det nok heller ikke være smart at vække alle folk, det
spændende miljø i filmen er inde i "the matrix" ikke udenfor.


> > Det er jo ikke alle der har samme mening om hvad der er mesterværker.
>
> Nej, men andre folk er dumme.

Eller også falder de ikke på halen for der står Kublick og Spielberg på en
film.






Peter B. Juul (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 14-04-03 13:01

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> writes:

> > Nej, men andre folk er dumme.
>
> Eller også falder de ikke på halen for der står Kublick og Spielberg på en
> film.

Som sagt: De er dumme.

--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.
I speak only 0}._.{0 Bevis: "<=>" => "=>", hvoraf "<=>" <=> "=>" som ønsket.
for myself. O/ \O

Rune Zedeler (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 14-04-03 16:35

Peter B. Juul wrote:

>>Dark city
>>The Thirteenth Floor
>>eXistenZ
>
>
> De to førstnævnte levere imho en betydeligt bedre historie i den
> kontekst end Matrix. Den tredje har jeg ikke set. Men Matrix er
> flottere lavet.

Bemærk at der er 13th floor (MEGA) spoiler i dette indlæg.

Jeg har ikke set Dark City - men jeg har set 13th floor og eXistenZ.
Jeg synes ikke at 13th floors handling holdt nær lige så godt som matrix'.
Det store problem var, at jeg fandt det for latterligt at to personer
fuldstændigt uafhængigt af hinanden samtidig opfandt den fuldstændig
samme slags virtuelle verden. Og her er altså tale om en verden, hvor:
- I kanten af verden bliver den erstattet af et vektor-grid.
- Når folk bevæger sig ind i verden overtager de identiteten af folk,
der befinder sig derinde i forvejen.
To ting, jeg ikke umiddelbart finder indlysende når man snakker om
virtuelle verdener. Og at to hold uafhængigt af hinanden opfinder en
virtuel verden med netop disse karakteristika finder jeg så langt mere
problematisk end at der er lidt kludder i energiligningerne i Matrix.

eXistenZ var rodet og jeg sad også der tilbage med en følelse af at den
ikke rigtigt holdt... Kan dog ikke komme med noget konkret.

Bemærk at det er lang tid siden at jeg har set 13th floor - og at jeg
måske ikke husker detaljerne helt korrekt.


-Rune (der glæder sig som et lille barn til Matrix 2+3)


HKJ (14-04-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 14-04-03 15:42


"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message
news:b7eguf$6de$1@news.net.uni-c.dk...

> Bemærk at der er 13th floor (MEGA) spoiler i dette indlæg.
>
> Jeg synes ikke at 13th floors handling holdt nær lige så godt som matrix'.
> Det store problem var, at jeg fandt det for latterligt at to personer
> fuldstændigt uafhængigt af hinanden samtidig opfandt den fuldstændig
> samme slags virtuelle verden.

Det der med samtidig holder ikke, eftersom den ene opfinder var i den andes
virtuelle verden.


> Og her er altså tale om en verden, hvor:
> - I kanten af verden bliver den erstattet af et vektor-grid.
> - Når folk bevæger sig ind i verden overtager de identiteten af folk,
> der befinder sig derinde i forvejen.
> To ting, jeg ikke umiddelbart finder indlysende når man snakker om
> virtuelle verdener. Og at to hold uafhængigt af hinanden opfinder en
> virtuel verden med netop disse karakteristika finder jeg så langt mere
> problematisk end at der er lidt kludder i energiligningerne i Matrix.

Jeg opfatter reglerne i "13'th floor" som de betingelser den det er muligt
at lave en virtuel verden under. Men når man først kender reglerne, så burde
det være let at finde ud af om man er virtuel (Jeg mener der var en slut
bemærkning om at de ikke viste om de var i den virkelige verden).


> eXistenZ var rodet og jeg sad også der tilbage med en følelse af at den
> ikke rigtigt holdt... Kan dog ikke komme med noget konkret.

Her syntes jeg mere at det var hele filmens stil, at du netop ikke skulle
vide hvad var ægte og hvad der var virtuelt.





Lars Hoffmann (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 14-04-03 15:44


"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> escribió

[om eXistenZ]
> Her syntes jeg mere at det var hele filmens stil, at du netop ikke
skulle
> vide hvad var ægte og hvad der var virtuelt.

