Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af digitalkamera
Fra : Tommy Hansen

Dato : 07-04-03 18:18

Hej.
Jeg har udset mig tre forskellige digi-kameraer:

Olympus C-5050
Nikon Coolpix 4300
Canon PowerShot G3

men jeg er i tvivl om hvilket jeg skal vælge.

Er der nogen der har erfaringer med disse ?

Mvh Tommy

Fra : Benja

Dato : 07-04-03 19:50

"Tommy Hansen" <kth@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Canon PowerShot G3
>
> men jeg er i tvivl om hvilket jeg skal vælge.
>
> Er der nogen der har erfaringer med disse ?

Jeg har et Olympus C-5050 og jeg er vildt glad for det. Det har alt hvad jeg
kan ønske. 5 MP, alt hvad man kan ønske sig at manuelle indstillinger,
mulighed for forskellige hukommelseskort samtidig, hotshoe til ekstern
flash, super lydstærk objektiv (godt til billeder med ikke så meget lys),
bruger ganske normale AA batterier, kun hukommelseskortets størrelse som
sætter begræninger på hvor lange film man kan optage (inkl. lyd). Det er et
super godt kamera som jeg kan vokse sammen med dvs. nu hvor jeg ikke har det
store foto genskab bruger jeg det primært som point and shot, men når jeg
lærer noget mere regner jeg da med at jeg med tiden skal bruge alle de
manuelle indstillinger.

Mvh.
Benja

Fra : Kenneth

Dato : 07-04-03 21:12

Prøv at tjekke www.dpreview.com

Negativt om C-5050: Der er masser af Purple Fringing, hvilket er skidt.

Kenneth

Fra : Tommy Hansen

Dato : 07-04-03 22:32

"Kenneth" <kenneth@REMOVEziax.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at tjekke www.dpreview.com
>
> Negativt om C-5050: Der er masser af Purple Fringing, hvilket er skidt.

Hej Kenneth

Purple Fringing ?

Øh - hvad er det ?

Jeg er helt ny på området, så en forklaring ville være skønt.

mvh Tommy

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-04-03 14:11

"Tommy Hansen" <kth@sport.dk> wrote in news:b6sqoa$ks2$1@sunsite.dk:

> Jeg er helt ny på området, så en forklaring ville være skønt.

Den kan google.com levere :)

http://www.dpreview.com/learn/Glossary/Optical/Chromatic_Aberrations_01.htm

Hvis linket knækker, så husk at få det hele med i adressefeltet.

Flemming

Fra : emj

Dato : 08-04-03 21:37

On Mon, 7 Apr 2003 22:11:54 +0200, "Kenneth" <kenneth@REMOVEziax.dk>
wrote:

>Negativt om C-5050: Der er masser af Purple Fringing, hvilket er skidt.

Hvis du ved, at det er skidt, så må du vel også kunne fortælle, hvad
hulen Purple Fringing er for en størrelse.
Hilsen emj
--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-04-03 08:43

emj <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Hvis du ved, at det er skidt, så må du vel også kunne fortælle,
> hvad hulen Purple Fringing er for en størrelse.

Det er lilla farver i områder hvor der er meget lyst lige op ad en
mørkt kant. F.eks. et billede af et hus hvor du tager billedet op imod
solen og der er ekstremt lyst på kanten af huset. Kanten af huset vil
se lilla ud. Eller hvis du tager et billede hen imod solen hvor du står
i skygge bag nogle træer. Hvis du nærstuderer bladene i træet vil du se
de lilla kanter på bladene i træet der hvor man kan fornemme lyset
bryder igennem træet.

Se min post i denne tråd, der er et link der fint forklarer det, og den
var der 7-8 timer før du stillede spørgsmålet.
Hvis din newsreader understøtter det, kan du bruge dette link til at
læse indlægget. Ellers burde det være nemt at finde. Det står som svar
på Tommy Hansens spørgsmål om hvad Purple fringing var for noget.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : ThomasM

Dato : 07-04-03 23:30

"Tommy Hansen" <kth@sport.dk> wrote in message
> [...]
> Canon PowerShot G3
>
> men jeg er i tvivl om hvilket jeg skal vælge.
>
> Er der nogen der har erfaringer med disse ?

Hej Tommy

Det afhænger selvfølgelig af hvad du vil med kameraet. Hvis du ikke har
ambitioner om at lave de vilde eksperimenter, er Coolpix 4300 et fornuftigt
valg. Ikke så stort, lækkert design, nemt at bruge med gode billeder til
følge. Dog er de manuelle muligheder noget begrænsede, idet du ikke har ret
stor frihed mht. indstilling af blænde/lukkertid.

/Thomas

Fra : pan2

Dato : 08-04-03 04:19

"ThomasM" skrev d. 07-04-03 23:30 dette indlæg :

> [...]
> stor frihed mht. indstilling af blænde/lukkertid.
>
> /Thomas
>
> jeg har selv et canon g2 og er godt tilfreds med det
så mit bud er enten coolprixen eller G3, den sidste kan køres manuelt
per

http://www.kandu.dk/

Fra : Th

Dato : 14-04-03 20:19

> [...]
> Canon PowerShot G3
>
> men jeg er i tvivl om hvilket jeg skal vælge.
>
> Er der nogen der har erfaringer med disse ?

Pas på med nogle Olympus Kameraer, deres firmware er ikke tilgænglig for
ejere af deres kameraer ( gælder især E-10 og E20). Olympus tilbyder at
lægge den nyeste firmware ind gratis i Garanti-perioden ( står ikke nogen
steder på deres website udenfor garantien koster det den nette sum af
1955,00 kr + moms!!!
Derudover er ekstra udstyr hundedyrt i forhold til andre mærker, tag bare
deres flash FL-40 til en kostpris på ca 3500 kr!! og nej..den er ikke pakket
ind i aktier
Mine næste kameraer bliver ikke Olympus!
Mvh Th

Fra : Tony L

Dato : 15-04-03 09:51

"> >
> [...]
> lægge den nyeste firmware ind gratis i Garanti-perioden ( står ikke nogen
> steder på deres website udenfor garantien koster det den nette sum af

Har haft en dialog med Olympus Danmark netop om firmware i min C-5050 Zoom,
og de tilbød gratis at opdatere min firmware - og er ellers supertilfreds
med dette
kamera.

Og så kan det bruge SM, CF, Microdrive og xD card - flere
valgmuligheder=mulighed for
at bruge hvad du har lyst/råd til.

TonyL