Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP ScanJet 4570C
Fra : Rasmus AP

Dato : 06-04-03 19:22

Hej!

Nogle der har erfaring med scanning af dias/negativer på en HP ScanJet
4570C. Vil gerne have tilsendte et eksempel på en indscanning pr. mail

På forhånd tak

Rasmus.

Fra : Alex W

Dato : 06-04-03 22:48

> Nogle der har erfaring med scanning af dias/negativer på en HP ScanJet
> 4570C. Vil gerne have tilsendte et eksempel på en indscanning pr. mail

Har brugt HP scannere til Prepress prof . En ScanJet 6200, den er rimelig
Den fyr 4570C der kender jeg ikke .. men til hobby brug er den vel ok.
Det kommer helt an på hvad du forlanger og hvad det færdige scan skal bruges
til.

/alex

Fra : Alex W

Dato : 07-04-03 08:36

> Nogle der har erfaring med scanning af dias/negativer på en HP ScanJet
> 4570C. Vil gerne have tilsendte et eksempel på en indscanning pr. mail

Hej igen Rasmus

Generelt skal man bruge en dias scanner eller en scanner med indb. funktion
til scanning. De scan jeg skulle bruge var fra S7H negativer og kunne lige
akkurat bruges.. Kvaliteten er ikke særlig høj.

Der findes fladbed scannere med indbygget diasenhed der har en opløsning på
24- 3000 Dpi.
HP scanneren til negativer var for mit vedkommende kun en nødløsning.

Hvis du kan finde en brugt/ny Nikon diasscanner, så vil du få kvalitet.

/Alex

Fra : Rasmus AP

Dato : 07-04-03 23:39

Hej Alex

Mange tak for dit svar! Har fået indscanning på mail, og kvaliteten er ret
god!

/Rasmus

Fra : J. Larsen

Dato : 12-04-03 08:41

"Rasmus AP" <razmouse@kollegiegaarden.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alex
>
> Mange tak for dit svar! Har fået indscanning på mail, og kvaliteten er ret
> god!
>
> /Rasmus

Da jeg selv overvejer at købe en HP ScanJet 4570C kan jeg ikke lade være med
at spørge, om du har købt den - eller vil gøre det.

mvh
Joachim