Je brød mig ikke om eXistenZ fordi den havde den typiske
ha-ha-det-var-bare-en-drøm-slutning der gør alt det foregående ret så
ligegyldigt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann



HKJ (14-04-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 14-04-03 16:34


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
news:b7ehkd$3d4t$1@ID-163022.news.dfncis.de...
> [om eXistenZ]
> > Her syntes jeg mere at det var hele filmens stil, at du netop ikke
> skulle
> > vide hvad var ægte og hvad der var virtuelt.
>
> Je brød mig ikke om eXistenZ fordi den havde den typiske
> ha-ha-det-var-bare-en-drøm-slutning der gør alt det foregående ret så
> ligegyldigt.

Er det mig der husker dårligt, eller endte den ikke med at nogle skød og vi
fik aldrig at vide om det var rigtigt eller en virtuel verden?

Jeg syntes forøvrigt ikke at en historie der foregår i en drøm eller virtuel
er lige gyldig. Der er faktisk flere film der gør det (men jeg kan ikke lige
huske titlerne op).



Lars Hoffmann (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-04-03 07:40

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> escribió

> Er det mig der husker dårligt, eller endte den ikke med at nogle
skød og vi
> fik aldrig at vide om det var rigtigt eller en virtuel verden?

Jeg tror du husker forkert (der er dog også muligt at du blot tolker
slutningen anderledes end jeg), men som jeg opfatter det, sidder de
blot og spiller det spil hele filmen igennem og til slut er de så i
den virkelige verden. Grunden til at det hele handler om at ødelægge
spillet er jo så de to hovedpersoner virkelig kommer fra en anti-spil
gruppe.

Jeg ser intet der tyder på at personerne til slut er inde i et spil.

> Jeg syntes forøvrigt ikke at en historie der foregår i en drøm
eller virtuel
> er lige gyldig.

Det har du da ret i. Total Recall, Matrix, Abre los Ojos, den
uendelige historie, 13th floor og måske også The Game er eksempler på
dette. Men i eXistenZ bliver der skabt en masse mysterier som ikke
bliver opklaret, men blot fejet af bordet og gjort ligegyldige.

Med venliig hilsen
Lars Hoffmann



HKJ (15-04-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 15-04-03 08:05


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
news:b7g9kg$j1q5$1@ID-163022.news.dfncis.de...
> "HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> escribió
>
> > Er det mig der husker dårligt, eller endte den ikke med at nogle
> skød og vi
> > fik aldrig at vide om det var rigtigt eller en virtuel verden?
>
> Jeg tror du husker forkert (der er dog også muligt at du blot tolker
> slutningen anderledes end jeg), men som jeg opfatter det, sidder de
> blot og spiller det spil hele filmen igennem og til slut er de så i
> den virkelige verden. Grunden til at det hele handler om at ødelægge
> spillet er jo så de to hovedpersoner virkelig kommer fra en anti-spil
> gruppe.
>
> Jeg ser intet der tyder på at personerne til slut er inde i et spil.

Nu er det lang tid siden jeg så filmen og ekstra materialet, men jeg mener
den tolkning var nævnt i ekstra materialet.

Hele filmen er jo også en flydende overgang mellem "virkelighed"/spil/"spil
i spil", hvor du faktisk aldrig ved hvor du er henne og antallet af gange de
starter et spil, passer ikke med antallet af gange de slutter et spil.


> Men i eXistenZ bliver der skabt en masse mysterier som ikke
> bliver opklaret, men blot fejet af bordet og gjort ligegyldige.


Hvilket tildels er ok, fordi det foregår i en virtual verden.




Som du nok kan høre så syntes jeg filmen er ok, men jeg vil dog ikke placer
den på min top 10.






Lars Hoffmann (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-04-03 08:17


"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> escribió

> Hele filmen er jo også en flydende overgang mellem
"virkelighed"/spil/"spil
> i spil", hvor du faktisk aldrig ved hvor du er henne og antallet af
gange de
> starter et spil, passer ikke med antallet af gange de slutter et
spil.

Filmen er ikke en overgang imellem spil og virkelighed, men mere spil
og spil-i-spil

> > Men i eXistenZ bliver der skabt en masse mysterier som ikke
> > bliver opklaret, men blot fejet af bordet og gjort ligegyldige.
>
>
> Hvilket tildels er ok, fordi det foregår i en virtual verden.

