Er der nogle der kan hjælpe mig ?
Fra : Ole Jensen

Dato : 09-04-03 16:14

Hej

Håber der er nogle her i gruppen der kan hjælpe med navn på denne
krebs/hummer se foto link http://www.crazyman.dk/hummer/hummer2.jpg
og hvor jeg kan finde noget mere info om den art da jeg har 2 hunner
med æg ;)

Mvh.
Ole Jensen

Fra : J@N

Dato : 09-04-03 23:17

"Ole Jensen" <obj94@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> krebs/hummer se foto link http://www.crazyman.dk/hummer/hummer2.jpg
> og hvor jeg kan finde noget mere info om den art da jeg har 2 hunner

Så skal du prøve at lede på denne side:
http://www.wirbellose.de/arten.html

Håber du kan tysk

Fra : Keyser Soze

Dato : 09-04-03 23:43

On Wed, 09 Apr 2003 17:13:43 +0200, Ole Jensen <obj94@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>krebs/hummer se foto link http://www.crazyman.dk/hummer/hummer2.jpg
>og hvor jeg kan finde noget mere info om den art da jeg har 2 hunner

Det ser ud til at være den art, som tyskerne kalder marmorkrebs,
procambarus sp., den samme som jeg har nærmest store flokke af!
Søger du på marmorkrebs på google, får du talløse hits. Passer du ikke
på med krebsene får du endnu flere! De formerer sig nærmest
eksplosivt. Antallet af skjulesteder i akvariet sætter dog en
begrænsning på deres antal. På samme måde som de sætter en begrænsning
på antallet af fisk i akvariet. I det mindste bundlevende arter skal
du sørge for at fjerne. Planter, selv javamos, går det på samme måde.
Der er intet problem med ynglen, andet end antallet, de forlader
moderen som fuldt færdige altædende småkrebs.
Men summa sumarum så ér det nogle interessant dyr!

Keyser Soze

Fra : Ole Jensen

Dato : 11-04-03 20:03

Hej

Ved du om der er nogle sikker måde at kende forskel på hanner og
hunner ? og det lyder om du har ret mange af dem og hvad med de unger
der nu kommer skal de bare have lov til at gå med forælder eller skal
jeg flytte hunnen med de æg ?

Mvh.
Ole jensen