Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital bagstykke
Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 09-04-03 14:18

Hej

For en rum tid siden læste jeg noget om, at man var ved at udvikle et
digitalt bagstykke eller en indsats til SLR kamera. Jeg har bare ikke
kunnet finde noget om det siden, findes de mon ? eller er de gået hen
og er blevet overhalet af digitale kameraer ?

--
Jens Peter Sørensen

Fra : pan2

Dato : 09-04-03 17:49

"Jens Peter Sørensen" skrev d. 09-04-03 14:18 dette indlæg :

> [...]
> kunnet finde noget om det siden, findes de mon ? eller er de gået hen
> og er blevet overhalet af digitale kameraer ?

jeg efterlyste det for en tid siden ved fotohandleren det var simpelthen
et for dårligt produkt for lidt pixles.
per

http://www.kandu.dk/

Fra : Alex W

Dato : 10-04-03 10:00

> [...]
> kunnet finde noget om det siden, findes de mon ? eller er de gået hen
> og er blevet overhalet af digitale kameraer ?

Phaser One har lavet et til Hasselblad med 11 m. pix
De har også lavet et 22 m. pix til Sinar
Pris hhv 90.000 og 235.000

Men det er vel til et 24x36 SLR du mener. )

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-04-03 10:17

"Jens Peter Sørensen (slet 72V32)" <jens.peter@72V32privat.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:10498943550.199076095686625@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> kunnet finde noget om det siden, findes de mon ? eller er de gået hen
> og er blevet overhalet af digitale kameraer ?

Hej Jens Peter

Problemet var ikke at lave dem, problemet var at Digital kameraet åbenbart
kom meget hurtigere end man havde forudset, og at udviklingen, både hvad
kvalitet / pris angik. Således at disse bagstykker, indsatse, som jo skulle
tilpasses noget eksisterende, simpelthen blev alt for dyre, og stadig ikke
var på højde med et væsentligt billigere kamera, der var født digitalt, så
man opgav dem vist før de nåede ud.

M.V.H.....Benny..