Ja, det er da tekno-plausibelt nok, men man sidder bare med en
fornæmmelse af at det er lidt en gang "snyd".


> Som du nok kan høre så syntes jeg filmen er ok, men jeg vil dog
ikke placer
> den på min top 10.

Jeg syntes faktisk også relativt godt om eXistenZ, men slutningen er
dog ikke lige min kop te.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann



HKJ (15-04-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 15-04-03 08:48


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
news:b7gbq5$ka8c$1@ID-163022.news.dfncis.de...
> > Hele filmen er jo også en flydende overgang mellem
> "virkelighed"/spil/"spil
> > i spil", hvor du faktisk aldrig ved hvor du er henne og antallet af
> gange de
> > starter et spil, passer ikke med antallet af gange de slutter et
> spil.
>
> Filmen er ikke en overgang imellem spil og virkelighed, men mere spil
> og spil-i-spil

Det kommer lidt an på synspunktet, første gang du ser den, ved du ikke hvor
overgangen er og personerne i filmen ved heller ikke altid om det er spil
eller ej.



> > > Men i eXistenZ bliver der skabt en masse mysterier som ikke
> > > bliver opklaret, men blot fejet af bordet og gjort ligegyldige.
> >
> > Hvilket tildels er ok, fordi det foregår i en virtual verden.
>
> Ja, det er da tekno-plausibelt nok, men man sidder bare med en
> fornæmmelse af at det er lidt en gang "snyd".

Foretrækker du at dine film forklarer alt?
Selvfølgelig er det rart at få forklaret tingene, men jeg syntes ikke at det
er et krav og i eXistenZ syntes jeg det fungerer udemærket, uden
forklaringer.


> Jeg syntes faktisk også relativt godt om eXistenZ, men slutningen er
> dog ikke lige min kop te.

Hvilken del af slutningen? Der hvor de siger "game over" eller delen med det
sidste skud?

Optakten til "game over" delen gik måske lidt hurtig og ret springenden, men
igen, i et spil vil der være spring for at holde det kørende.

Det sidste skud var nok mere lavet som en overraskelses effekt, end en
egentlig del af historien (eller også er meningen netop at rejse tvivl om
spil/virklighed).









Lars Hoffmann (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-04-03 09:01


"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> escribió

> Foretrækker du at dine film forklarer alt?

Nej, problemet med eXistenZ er jo netop at den forklarer det hele,
men mest som en dårlig undskyldning.

> Selvfølgelig er det rart at få forklaret tingene, men jeg syntes
ikke at det
> er et krav og i eXistenZ syntes jeg det fungerer udemærket, uden
> forklaringer.

Smag og behag


> Hvilken del af slutningen? Der hvor de siger "game over" eller
delen med det
> sidste skud?

1) Slutningen er lidt narrefisse (undskyld udtrykket men kunne ikke
lige komme på et bedre), da man lige indtil de siger "game over"
sidder med en fornemmelse af at nu har man næsten regnet det ud og nu
finder man svaret på alle de mærkelige spørgsmål der er i hele
filmen, enten fordi personerne i filmen opdager det, eller fordi man
selv regner det ud, men man bliver rykket ud af handlingen og får så
game over slutningen smidt i hovedet

2) At ham kineseren skal sige Hey, "tell me the truth, are we still
in the game?" virker på mig som en påklistret slutning der
udelukkende (og halvklodset) skal så tvivl om hvad der er virkelighed
og hvad der er spil.


> Det sidste skud var nok mere lavet som en overraskelses effekt, end
en
> egentlig del af historien (eller også er meningen netop at rejse
tvivl om
> spil/virklighed).

Jeg tror det er sidstsnævnte, da der uden kineserens slutkommentar
slet ikke ville være nogen tvivl.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann



Rune Zedeler (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 14-04-03 21:54

Rune Zedeler wrote:

> Bemærk at der er 13th floor (MEGA) spoiler i dette indlæg.

UPS!
Mozilla gik ned mens jeg var ved at poste - og jeg åbnede derfor en ny
mozilla og copy-pastede indlægget over i den nye mozilla (det kunne jeg
af en eller anden grund godt). Men jeg glemte at ændre emnelinien med.
Gudsketakoglov for at jeg også i selve indlægget skrev at der var spoiler.

