"Mads Jakobsen" <caltropp@yahoo.dk> wrote in message
news:b748pg$60n$1@sunsite.dk...
> Det ser ud til at dit spil er et gamist rollespil / wargame. Jeg skriver
ser
> ud, fordi du jo ikke har lavet nogen designer noter.
>
>
>
> Generelt ved jeg egentligt kun det om denne genre, som jeg har læst i Age
of
> Heroes designer noter, så du kan ligeså godt læse dem selv (det er også et
> spil hvor manøvre er væsentligt, og et spil med klasser og racer). Age of
> Heroes fås gratis her:
http://home.attbi.com/~b.gleichman/AoH/AoH.htm
>
>
>
> Et andet gamist rollespil / wargame der sætter standarden nu om dage er
the
> Riddle of Steel. Du kan finde en gratis miniudgave på deres hjemmeside:
>
http://www.theriddleofsteel.net/support/ . tRoS er nok især interessant
for
> dig fordi du indikere at du vil have enkle regler.
>
>
>
> Mere specifikt:
>
>
>
> Din vision for fantasy vil næppe slå verden med undrende ærefrygt. Der er
> ikke meget mytisk epik over: . Det er så også fint nok, hvis det er det
du
> vil.
>
>
>
> Dine klasser har et problem: du blander dig direkte i hvordan man skal
> spille sin figur, f.eks. at ALLE soldater er autoritetstro, og ALLE
barbarer
> er gryntene hulemænd. Klasser er altid klicher, og det skal de også være,
> men der findes fede klicher og der findes ufede klicher.
>
>
>
> Som nævnt har du ingen designer noter. Det er ellers en god ide, om ikke
> andet så for at du selv kan gøre dig klart hvad det er du vil. Som
eksempel
> kan du finde designer noter i mit eget spil Konflikt, fås her:
>
http://dk.groups.yahoo.com/group/rollespildk/ . (I øvrigt minder mit spil
på
> ingen måde om dit).
>
>
>
> Du nævner i din post at du ønsker lette regler. Jeg må indrømme at jeg
> tvivler på at du vil nå dette mål sådan som du arbejder nu. Du har lavet
en
> samling af klasser, og begyndelse til et kampsystem. Inden du får lavet
> resten af klasserne, racerene, magisystemet, resten af kampreglerne,
> chargen, plus det løse (regler for at flyve, svømme og falde ned i lava
> osv.) så tror jeg du vil få et pænt stort system.
>
>
>
> Hilsen Mads
>
>
>
> PS: pæn webside.
Tak :)
Min ide er måske lidt utopisk og går nok en del imod de DM's som selv vil
bygge hele deres univers op.. og det er heller ikke sikkert jeg nogensinde
bliver færdig med det.. hehe
Jeg har fået en smule inspiration fra lidt ældre warhammer regler mht
karakteropbygning og så tilføjet level'ing.. der skal muligvis tweakes ved
evt. prøvespil..
Hvad jeg mener med simple regler er måske lidt overdrevet.. du har
selvfølgelig ret mht de mærkelige situationer.. men ideen er at lave et rpg
med lande, byer, monstre osv med simplicitet som et udvidet hero's quest..
hehe.. ok, det er også at overdrive, men det er jo også bare en ide.. hehe
Men det er nok en god ide med designer noter, selvom det er svært at
udtrykke lige præcis hvor jeg vil hen med spillet.. hehe.. det vokser
langsomt mens jeg får nye ideer til forskellige ting..
klasse-opdelingen bliver også udvidet endnu mere.. jeg tænkte bare at det
kunne være sjovt med de rigtigt opdelte personligheder.. så folk kan prøve
at spille med den type de vælger og prøve at opføre sig som der står i
klasseinformationen..
Jeg var lige inde og læse lidt om dit rpg .. meget interessant :) og jeg kan
se at det ligger tæt på det helt modsatte af mit.. lol.. hvor dit foregår i
nyere tid, er åbent og nyskabende, så er mit gammeldags, klassisk og ret
regelbundet.. hehe
Tak for kommentarene :)