Fundamentsokel i bambus.
Fra : Erik Hansen

Dato : 06-04-03 16:38

Hejsa.

Jeg skal til at udvide mit udhus, og ser at det ene hjørne af udhuset
skal stå lige oven i en bambus busk som er ca. 70 cm i diameter.

Så tænkte jeg, hvad er nemmest og bedst.

1. Jeg graver hele bambusen op med rod osv (hvor langt ned skal man
ærlig talt?). Det giver jo et stort hul og magel på jord.

2. Jeg skære bambusen ned og laver hul i bambusstubben med et pælebor.
Evt. pensler de afklippede bambus med Roundup.

Andre foreslag som evt. kunne være bedre.?

--
....::Hilsen Erik

Min rigtige e-mail adresse findes på
http://home1.inet.tele.dk/ehh/e-mail.gif

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-04-03 16:46

Erik Hansen wrote:
> [...]
> Evt. pensler de afklippede bambus med Roundup.
>
> Andre foreslag som evt. kunne være bedre.?

Antænde et bål oven på bambussen og hygge sig med pølser osv indtil den er væk.

Mvh
Roberto

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 06-04-03 21:25

"Roberto Saldo" <rs@home> skrev i en meddelelse

> Antænde et bål oven på bambussen og hygge sig med pølser osv indtil den er
væk.

Brændende bambus lyder som en krig med heftig skududveksling, og gløderne
til at riste pølserne over er ikke noget at maile hjem om.

VH Birgitte

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-04-03 17:19

Hej

Erik Hansen wrote:
> 1. Jeg graver hele bambusen op med rod osv (hvor langt ned skal man
> ærlig talt?). Det giver jo et stort hul og magel på jord.

Ca 20-25cm. Rødderne er totalt forgrenede, så en fork er sagen til at
"knække" små bidder af.

> 2. Jeg skære bambusen ned og laver hul i bambusstubben med et pælebor.
> Evt. pensler de afklippede bambus med Roundup.

Det fjernes rødderne ikke af

Alternativt hyrer man en sprægninsekspert (fx: http://www.booom.dk),
inviterer naboerne og familen og laver en lille event ud af
bambusfjernelsen.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-04-03 17:23

Hej

Karsten Feddersen wrote:
> Alternativt hyrer man en sprægninsekspert (fx: http://www.booom.dk),
> inviterer naboerne og familen og laver en lille event ud af
> bambusfjernelsen.

Der er demovideor .......

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Calle.

Dato : 06-04-03 21:32

Erik Hansen wrote:
> [...]
>
> 2. Jeg skære bambusen ned og laver hul i bambusstubben med et pælebor.
> Evt. pensler de afklippede bambus med Roundup.

Bambus er ikke så svær at fjerne.
Klip bambusen af 10 Cm over jorden.
Grav en rende hele vejen rundt i 30cm dybde (længere stikker en bambus
ikke ned)
Så tag en kløveøkse, og hak små stykker fra, som så kan tages væk. tog
mine 2m2 på en lille time på den måde.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-04-03 22:13

On Sun, 6 Apr 2003 22:31:38 +0200, "Calle." <Calle@fjernjyde.dk> wrote:

>Bambus er ikke så svær at fjerne.
>Klip bambusen af 10 Cm over jorden.

Hvis bambussen ikke er kæmpestor i omkreds, så er det tit en fordel at
lade toppen blive - så har man noget at vride og rykke i når man har
gravet renden.

Jeg har fjernet indtil flere bambusplanter på denne måde. Ok, det er
hårdt, men man kommer af med nogle aggresioner

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Calle.

Dato : 07-04-03 15:16

Mads Lie Jensen wrote:

> Hvis bambussen ikke er kæmpestor i omkreds, så er det tit en fordel at
> lade toppen blive - så har man noget at vride og rykke i når man har
> gravet renden.

Så er det ikke til at komme til med øksen, eller giver jeg dig ret, men
det er nemmere, når man deler den op i mindre stykker med øksen

--
Automatik Mekaniker
Calle