-Rune


PerX ... (22-04-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 22-04-03 18:20

In article <m3ptnppdls.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...
> Matrix havde da en historie.
>
> Men den havde ikke en historie, der holdt.
>
>

Der syntes jeg The 13th Floor var langt bedre. (om men langt mindre
poppet)


Christian Muus (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Christian Muus


Dato : 11-04-03 12:46

"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3e95fc5f$0$31950$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
http://progressive1.stream.aol.com/wb/gl/wbonline/progressive/thematrix/us/m
> ed/trailer_final_1000_dl.zip
>
> Stor satan, næsten 100 megs.
>
> Synes den ser ok ud....
>

Der er ikke lyd på min og billederne hakker

Christian



Lars Hoffmann (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 11-04-03 12:44


"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> escribió

> Der er ikke lyd på min og billederne hakker
>

download quictime 6 og f`fat i noget mere processorkraft.
Mvh
Lars



Lars Gjerløw Jørgens~ (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 11-04-03 20:31

Christian Muus's utterance expressed in
news:3e96a9ed$0$185$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Der er ikke lyd på min og billederne hakker
>

Den hakker også på min spand - men TMPGenc og ½ times
encoding mens jeg spiser aftensmad - på en cd-rw med
den og så i dvd-afspilleren - darjligt! Selv med en
300 MHz maskine kan man nyde de flotte effekter :)

Hilsner!
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
Mark Hamill:"I have a sneaking suspicion that if there were
a way to make movies without actors, George (Lucas) would do it."

Stefan Bruhn (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 11-04-03 22:43

On 11 Apr 2003 19:31:23 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk>
wrote:

>Den hakker også på min spand - men TMPGenc og ½ times
>encoding mens jeg spiser aftensmad - på en cd-rw med
>den og så i dvd-afspilleren - darjligt! Selv med en
>300 MHz maskine kan man nyde de flotte effekter :)

Skal man have et specielt plugin/codec for det?
Min TMPGenc kan ikke åbne filen...

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Lars Gjerløw Jørgens~ (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 12-04-03 12:49

Stefan Bruhn's utterance expressed in
news:knde9vs2inguf0gm7ltqe258g6cu5mo8j4@4ax.com:


> Skal man have et specielt plugin/codec for det?
> Min TMPGenc kan ikke åbne filen...
>

Ja - du skal hente den fil der hedder qtreader.vfp.
http://www.geocities.com/SiliconValley/4942/svcd.html

Mere information findes på www.vcdhelp.com

Hilsner!
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
Mark Hamill:"I have a sneaking suspicion that if there were
a way to make movies without actors, George (Lucas) would do it."

Stefan Bruhn (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 12-04-03 13:19

On 12 Apr 2003 11:49:11 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk>
wrote:

>Ja - du skal hente den fil der hedder qtreader.vfp.
>http://www.geocities.com/SiliconValley/4942/svcd.html
>
>Mere information findes på www.vcdhelp.com

Tak skal du have, det var lige det der manglede. Der var én fil det ikke
virkede med, men så hentede jeg den nyeste version af TMPGenc og så
virkede den også! Cool nok :)

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Jesper Winding (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Winding


Dato : 12-04-03 15:04

Sikke noget forbandet p.. - Jeg kan ikke få skidtet til at virke her :(
EfterTMPGenc har jeg stadig ikke lyd på og billedet vises slet ikke.

Er der nogen der har fundet et sted hvor den kan hentes i ganske normal
Quicktime eller Mpeg?

--
Jesper
--
http://jespersunivers.dk/
http://valhalladvd.dk/
Der er ingen grund til panik!



Lars Gjerløw Jørgens~ (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 12-04-03 15:11

Jesper Winding's utterance expressed in
news:3e981cce$0$66228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:


> Er der nogen der har fundet et sted hvor den kan hentes i ganske normal
> Quicktime eller Mpeg?

hmm det er da vist normal quicktime.. min quicktimeplayer
spiller den da fint, bortset fra at det kun er ca. 4 frames/sec.
fordi min spand er så FUCKING gammel (knurre, bande)... Prøv
at hente nyeste qt-player.. eller kig på kazaa om nogen har
smidt en divx'et version ud    

hilsner

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
Mark Hamill:"I have a sneaking suspicion that if there were
a way to make movies without actors, George (Lucas) would do it."

Jesper Winding (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Winding


Dato : 13-04-03 15:28

Jeg opdaterede min Quicktime til v.6.0 og nu kører den - men når man
opdaterer skal man samtidig købe en ny key kode!!! hvor ringe er det! er der
nogen der har en crack eller en kode de gider sende?(og ja jeg ved godt det
er ulovligt og bla.bla.).

--
Jesper
--
http://jespersunivers.dk/
http://valhalladvd.dk/
Der er ingen grund til panik!



Jesper Winding (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Winding


Dato : 13-04-03 19:05

Tak - har fået en key der virker :) Fuck den trailer er feeeed! må være den
bedste opløsning af en trailer jeg har set - det er da ikke normalt at se
trailers i så stor en opløsning er det? Jeg plejer bare at se dem de ligger
op på apple's side, og de er da ikke i så fed en kvali...

--
Jesper
--
http://jespersunivers.dk/
http://valhalladvd.dk/
Der er ingen grund til panik!



Ukendt (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-04-03 21:23

>Tak - har fået en key der virker :)

Hvorfor er det nødvendigt med en key? Med den gratis version af
QuickTime 6 kan man da også sagtens se traileren. Er i hvert fald ikke
noget problem hos mig.

>Fuck den trailer er feeeed! må være den
>bedste opløsning af en trailer jeg har set - det er da ikke normalt at se
>trailers i så stor en opløsning er det? Jeg plejer bare at se dem de ligger
>op på apple's side, og de er da ikke i så fed en kvali...

Nej, det her er bestemt ikke normalt. Endnu. Folkene bag filmen har
dog næppe givet os en trailer i den opløsning fordi de er flinke, men
udelukkende fordi det er med til, at skabe ekstra omtale af filmen.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Jesper Winding (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Winding


Dato : 14-04-03 06:18

Quick Time kræver en key for at du kan få lov til at gemme de trailers du
henter ned.

--
Jesper
--
http://jespersunivers.dk/
http://valhalladvd.dk/
Der er ingen grund til panik!



Stefan Bruhn (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 14-04-03 09:36

On Mon, 14 Apr 2003 07:18:19 +0200, "Jesper Winding"
<jesperw@tdcadsl.dk> wrote:

>Quick Time kræver en key for at du kan få lov til at gemme de trailers du
>henter ned.

Du kunne bare have hentet zipfilen.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Jesper Winding (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Winding


Dato : 14-04-03 10:53

Det har jeg da også gjort - men nu henter jeg jo trailers jævnligt - og på
Apples side er de jo ikke pakket...

--
Jesper
--
http://jespersunivers.dk/
http://valhalladvd.dk/
Der er ingen grund til panik!



Stefan Bruhn (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 14-04-03 13:16

On Mon, 14 Apr 2003 11:52:30 +0200, "Jesper Winding"
<jesperw@tdcadsl.dk> wrote:

>Det har jeg da også gjort - men nu henter jeg jo trailers jævnligt - og på
>Apples side er de jo ikke pakket...

Det er der selvfølgelig noget om.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Lars Gjerløw Jørgens~ (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 14-04-03 20:14

Jesper Winding's utterance expressed in
news:3e9a84e6$0$66282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det har jeg da også gjort - men nu henter jeg jo trailers jævnligt -
> og på Apples side er de jo ikke pakket...
>

Så kan offline explorer (http://www.metaproducts.com/)
klart anbefales :) Med den startet er det bare at
højreklikke på et link og sige kopier - så popper den
selv op og spørger om man vil gemme "linket" - jeps -
og så ligger den på hd'en. Det kan i øvrigt også en
masse andet - men lige præcis det at hente filmstumper
har jeg brugt det meget til :D

Man kan også bare fjerne associationen i windows så IE
spørger om man vil gemme eller åbne den fil man finder
frem til på nettet.

Hilsner!
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
Mark Hamill:"I have a sneaking suspicion that if there were
a way to make movies without actors, George (Lucas) would do it."

Jesper Winding (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Winding


Dato : 14-04-03 20:42

På apple virker det bare ikke - da der ikke er link til filmen - men deres
eget - "klik på billedet for at se filmen" men havde det været et tekst link
havde det været smart

--
Jesper
--
http://jespersunivers.dk/
http://valhalladvd.dk/
Der er ingen grund til panik!



Lars Gjerløw Jørgens~ (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 15-04-03 09:25

Jesper Winding's utterance expressed in
news:3e9b0efc$0$66213$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> På apple virker det bare ikke - da der ikke er link til filmen - men
> deres eget - "klik på billedet for at se filmen" men havde det været
> et tekst link havde det været smart
>

Kan du ikke bare vælge "view source" eller lignende (kender
ikke æblemoscomputere så godt) og så kigge i html'en hvad
stien til filmen er? Jeg højreklikker bare på et billede
og siger copy shortcut... hmm men er de ikke gået over til
at have mere end en knap på musen :)

Hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
Mark Hamill:"I have a sneaking suspicion that if there were
a way to make movies without actors, George (Lucas) would do it."

Lars Hoffmann (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-04-03 09:45


"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> escribió

> Kan du ikke bare vælge "view source" eller lignende

Nej, da man med quicktime (ligesom med realplayer), kan streame
video, således at kilden ikke afsløres i html koden.
Med venlig hilsen
Lars hoffmann



Lars Gjerløw Jørgens~ (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 15-04-03 18:41

Lars Hoffmann's utterance expressed in news:b7ggu8$ltfr$1@ID-
163022.news.dfncis.de:


> Nej, da man med quicktime (ligesom med realplayer), kan streame
> video, således at kilden ikke afsløres i html koden.
> Med venlig hilsen

Det ved jeg godt men kan :D Nu tænker jeg jo på
dette specifikke tilfælde. Det er sjældent at jeg
har oplevet trailere der streamer.

Hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
Mark Hamill:"I have a sneaking suspicion that if there were
a way to make movies without actors, George (Lucas) would do it."

Martin Ohlsson (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 14-04-03 10:58


> >Fuck den trailer er feeeed! må være den
> >bedste opløsning af en trailer jeg har set - det er da ikke normalt at se
> >trailers i så stor en opløsning er det? Jeg plejer bare at se dem de
ligger
> >op på apple's side, og de er da ikke i så fed en kvali...
>
> Nej, det her er bestemt ikke normalt. Endnu. Folkene bag filmen har
> dog næppe givet os en trailer i den opløsning fordi de er flinke, men
> udelukkende fordi det er med til, at skabe ekstra omtale af filmen.

Hmmm der er da også et par andre film der er begyndt at komme i så store
opløsninger?
Jeg kan da også huske dengang jeg så Tomb Raider traileren i QuickTime, hvor
jeg blev overrasket... og Lord of the rings trailerne var da også i Giga var
de ikke?
Det fede ved Quicktime er billede kvaliteten og lyden (IMO)!



Stefan Bruhn (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 12-04-03 15:50

On Sat, 12 Apr 2003 16:03:51 +0200, "Jesper Winding"
<jesperw@tdcadsl.dk> wrote:

>Sikke noget forbandet p.. - Jeg kan ikke få skidtet til at virke her :(
>EfterTMPGenc har jeg stadig ikke lyd på og billedet vises slet ikke.

Hmm, nej, du har ret. Jeg har lige prøvet igen, billedet er der, men
lyden mangler...

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Rune Zedeler (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 13-04-03 14:01

Christian Muus wrote:

> Der er ikke lyd på min og billederne hakker

På min Linux-maskine kan mplayer afspille filmen uden lyd - og xine kan
afspille lyden (men ikke billedet). Hvis jeg starter de to players
samtidig kan jeg faktisk få både lyd og billede - men det er så godt som
umuligt at få det synkroniseret rigtigt... :-/

-Rune


Lars Gjerløw Jørgens~ (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 14-04-03 20:15

Rune Zedeler's utterance expressed in news:b7bjhu$tnm$1@news.net.uni-c.dk:

>
> På min Linux-maskine kan mplayer afspille filmen uden lyd - og xine kan
> afspille lyden (men ikke billedet). Hvis jeg starter de to players
> samtidig kan jeg faktisk få både lyd og billede - men det er så godt som
> umuligt at få det synkroniseret rigtigt... :-/


ROTFL!!!


- intet ondt ment, men det lyder sjovt (jeg kan slet ikke
afspille skidtet på min spand...)
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
Mark Hamill:"I have a sneaking suspicion that if there were
a way to make movies without actors, George (Lucas) would do it."

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408836
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste